נמאס לי כבר לחזור על עצמי ולהגיד בפעם המיליון: הישרדות היא לא ריאליטי כפי שהיא מתיימרת להיות. ההפקה מכניסה את האף שלה לכל נפיחה שמישהו משחרר שם על החוף ורק מאדירה ומעצימה את ריח הסרחון שנודף ממנה, ומתערבת בכל מה שקורה בין אנשים שהיא ליהקה על מנת שישחקו לידיה, ובעצם יהפכו לבובות על חוט, כאשר היא זו שמזיזה את החוטים.

אתמול זה פשוט היה השיא וחציית כל הקווים האדומים. הדוגמה הכי טובה לכך שהתערבות ההפקה במהלכים ובאירועים גרמה להדחתו של אחד המתמודדים הכי ראויים, דוד דביר. האיש האינטליגנטי, שאומר אמת בפנים גם כשהיא מכאיבה ואף יודע לספוג אמת של אחרים מבלי להתבכיין על מר גורלו. האיש בן ה-70, שעומד במשימות בצורה מעוררת כבוד, יותר מאנשים צעירים ורעננים ממנו. ודווקא על גבו עשתה ההפקה קומבינה נמוכה על מנת להעיף אותו מהמשחק.

אבל עזבו לרגע את דוד דביר או קוז'יקרו. הם יישארו בחיים ויתגברו וקרנם אפילו תעלה בעיני האוהדים. אבל מה איתנו הצופים? מה חשבה ההפקה, שהיא תשתין עלינו מלמעלה ונגיד שזה רק גשם? אם פעם ההפקה ניסתה להסתיר את המעורבות שלה במתרחש על החוף, היום היא אפילו לא מנסה לעשות זאת. הכול לגיטימי. אפשר להזיז את חיילי השחמט היכן ומתי שרוצים ולעזאזל עם חוקי הפורמט, ולעזאזל עם מה שמרגישים צרכני הטלוויזיה שמקבלים מינימום כבוד לאינטליגנציה שלהם.

הרי הם אומרים ש"הישרדות" זה משחק. אבל בכל משחק יש כללים. לצפות ב"הישרדות", בעיקר בעונה הנוכחית, זה כמו לשחק קלפים עם ילד קטן שמרמה ומנצח, וכשאומרים לו שזה לא פייר כי הוא לא ניצח בהגינות, הוא יגיד: אז מה? ככה בא לי. כמובן שלאף אחד אין חשק לשחק במשחק כזה שהניצחון בו הוא לא ניצחון מזהיר, ואת ההפסד אי אפשר אפילו להגדיר ככישלון מפואר.

ההפקה משתמשת בשורדים כחומר ביד היוצר, ואם אתם שואלים אותי, "הישרדות" הפכה לתוכנית בידור או דרמה בשקל וחצי. במקום לקרוא לה הישרדות, הייתי קוראת לה "ככה בא לי". כמו שאותו ילד שמרמה בקלפים כי ככה בא לו, גם ההפקה, סתם כך ומשום מקום, מחליטה לשנות את הקו הסגול, ובלבד להציל את רגב, ככה סתם כי בא לה. היא פשוט מכניסה את חבורת המתמרמרים משבט הנרדפים והפרנואידים, שישתתפו במועצת השבט, ויטו את הכף לטובתו. ממש פיס אוף קייק. מישהו בהפקה החליט שהגיע זמנו של דביר ללכת ושרגב יישאר.

שלא תטעו, רציתי שרגב ישאר במשחק. הוא בחור נעים הליכות ולא מזיק לאף אחד, ושיחק יפה את המשחק בדיוק כמו שהוא בחיים, כשהוא מצליח לשמור על ניקיון כפיים גם ברפש שניצב מולו. אבל בכל זאת הרגשתי מרומה כמו הרבה צופים, על הטריק המכוער של ההפקה שהוציאה את דביר מהמשחק, על מנת לחזק את השבט ששם שולטים מגלומנים עם פה מלוכלך, שקרים וסילופים מפה ועד הונדורס, וכך רק לעודד עוד יותר את שגעון הגדלות, הכוחניות והטינופים. 

איך אמר המנחה - "השבט אמר את דברו". על מה אתה מדבר אדון גיא זו-ארץ? זה לא השבט שאמר את דברו, אלא ההפקה שאיתה אתה משתף פעולה. איך אתה בכלל מעז להגיד דבר כזה, כשבמופגן ולאור יום, ההפקה שלך עשתה מהלך מכוון, מכוער וקטנוני על מנת להדיח את דוד? מהלך אפילו לא ערמומי מספיק כדי שאולי נוכל להגיד: "וואלה, הצליח להם". אז אל תבלבל את המוח שהשבט אמר את דברו.

ועוד אמרת, כמו שאתה נוהג לומר כמעט בכל פרק של הדחה: "למדנו, שבמשחק הזה..." ובלה בלה בלה. יש לי חדשות בשבילך: לא למדנו כלום, נאדה, בטח לא משהו שקשור למשחק הוגן שבו מכבדים את כלליו. אגיד לך מה כן למדנו. למדנו שההפקה היא פאקינג מניפולטיבית ואני לא יודעת איך יש עוד פראיירים שמוכנים לשחק את המשחק שהיא מכתיבה ומשנה ככל העולה על רוחה. ועוד משהו: הכי נורא שככל שהרייטינג עולה, כך הופכת ההפקה ליותר ויותר אטומה ומנותקת (למישהו זה מזכיר משהו? רמז עבה: קורונה) מצרכנים של תרבות אמיתית ואיכותית. 

מהפקת "הישרדות" נמסר בתגובה: ״כידוע לכל כתב העוסק ומסקר את תחום הטלוויזיה והמדיה, הפקת תכנית ריאליטי גדולה ומושקעת כמו "הישרדות" נעשית חודשים רבים לפני תחילת הצילומים. הליין אפ, המשימות וכל מהלך המשחק מאושר טרם היציאה מהארץ. גם המהלך המדובר של הצבעת החסינות לשבט המנצח נקבע, תוכנן ואף הוצג לפני תחילת המשימה כך שגם אם השבט השני היה מנצח, הוא היה מקבל את אותן הזכויות. בהמשך העונה מחכות לצופים עוד הפתעות ותהפוכות רבות והראשונה שבהן בפרק שישודר הערב".