האם מישהו שם לב שרק במקרה, "רשת" תשדר במשך שלושה ימים רצופים את "הישרדות", אחרי שהיריבה "קשת" הודיעה שמהערב היא תשדר מדי יום ביומו את תוכנית הבישול MKR? על זה היינו אומרים כשהיינו ילדים: "קוף אחרי בן אדם". בכל מקרה, מחכה ל"רשת" תחרות רצינית על דעת קהל הצופים, והיא עלולה להפסיד לזכיינית השנייה, אם מחלקת העריכה של "הישרדות" לא תתחיל להעלים חלק ניכר מדברי ההבל ששוב נאלצנו להיחשף אליהם אמש בפרק ההדחה.

אולי הגיע הזמן שרשת יפנימו שאלימות מילולית ופיזית לצד חרמות ושיח רדוד הם כבר לא מתכון לרייטינג מנצח. ראו לדוגמה את "חתונה ממבט ראשון" אצל הזכיינית המתחרה קשת, ששוברת שיאי רייטינג בגלל תכנים מרגשים על אהבה סוחפת או נכזבת.

למצעד האיוולת בהובלתה הקבועה של ליטל סמדג'ה, הצטרפה ניקול רזניקוב, שהציגה רפרטואר חדש של אוצר מילים מעוותות, אללה יוסטור. אני לא זוכרת את כולן, מלבד כמה: "מה אני צריכה יותר מזה, שיבוא פה בן אדם (ישראל) ויסבה (במקום אולי: יסב? או השד יודע מה) לי ביטחון"? או: "אני הבית שלך, (כך אמר לה ישראל לפני שבגד), את יכולה לבכות פה, לשמוח פה", כאשר את המילה "לשמוח", היא ביטאה כמו "לסמוך".

וזה רק הלך והשתפר ככל שהרגעים נקפו, כאשר הכריזה שהיא וליטל הן "פורח". יודעים מה זה? סלנג של התואר המכונן פרח'ה. זה גם לא חשוב. זה חשוב רק לזו-ארץ שעוד טורח לבקש מניקול תרגום בגוף הסרט, כי אולי הוא חשב שזה הומור במיטבו. אמנם באמת חסר הומור בעונה היבשושה זאת, אך לא ציפינו לז'אנר מהסוג שמוכרות לנו השתיים שכל כך עפות על עצמן.

וכשקוז'יקרו העז לספר שהוא במקור נצר למשפחת יוצאי הפריפריות והוא אשכרה "עמך", ניקול התפרצה לעברו "אתה לא תספר לי מה זה האמא של האימ'של הפריפריה". אני מקווה שכשמלכת היופי הגיעה לתחרות מיס יוניברס, היא לפחות שיננה במדויק את המשפט באנגלית שמדבר על שלום עולמי. 

עידו קוז'יקרו, ליטל סמדג'ה (צילום: צילום מסך רשת 13)
עידו קוז'יקרו, ליטל סמדג'ה (צילום: צילום מסך רשת 13)

בכל מקרה, זה כבר היה למעלה מכוחותיי וסבלנותי. עברתי לכמה דקות לערוץ אחר. זהו. יש גבול לכמה חרטבונה אפשר לספוג בשעת לילה מאוחרת, בעיקר כשסמדג'ה משמיעה את האינטרפרטציה שלה למילה "עם". קוז'יקרו הוא לא עם, כי הוא מתנשא. ולמה הוא מתנשא? כי הוא קורא ספרים. אז רק שתדעי נשמה, שאני בטוחה שהוא גם אוכל עם סכין ומזלג, ואני בטוחה שהוא לא מרעיש בין 2 ל-4 ונותן זכות קדימה בכביש. זה לא מספיק "עם" בשבילך? 

כן, זה הרגיז אותי, כל השיח הזה על המתנשאים בע"מ, שיח של פלגנות שתמיד מצליח להרעיד לי את הפופיק. קוז'יקרו הוא לא "עם", כי הוא אוהב שאנסונים צרפתים. ייתכן שהוא גם מעדיף וואלס אנגלי במקום ריקודי בטן, שזה בכלל חטא שאין לו כפרה. ואם הוא לא שומע רק מזרחית ולא אומר "כפרה" ו"נשמה" לפחות 10 פעמים בכל משפט, הוא לא שייך לעם הזה, ושילך לחפש לו ארץ אחרת.

מישהו כבר מזמן היה מתריע שמכל הסמטוחה הוורבלית הזאת נודף ריח רע של גזענות והיה דורש אפלייה מתקנת. רק שהמישהו הזה לא נמצא בחבורת הלוזרים של שבט קפרה, שלא פוצים פה, מלבד קוז'יקרו שכבר נשבר לו סופית והוא התריס כנגד זו-ארץ שהוא נותן רק לניקול וסמדג'ה לדבר. זו-ארץ מיד התעשת וטוב שכך, אחרת היינו צריכים לבלוע קופסה של אדוויל נגד מיגרנה מהסיפור שלא נגמר.

"אני ממש כבויה כאן", הכריזה סמדג'ה. אם היא ככה כשהיא כבויה, תארו לכם מה היה קורה אילו היא הייתה מוארת. רוצים עוד הכרזה מאירת עיניים מהכבויה? "אני לא שופטת אף אחד". הרשו לי לגחך כמובן. בקיצור, חוסר המודעות העצמית של היצורים על האי בעונה זאת פשוט משווע. ושלא תחשבו שג'רבי, עידן וקוז'יקרו הם טלית שכולה יושר צרוף. הם אפילו מודיעים לסמדג'ה שהם דווקא אוהבים אותה. שקרנים! רק מהפרצופים שהם עושים כשהיא מדברת אוטוסטרדה, אפשר לנחש שהם היו רוצים לזרוק עליה קוקוסים.

הישרדות VIP, ירדן ג'רבי, עידן חביב (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות VIP, ירדן ג'רבי, עידן חביב (צילום: צילום מסך רשת 13)

פה נדרשה אתנחתא מכל הבולשיט, ועברתי ל"סיפורה של שפחה". כשחזרתי ל"הישרדות" גיליתי שהדיחו את ניקול. פחות אחת לטנגו הכושל הזה, ופחות קללות וגידופים. אחד אפס לאילנה אביטל.

אה, כן, שכחתי. ראיתם איך חבורת גברי האלפא של אנטינג, כשהם ישבו לדון בגורלו של המודח הבא שלהם, ולפתע הגיח מתוך הגלים בני ברוכים בכבודו ובעצמו ורצה להצטרף אליהם, אז הם פשוט אמרו לו במילים אחרות שיסתלק כי הוא מפריע להם לדבר? גועל צרוף.