אלפי מילים כבר נכתבו ממש בטור זה על רמת השיח, הזלזול, הצביעות ועל הסגנון הכללי בברית של אסי, ישראל, אלה ורגב (שנוכחותו במשחק דלה יותר מזו של חגית ברוכים) . ודווקא עכשיו, כשחשבנו שההדחה של ליטל תרגיע את העניינים, נזכרנו אמש שהיא לא מתכוונת להיעלם כל כך מהר, כאשר היא מכהנת כמושבעת הראשונה, ומעתה ואילך, תככב במלוא הדרה בכל מועצת שבט. כיף חיים.

יודעים מה? אני לא מתכוונת לפרט כאן שוב על הקלות בה היא משתיקה את אילנה המבוגרת ממנה בשני עשורים, קוטעת אחרים באמצע דבריהם או מצליחה לומר "קנאית/שקרנית" בתדירות גבוהה יותר ממה שאלה מזכירה שהיא דוגמנית, אבל על אמירה אחת אני לא יכולה לשתוק.

ליטל סמדג'ה (צילום: צילום מסך רשת 13)
ליטל סמדג'ה (צילום: צילום מסך רשת 13)

למעשה, אין סיבה שהעריקה של אלינה לג'רביז שוב תעלה במועצת השבט, אבל באמת יש לכם ציפיות מההפקה? לכן, כמובן שגם הפעם הנושא עלה וזכה לעורר סערה, ובין הצעקות, נזרקה לה אמירה שלא קיבלה גינוי מאף אחד במועצה, למעט אילנה הגיבורה, שהושתקה בהינף יד, אך אני לא אתן לה להישכח. כהסבר לנטישה של אלינה את הברית, ליטל אמרה במבט מרוצה: "עידן בא לאלינה בלי חולצה, היא התחרפנה והסתנוורה הבחורה", וכשלא זכתה ליחס, חזרה עליה שוב, מילה במילה ועם חיוך מרוח על הפנים. 

ליטל, מה? זה לא סוד שאהבת את אלינה עד הרגע שבו הודחת, כך הצהרת, ואף נישקת, לא פעם. את הרי לא באמת חושבת שזה מה שקרה, נכון? כל ביקורת על המהלך היא לגיטימית, טבעית וזכותך להיפגע, אבל מכאן ועד לרדת לפסים השוביניסטים האלה? זה נמוך. 

למי ששכח: לפני שבועות אחדים, עוד בימי קפרה האפורים, ליטל ועידו הגיעו לטונים צורמים, וכשעידו פלט אמירה שנשקה לנושאים האלה, ליטל בכתה ונכנסה למיני התקף חרדה. אז ליטל, אני שואלת - ההדחה מהמשחק באמת שווה שתהפכי צד ותפיקי אמירות כאלה בעצמך? את בעצמך אמרת שמיצית, אז קדימה, תרגעי בבריכה ותפסיקי עם הדרמה, יש לך את השייח' ועוזריו שעושים את העבודה בשבילך.

וברשותכם, שאלה נוספת: אם גבר היה אומר את אותה אמירה בדיוק, הפייסבוק לא היה מתמלא בפוסטים רועמים על הקטנת נשים, וככל בצדק, לא? ככל הנראה מכתבים היו מתחילים להישלח אל רשות השידור. העובדה שהאמירה הזו נאמרה על ידי אישה אמורה לעשות בדיוק את אותו האפקט, ואפילו מעבר לכך. מעניין מה קורה אם היו אומרים על גבר שהוא משתף פעולה עם אישה בגלל גודל החזה שלה. זוהי הוכחה נוספת שהמשחק הזה מביא אנשים למקומות רעים במיוחד.

הישרדות VIP, אלינה לוי, ליטל סמדג'ה, אסי בוזגלו, ישראל אוגלבו, אלה איילון (צילום: אור דנון)
הישרדות VIP, אלינה לוי, ליטל סמדג'ה, אסי בוזגלו, ישראל אוגלבו, אלה איילון (צילום: אור דנון)

ואם במקומות רעים עסקינן, בני ערק לבוזגלוס באופן סופי, הודות להמלצה של אשתו, שהוצאה בכפייה, אבל מילא. ובעקבותיה, קוז'י הודח מהמשחק. האמת, אני לא יודעת ממה להיות מופתעת יותר: מהעובדה שבני תקע סכין בגב ליחידים שצידדו בו וצירפו אותו לברית שלהם, למרות שלא תרם להם כמעט דבר, או מכך שבני עבר, בהמלצת מי שהבנתה במשחק כנראה לשלו, פרט לעובדה שהיא לא הייתה על האי, להיות חלק מאותם אנשים שהכריזו בפה מלא שהם לא רוצים אותו איתם, ואחת מהן היא זו שמספרת בגאון בכל הזדמנות כמה בני הוא אפס ולוזר.

גיא זוארץ אמנם הפך לדמות טלוויזיונית בלתי נסבלת העונה, אך לזכותו ייאמר כי אחת משאלותיו יצרה אמש רגע אירוני במיוחד, שכדאי שיוזכר. בני נשאל מה הוא חושב על המהלך של אלינה, וענה במבוכה: "אני מסכים שהמהלך שלה לא היה בסדר, ואני מבין את הכעס". 

הפלא ופלא, כעבור דקות אחדות, הוא עושה בדיוק את אותו מעשה, לחבורה של אנשים שמעולם לא ידברו אליו באופן שבו הבוזגלוס דיברו אל אלינה. נכון, ירדן ועידן פישלו כשנתנו אמון בבני, "כבד אווז", כפי שתיאר ישראל את אופיו ההפכפך, והם כנראה ישלמו על כך, אבל בני? הוא עוד יזחל חזרה אליהם. עד אז, יילקח ממנו הקול בהצבעה פעם אחר פעם ע"י קוז'יקרו העצבני, וזו, חברים, תהיה נקמה מתוקה במיוחד.

כדי שנסיים בכל זאת עם חיוך, ניפרד בתהייה: האם בזמן שהותו של ישראל כחתול רחוב, הוא גם היה מורה לנהיגה? אחרת, לא ברור מאיפה הגיע לקסיקון ה"פניות בכיכר, רוורס, ימינה, זכות קדימה", אבל נראה שנעדיף כל דבר על פני פנינים נוספות של ליטל. עד הפעם הבאה, יש לנו כמה ימים של חופש.