גאווה ישראלית: הסדרת 'בשבילה גיבורים עפים' של חברת קשת נמכרה היום (חמישי) לענקית הבינלאומית אפל, לאחר שנרכשה לפני כשנתיים על ידי חברות סטרימינג עולמיות נוספות כמו נטפליקס, אלא שהפעם - תופק הסדרה מחדש בשפה האנגלית בשיתוף פעולה של שלוחת אולפני קשת בלוס אנג'לס, בשותפות עם חברת אפל העולמית. זו הסדרה הישראלית השנייה שרוכשת החברה, לאחר שרכשה בחודש שעבר את זכויות השידור ל"טהרן" של תאגיד השידור כאן. 

הדרמה כבר זכתה לשבחים ברחבי העולם ואף קטפה את פרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל קאן. הסדרה, שיצר עמרי גבעון עבור קשת בהשראת החלק האחרון בספרו של אמיר גוטפרוינד ז"ל והופקה במקור על ידי ספירו סרטים, תעובד לתסריט בינלאומי תחת השם "Echo 3" על ידי הכותב זוכה האוסקר מארק בול ("מטען הכאב") שישמש כשואוראנר לצד ג׳ייסון הורביץ'. כזכור, "בשבילה גיבורים עפים" הייתה הדרמה הנצפית ביותר מאז פיצול ערוץ 2.
 
בגרסה הישראלית, שצולמה בישראל ובקולומביה, כיכבו נינט טייב, תומר קאפון, משה אשכנזי, מיכאל אלוני ונדב נייטס. הרימייק, בדומה לגרסת המקור הישראלית, צפוי להצטלם ברובו בדרום אמריקה, הפעם בשפות אנגלית וספרדית. עלילת הסדרה תעסוק בחבורת יוצאי יחידה מיוחדת אמריקאים עם עבר סבוך, שמוצאים עצמם במרכזה של קונספירציה בינלאומית לאחר שהם מנסים להציל את אהובת לבו של אחד מהם בגבול קולומביה-ונצואלה.
 
קרני זיו, מנהלת מחלקת הדרמה בקשת, הגיב להודעה המשמחת ואמר: "בימים בהם שוק התוכן הישראלי מתמודד עם אתגרים וקשיים, זוהי בשורה אופטימית ומשמחת במיוחד. תוכן ישראלי מקורי הוא הנכס הכי גדול שלנו, לצופים שלנו - בארץ ובעולם, ולתעשיית התוכן כולה. תודה גדולה לשותפינו לדרך – עמרי, איתן, יונתן וכל האנשים המוכשרים והטובים בספירו סרטים". 
 
עמרי גבעון, יוצר הסדרה הגיב גם הוא לרכישה: "אני מאוד נרגש שאפל מאמינה בסיפור שלנו. זו עוד הוכחה לכוח ולחשיבות של יצירה ישראלית. סדרה בסדר גודל של "גיבורים" לא הייתה נעשית ללא עבודתם הקשה של עשרות אנשי הצוות שנתנו את הלב והנשמה, צלמים ואנשי התאורה, מאפרות ועורכי הסאונד, אנשי הקייטרינג ועוזרי הפקה ועוד רבים ומצוינים. בימים אלו בהם התרבות הישראלית מופקרת, ועשרות אלפי משפחות איבדו את פרנסתן, צריך לזכור, התרבות אינה פריווילגיה. האנשים שעובדים בתחום שלנו הם אנשי עבודה חרוצים ומקצועיים שבלעדיהם, היצירה הישראלית לא הייתה מגיעה אל מעבר לים, וחשוב מזה, לא הייתה מספרת את הסיפור שלנו". 

בשבילה גיבורים עפים, נינט טייב (צילום: רפי דלויה)
בשבילה גיבורים עפים, נינט טייב (צילום: רפי דלויה)

שר התקשורת יועז הנדל, בירך על ההישג הישראלי וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "דווקא עכשיו שמח לברך את קשת והיוצרים על ההישג במכירת הסדרה. כמו כל יצירה טובה, הסדרה גרמה לי לחשוב. הפרק הראשון של הסדרה, המבוססת על ספרו של אמיר גוטפרוינד, שינה בי משהו", סיפר הנדל. 

"שנים ארוכות מידי לא הפנמתי את המשמעות של הלם קרב. למרות הקרבה וההיכרות האישית. אני מהדור שחווה את אסון השייטת ואת ההשלכות. את השנים הארוכות בדרום לבנון ואת האובדן הבלתי פוסק. בכמה תמונות וסצנות הבנתי את עצמי ואת חברי כמו שלא הצלחתי אף פעם. כל כך הרבה שנים שלא הצלחתי להבין את המשמעות של פגיעה שלא רואים. כשיוצר, כותב או שחקן נוגע בך, זה נצרב, וזו רק דוגמא להישגים המשמעותיים של היוצרים הישראלים", שיתף השר.

לסיום, אמר השר כי הוא מחויב להפקות מקור ולהפצתן: "הפצה של יצירות מקור ישראליות משרתת את הכלכלה ואת התרבות הישראלית, ובנוסף תורמות להצגת דמותה של הארץ ותושביה".