זה לא סוד שלאחר כל פרק ב"הישרדות" הרשת שוצפת וגועשת במחאה על נושאים שונים: פעם זו ההתערבות של ההפקה, ופעם זו השפה הנמוכה שמאפיינת כמעט כל פרק שני, אך הפעם – לראשונה הרוחות סערו עוד בטרם שידורו של הפרק. למה? בשל הפרומואים שבישרו על הגיעה של משימת האוכל המבחיל – אשר בשיאה נדרשו השורדים לאכול יצור שבזמנו לא ידע כי יהפוך להיות החיה המוכרת בעולם – עטלף.

עוד ארחיב על חוסר הלגיטימיות לשדר משימה שכזו, ממגוון סיבות – אבל מכאן ועד לומר ש"אכילת עטלף פוגעת בנפגעי הקורונה"? זה אמיתי? עוד רגע יגיעו גם חולי מלריה לשעבר ויטענו כי הם לא רוצים לראות פרסומות ל"אלתוש". מה קורה כאן? אין מספיק דברים אחרים לכעוס עליהם?

משימת האוכל של הישרדות היא בעיקרה משימה סימבולית, "הישרדותית" קלאסית, המתקיימת בכל עונה בפורמט הישראלי וכמובן גם בפורמטים הזרים. אבל, וזה אבל חשוב - אנחנו כבר בשנת 2020. לא צריך להיות צמחוניים בשביל להבין שמשימה כזו היא פשוט לא 'שדירה': התיאורים המזעזעים של גיא זוארץ לכל מנה ומנה, תוך גילוי סאדיזם קיצוני מלראות את השורדים סובלים, ופירוט המנות על שלל מרקמיהן, צבען ותולדותיהן – גרמו לי פשוט להסיר את העיניים מהמסך לדקות ארוכות. וחכו, עוד לא הזכרתי את העוויתות, הפרצופים והקולות הבלתי רצוניים שמפיקים השורדים האומללים, שהם לא יותר מהתעללות נטו – בהם, בנו וכמובן – בחיות המסכנות. כתוכנית המיועדת לכל המשפחה, המשודרת בפריים טיים למאות אלפי צופים, ובין כה מעבירה מסרים שליליים עם ריבים קשים ושפה מכוערת – אין מקום ואין צורך במשימת האוכל יותר. שלום שלום, וממש לא להתראות.

מתמודדי הישרדות בזמן משימת אוכל (צילום: צילום מסך רשת 13)
מתמודדי הישרדות בזמן משימת אוכל (צילום: צילום מסך רשת 13)

למען האמת, לתחילת המשימה הגעתי כבר עם מצב רוח ירוד לאחר שלתדהמתי – בני ברוכים הצליח לנצח את המשימה מול אילנה אביטל, וגרם להדחתה הסופית מהמשחק אחרי כמעט חודש על האי. לא ברור אם זו חולצת הנצנצים שצמודה לו יותר מדי לבטן, אם זו רוח העידוד שקיבל מאסי וישראל או שמא אילנה הייתה פשוט עייפה מדי – אבל בני אשכרה ניצח, ומלכת הבקתה הבלתי מעורערת, שגברה על מועמדים רבים בשלל משימות – מודחת סופית מהמשחק. אני לא יודעת אם אני עצובה יותר מההדחה – או מהעובדה שבני הולך לנפנף בכוח שלו עכשיו עוד פרק שלם, אך אין ספק שחבל שזה קרה. ובחייאת, שבני ברוכים יפסיק לדבר על בני ברוכים בגוף שלישי. יש לנו את אלה איילון ואסי בוזגלו בשביל זה, וזה לגמרי מספיק. הכותבת מאוד תשמח, תודה.

אילנה אביטל, בני ברוכים (צילום: צילום מסך רשת 13)
אילנה אביטל, בני ברוכים (צילום: צילום מסך רשת 13)

מברק לדוגמנית של האי: אלה איילון, את הופכת להיות ליטל סמדג'ה עם כמות הפעמים שאני מזכירה אותך בטור ולא, זו לא מחמאה. משך הזמן הקצר ביותר בהיסטוריה הוא מהרגע שאת אומרת שבני לוזר עד הרגע שאת מפרגנת לו במשימה וחוזר חלילה, ואיכשהו – את עוד מספיקה לציין באמצע שאת דוגמנית. אל תיעלבי, אבל הרגע שאכלת חור תחת של שור ואז גילית שזה היה לחינם זה היה הרגע בו גיליתי שיש אלוהים. אח, יש צדק בעולם.

ירדן ג'רבי ועידו קוז'יקרו אוכלים עטלף במהלך משימה ב''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
ירדן ג'רבי ועידו קוז'יקרו אוכלים עטלף במהלך משימה ב''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

מועצת השבט הבאה הולכת להיות מעניינת במיוחד, כי לעת עתה – אין לנו שום מושג מה בני הולך לעשות עם הכוח המטופש שקיבל. ובואו, אם הוא הצליח לנצח את אילנה – הוא כנראה יכול גם להדיח את עידו או אלינה וזה, חברים, משהו שיגרור בטור של מחר ביקורות קשות מאוד. אבל נסיים בחיוך – מכירים את הבנות שמתלבשות לבילוי סתמי כאילו הן בטקס האוסקר? אז אילנה וליטל במועצת השבט כמושבעות. וגם: עידן חביב מגן על אלינה בחירוף נפש, בני ברוכים לבוש כקוסם וישראל עדיין כועס. מבולבלים? גם אנחנו.