"משבריסטית" - עונה 2, ימי שני, 21:15, החל מ־1.6, יס דרמה, יס VOD

רובין המשבריסטית חוזרת לעונה שנייה. את הבעיות של הלקוחות היא פותרת, את שלה הרבה פחות. עם קצת פחות צרות של אמא שלה ואחותה, הסדרה תהיה הצלחה מלאה. אנה פקווין, בחודש הבא תהיה בת 38, היא אישה נאה ויותר, וגם בעלת רקורד משחק נכבד - וכל זה נכתב כדי לתאר את מלאכת המחשבת שעושה הפקת “המשבריסטית" בדרכה להפוך אותה לסחבה סחוטה, שאיכשהו, על קצה גבול יכולותיה ובסיוע סמים, מצליחה לצלוח את היומיום.

רובין - היא פקווין - אשת יחסי הציבור, חוזרת לעונה שנייה. האמריקאית המתגוררת בלונדון - שאליה ברחה מזיכרונות עגומים ומיחסים עכורים עם אמה, פותרת בעיות בסוכנות נוצצת המטפלת בכוכבים שהסתבכו או בדרך לצרה צרורה מהבחינה התקשורתית. את הבעיות בחייה האישיים, לעומת זאת, רובין אינה מצליחה לפתור. היא אינה יכולה לישון. היא מכורה למשככי חרדות. היא מפרקת זוגיות סדרתית לעצמה ולסביבותיה. וכל אלה - בעזרת גאוני האיפור והסטייל של הסדרה - מתבטאים בהופעתה החיצונית של רובין. אי אפשר שלא לעמוד ולהריע בפני המראה המותש והמדוכדך שהמקצוענים של “משבריסטית" מצליחים להדביק לאנה פקווין, האישה שלמרות הפרטים שצוינו לעיל עדיין תסובב ראשים ברחוב.

“משבריסטית" היא סדרה מלוטשת כפי שסדרה בריטית יודעת להיות מלוטשת. המשברים שיוצרים הלקוחות מעלים גרגורי צחוק ולא פחות מהם הפתרונות שמציעות רובין ועמיתותיה. לכל דמות המאפיינים שלה, שמשוחקים בצורה נאה. הטקסט היוצא מפי הגיבורות הוא שקצת צורב - הוא שנון מדי, מלוטש מדי, מתחכם מדי, אומנם אינטליגנטי, אבל לא כזה שבני אנוש מן השורה אפילו קרובים להשתמש בו. וגם רובין סוחבת קצת יותר מדי מועקות על הגב והדיכאון שלה, ביחס לעונה הראשונה, מעט גדוש ומידבק. ההנאה מהסדרה החביבה הזו הייתה שלמה יותר אם הצרות המתארכות והדי בלתי מעניינות של אמא שלה ואחותה היו מקבלות איזו משבריסטית שתרחיק אותן מאיתנו.

"עקבות בשטח", ימי א', החל מ־7.6, 22:00, הוט HBO, הוט VOD, נקסט TV

פשע מאורגן, יהלומים מוברחים, טרוריסטים, וכל זה בדרום אפריקה. מעורר תיאבון.

עקבות בשטח (צילום: Nick Strasburg.HBO, באדיבות yes)
עקבות בשטח (צילום: Nick Strasburg.HBO, באדיבות yes)

“עקבות בשטח" עובדת. העלילה לא חדשה - חבילה מסתורית עומדת להיות מוכנסת למדינה בידי מחבל אסלאמי קיצוני - אבל מחזיקה את הצופה על הכורסה. צוות הביון הנגדי עובד תחת לחצים של בוסים שלא משתגעים עליהם - גם את זה כבר ראינו. אבל מה שלא רואים אצלנו על המסכים בדרך כלל זו הסביבה. “עקבות בשטח" מתרחשת בדרום אפריקה. זה הנוף - מדבר אפריקאי מאובק, חם ולוהט עם שלושה עצים. זו השפה - המבטא הבלתי מוכר ובלתי מובן של האנגלית, בתוספת לשפת המקום - אפריקנס. ואפילו קרנף אחד הופיע בפרק הראשון, אף על פי שתפקידו במזימה הכוללת עדיין לא ברור.

יוצרי הסדרה מבטיחים פשע מאורגן, יהלומים מוברחים, מזימת טרור שאת ניצניה כבר ראינו, שביחד יהפכו לתעלומת פשע מרתקת - כך, כאמור על פי הבטחתם. הסדרה נכתבה על פי הספר “טראקרס", והייתה להצלחה גדולה בשנה שעברה בטלוויזיה הדרום אפריקאית. בינתיים מעורר תיאבון.