אזרחים יקרים, הפואנטה מהפרק של "הישרדות" אמש הלכה לאיבוד – המוצא הישר מתבקש לדווח למשטרת ישראל שפתחה בחיפושים. ועכשיו, ברצינות: מה חטאנו שהגיע לנו לצפות בפרק המיותר בהיסטוריה של 'הישרדות'? מתחילים:

אלינה, מה את עושה ללב שלי? כבר בפרק הראשון נשביתי בקסמך כאשר התגלית כשנונה, חכמה ואסרטיבית – ועכשיו, את צוהלת לאחר הדחתה של החברה הכי טובה שלך וגרוע מכך – גורמת לי להסכים, לראשונה בחיי, עם ישראל (הזועם) אוגלבו ולהודות שזה היה מעשה פשוט מגוחך. נראה שבטעות התחפשת לרגב הוד והתחלת ללקק לגלדיאטורים של אנטינג, ואני נותרתי עם הגעגועים העזים לאלינה הישנה, זו עם האופי. מתי תשובי אליי?

נוסף על הפואנטה שאבדה כלא הייתה – מישהו ראה את דוד דביר? לא, לא זה שיוצא על עדי ביטי, מתחנף לאסי ומצדיק את הבחירה שלו באלינה כמי שלא תוכל להצביע במועצת השבט הקרובה – הוא סתם חקיין עלוב. אני מתגעגעת למרמור, לציניות ולהתנשאות של דוד דביר האמיתי – החזירו לי אותו וקחו את הצל של בוזגלו למקום אחר. תודה.

אלינה לוי, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
אלינה לוי, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

המהלך היחיד שהתרחש אמש בפרק והוביל לרגע האקשן הבודד (בכיכובה של ליטל סמדג'ה, אלא מה) עליו נדבר בהמשך, התרחש בבקתה. אם לא די בכך שעדי ביטי הודחה במועצת השבט האחרונה – החיים לא חייכו לה והיא נאלצת לשהות בחברת אילנה אבי.. סליחה, עם מלכת הבקתה, את הימים הבאים במשחק. אילנה מקבלת את עדי בשאלה התמוהה: "הודחת אתמול?" (לא, היא עושה סקר שביעות רצון ביתר האיים) ואז מתחילה לבקר את ההתנהלות במועצה וקובעת מבלי להניד עפעף שאלינה בג-ד-ה בעדי. שלום למי שלא שרדה 24 שעות במשחק, למה להוסיף דרמה ותככים במקומות שאין בהם צורך? אנחנו כבר לא ב"לגעת באושר".

בזמן שהשתיים מלכלכות על כולם, אסי ועידן מגיעים לבקתה ומתבקשים לבחור, כל אחד מהשבט השני, מועמד שיהיה חסין ומועמד שלא יוכל להצביע בהדחה הקרובה. הבחירות של השניים צפויות ומובנות, כל אחד בחר במועמד חזק מהשבט השני שיהיה חסין (קוז'יקרו וישראל) והנספחת שבפוקס לא הודחה עד כה, מכל שבט, לא תוכל להצביע (אלינה וליטל).

אלינה, או מה שנשאר ממנה – קיבלה את הבחירה בבגרות, מתוך הבנה די בסיסית של הפורמט. לעומתה, מלחמת עולם פרצה בשבט קפרה, עם קבלת הבשורה. ליטל איבדה את עשתונותיה והוכתה בתדהמה לשמע הבחירה של עידן בה, היחידה שאינה בת בריתו, כמי שלא תוכל להצביע במועצה. היא פרצה בבכי, קיללה ורתחה מעצבים – תוך השמעת טענות על "התעללות", "נידוי" ו"חוסר צדק". אני באמת לא יודעת מה עוד צריך לקרות בשביל שליטל תבין שזה הפורמט. ואני בכלל לא מדברת על צורת ההתבטאות בה היא בוחרת כל פעם מחדש, שמזמן חצתה את גבול הלגיטימיות בתוכנית טלוויזיה בפרט, ובחיים עצמם – בכלל.

הישרדות VIP, ירדן ג'רבי, עידן חביב (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות VIP, ירדן ג'רבי, עידן חביב (צילום: צילום מסך רשת 13)

נכון, ג'רבי וקוז'יקרו לא מקלים על המצב כשהם מחייכים ומגחכים למראה ליטל הסובלת – ואין ספק שמעט איפוק וענווה היו מציגים אותם באור חיובי הרבה יותר, אבל קשה לי להודות שהייתי מצליחה לנהוג אחרת למראה התגובה הלא-פרופורציונלית בעליל.

בדקות האחרונות של הפרק, צפינו בגיא זוארץ מחמם את ליטל עם שאלות מרגיזות בסגנון "ומה, אף אחד לא ניגש אלייך?", "מה בכית, ואף אחד לא הגיע?" כדי להוציא ממנה עוד התבטאויות מביכות, שהגיעו לשיאן בהשלכה של הבנדנה ונטישת המעמד. ואז, השחקן המהולל, ישראל אוגלבו, הגיע לתמוך בליטל, להזכירכם - זו שנטש מבלי להסס כמה ימים לפני, וחיבק אותה בהזדהות: "אני מבין אותך, ככה הם גם התנהגו אליי, אל תתני להם להשפיע עלייך". תגיד, איפה היו כישורי המשחק האלה כשמכרת את המשימה? כמעט והאמנתי לנפשך העדינה שנפצעה ע"י עידן חביב האכזר.

רגע לפני שהפרק הביזיוני תם, התבשרנו על כך שהשבטים עומדים להתערבב – מה שעשוי לשדרג את מצבן של אלינה וליטל משמעותית, ולעשות את החיים קשים מאוד למבסוטים של המשחק – היפים והמתנשאים – ירדן, עידו ועידן ולגלדיאטורים השאננים – רגב, אסי וישראל. מה שנקרא, איחלתי לחייל בהצלחה. זה הולך להיות מעניין.