"מי רוצה להיות מיליונר", שעשועון הטריוויה המפורסם, חזר. הבטיחו מתיחת פנים, עדכון לשנת 2020, מה הכוונה? תהיתי בחשש. את העזרה מהקהל יחליפו בעזרה מ"טריוויה לרציניים בלבד - הקבוצה הסודית" בפייסבוק? במקום חבר טלפוני המתמודד יחפש את התשובה באינסטגרם דרך האשטאג? מהו הטרנד שמסמל את הצופה המודרני שלפני עשר לא הוא ידע בכלל שהוא צריך?

טרנד אחד כבר הגיע לתוכנית: לקצר שמות. סוג של שם חיבה, כאילו התוכנית חברה שלנו. האח הגדול הפך ל"אח". חתונה ממבט ראשון ל"חתונמי" והישרדות לפח. 

"מי רוצה להיות מיליונר" הפכה ל"מיליונר", בהגשת המיליונר, ארז טל. נראה לי שכעסו עליו בקשת אחרי שהפסיד להם מיליונים עם הפורמט הכושל "2025", אז הכריחו אותו להנחות שעשועון טריוויה ישן. כי בימים טרופים אלו אין מקום להימורים על פורמטים חדשים. מה שעובד לא מתקנים, ממחזרים.

מי רוצה להיות מיליונר? שאלה רטורית, רק מיליארדרים יענו לא. 13 שנה עברו משידור התוכנית המקורית בהנחיית יורם ארבל, מאז חולקו בשלל תוכניות ריאליטי מיליוני שקלים למנצחים, אף אחד מהמנצחים לא הוגדר כמיליונר. משהו השתנה בתפיסה שלנו, הכסף איבד מערכו. אך מה שלא יסולא בפז היא נוסטלגיה, השנה חזרו אלינו ה"קומדי סטור", "זהו זה" ועוד שלל איחודים בזום וכדומה. עכשיו הגיע תורו של "מי רוצה" (לדעתי שם טוב יותר מ"מיליונר"), בואו נראה אם זו סתם נוסטלגיה או תוכנית ראויה.

אבל נצטרך להמתין, עד שידור התוכנית קיבלנו פרומו ארוך אבל משעשע. ארז טל מסתובב בין אולפני טלוויזיה ומתקיל מנחים שונים עם שאלות טריוויה. להבדיל מהתוכנית האמיתית שתשודר שבוע הבא, הפעם היה קצב טוב ומהיר לכל השאלות. נחמד מאוד לראות את הידוענים צוחקים על ארז טל. חיים אתגר קורא לו מניפולטיבי, גלית ואילנית מנפנפות אותו וכולם משחקים בשביל הכיף והחדווה שבטריוויה.

נהניתי לצפות בארז מנסה לזכות בכבודו האבוד ולהיראות חביב וחברמן, למרות שכולנו התרגלנו לראות אותו מתנשא - על המנחה שלצידו, על המתמודדים, על הצופים. יש לי הרגשה שכשהתוכנית תשודר, נקבל את אותו ארז טל המתנשא. מולו ישב מתמודד, מתחבט בין ארבע התשובות האפשריות. ארז יביט בו עם מבט היודע כל שלו דרך משקפיי המעצבים השחורים שלו. "תשובתך הסופית?", ישאל ארז בטון מזלזל, והמתמודד יתפתל בכסא. כיום בטלוויזיה צריך גם להתעלל במתמודדים. כנראה שזו חלק ממתיחת הפנים שיעשו לתוכנית. הממלכתיות של יורם ארבל לא מתאימה ל-2020. אם אתם שואלים אותי, זה חבל מאוד, וזו תשובתי הסופית.