אם גם אתם הרגשתם שאתם זקוקים למקלחת אחרי הצפייה בפרק אמש, זה כנראה משום שהטינופת והלכלוכים שנצפו אתמול הצליחו לחדור גם אליכם. לא מפתיע, בהתחשב בעובדה שארבעה ימים בשבוע אנחנו עדים למחזות שמזמן חצו את גבול הטעם הטוב, אפילו בסטנדרטים של ריאליטי ישראלי בפריים-טיים. והפעם בתפריט: שמחה לאיד, צביעות ובריונות. שגרה.

להפתעתם הגמורה, הצליחה הברית הצוהלת בשבט אנטינג-אנטינג לשרוד עוד מועצה, ולכך אחראית לא אחרת מאלה איילון, ולא אף אחד מלבדה. האם זה מנע מהרביעייה הגאוותנית להיות מבסוטית מעצמה עד עמקי נשמתה? כמובן שלא.

את הבוקר שאחרי העבירו הרביעיה במיטה המרגיזה שלהם, כשהם פותחים בסשן שמזכיר קבוצת תמיכה דביקה למדי, וברשותכם, אצטט: "ליטל, את יהלום. האמת שלך זה משהו שבא לי לשחות בתוכו" (א. לוי). כמו כן, המשוררת סמדג'ה תרמה את מרכולתה: "ישראל, אתה דמות להשראה. יש בך הכל מהכל", והוא גם חתול רחוב, השמטת בטעות את הפרט הזה. שנזכיר שמדובר באנשים שקיללו, רמסו ודיברו בחוסר כבוד מחפיר כמעט לכל שורד על האי? מזל שיש להם אחד את השני כדי לפרגן, ובכן, לעצמם.

רביעיית אנטינג אנטינג. צילום מסך רשת 13
רביעיית אנטינג אנטינג. צילום מסך רשת 13

באמת, מה נסגר? אני מעדיפה לצפות בבני ברוכים מתפתל על אמירה מיותרת שפלט בלופ של 8 שעות לפני שאראה ולו פריים אחד של הרביעייה הזו. וחבל, באמת חבל, כי מדובר באנשים חזקים ומעניינים שאיכשהו, התמהיל האנושי של ארבעתם יחד מייצר תוצאה לא פוטוגנית, לא ערכית וודאי שלא מוסרית.

בהזדמנות זו, פניה נרגשת למוסד: מצאתי עבורכם את הסוכנת החשאית הבאה. כלומר, זה לא ממש קשה, בהתחשב בעובדה שהיא הכתירה עצמה לתפקיד, אבל מעכשיו – היא שלכם. תתחדשו. קוראים לה איילון. אלה איילון.

אלה איילון. צילום מסך רשת 13
אלה איילון. צילום מסך רשת 13

צחוק בצד, לא ייאמן איך הבחורה בת ה-22 עם "החיוך המקסים הזה" (ציטוט נוסף שלה מתהדרת באיכויותיה) הצליחה לסובב את כל האי על האצבע הקטנה. מי שהיכרותנו עמה הסתכמה עד כה בלדעת שהיא דוגמנית, הפכה בן לילה לאסטרטגית הגדולה של האי: עם הגעתה לשבט החדש התחברה לברית הג'רביז עד שגרמה להם לסמוך עליה ולשלחה למועצת השבט השני עם כוח אדיר – היכולת להצביע במקום שורד כדי למנוע את ההדחה של קוז'י. רק ש.. איך נאמר זאת, התוכניות של הג'רביז מעט השתבשו: כי אלה אמנם לקחה מאלינה את זכות ההצבעה כמתוכנן, אך הצביעה נגד עידו והופ, הוא מצא עצמו מחוץ למשחק. 

ואם המהלך לא מספיק מושלם, קבלו את זה: קוז'י בטוח שאלה ניסתה לעזור לו, אנטינג מבינים שאלה בצד שלהם והג'רביז – הם משוכנעים שהתחדשו בבת ברית דנדשה, הגדילו לעשות ירדן ודוד שלא הפסיקו לשבח אותה על האסטרטגיות (אוי, האירוניה) ולהגן עליה בריב הגאוני שפברקו שבט אנטינג במעמד החסינות, כש"כעסו" על אלה המשת"פית, כפינאלה מתוק למהלך. אני לא מקנאה בקיר שג'רבי וודאי דפקה בו את הראש מתסכול אחרי שגילתה שהצעירה החייכנית הערימה עליה. מה שנקרא- WIN WIN לאלה איילון. ולסיכום, זה כנראה המהלך הכי מתוחכם (והיחיד) שראינו העונה. כשמגיע, מגיע.

ירדן ג'רבי. צילום מסך רשת 13
ירדן ג'רבי. צילום מסך רשת 13

משימת הפרס מגיעה עם בילד-אפ מטורף בחסות הסכסכן הראשי, גיא זוארץ (הוא מקבל בונוס כל פעם שהוא מעלה את השד העדתי לדיון?), ולמען האמת, תהיתי האם השורדים יילחמו הפעם על משהו שהוא לא חטיף אנרגיה או בקבוק מיץ. כמובן שהתאכזבתי, כי הפרס הוא לא אחר מפסלון חסינות – שיא המקוריות. ואני כבר חשבתי שהם יקבלו המבורגרים.

"אנטינג" משקיעים את כל מאמצם, מבינים שזה יהיה כאב ראש גדול מדי לוותר על רבע מהברית ו"קפרה" – רגועים למדי, כאשר כולם, כולל רגב, מבינים שהוא זה שיודח, אלמלא יהיו הפתעות. וכשאני אומרת 'הפתעות', אני מתכוונת למעורבות בוטה של ההפקה שמוכנה לשלם כל מחיר בשביל ללבות את האש והשנאה שבברית הצהובה. ולראייה, לא עברו דקות בודדות מהרגע שרגב הבין שהוא קרוב מתמיד לפגוש את אילנה אביטל, ועד שהשייח' ונתיניו מגלים כי ביכולתם להעניק חסינות למישהו מהשבט השני. איזה מתח, מעניין מי יינצל.

בהמשך למלחמות הרייטינג מול המתחרים, היום לא ישודר פרק נוסף – מה שאומר שבשלישי יתרחש האיחוד המיוחל. האם הג'רביז יתפצלו הודות לכוח החדש שקיבלו האנטינגים? האם ליטל ואלינה ימשיכו להיות חברות (ממש לא מעניין אותי)? האם ההפקה תפנים שהריב בין דוד ואסי משעמם עד מוות – והחשוב מכולם: האם מישהו זוכר שאילנה אביטל עדיין במשחק או שהיא שומרת הבקתה עד עצם היום הזה? כל התשובות, בשלישי. אדיוס!