כמו דברים רבים שהגיחו לעולמנו לפתע בחודשים האחרונים, גם הלייט נייט של לוסי איוב וגורי אלפי צמח כאלתור של רגע מתוך משבר הקורונה. הימים הם ימים קשים לציבור, לכלכלה ולערוצי הטלוויזיה – ובצעד שנע בין הימור בטוח לכישלון פוטנציאלי - ציוות התאגיד את הקומיקאי המנוסה והמגישה הכריזמטית לטוק שואו לילי המתובל במוזיקה, משחקים ואלתורים ללא סוף. הם עלו לראשונה באפריל האחרון, ולאחר כ-20 תוכניות ועם החזרה המדומה לשגרה, יצאו להפסקה. עתה, כשהדיבורים על הסגר שבו לשיח ואווירת החרדה הכללית מרחפת באוויר – חזרו לוסי וגורי לחיינו, עם תוכנית לילית קבועה, אחת לשבוע בתאגיד השידור.

למעשה, הקונספט של התוכנית לא מגובש, אך גם לא מאוד משנה. התוכנית מתבססת על הפינג פונג הקבוע בין שני הטאלנטים, שכמעט תמיד חינני וזורם בטבעיות, גם אם בגרסתו המחודשת של הפורמט הדיאלוגים מרגישים מתוסרטים יותר מבעבר. לצידם, מגיעים ידוענים המובילים להתארח מדי פרק ולדון במגוון הנושאים הבלתי-נגמר שהמציאות מייצרת לנו, וכך – במן תמהיל מאולתר, נוצר פורמט מתוק וקליל שמתאים בדיוק לחמישי בלילה, כשאין לאן לצאת וכל מה שמתחשק לנו זה להיזרק על הספה ולדמיין שגם אנחנו חלק מהחבורה המגניבה המופיעה על המסך.

אין ספק שמבחינת ליהוק, בוצע כאן חתיכת שיחוק מבחינת התאגיד. היא מנחת האירוויזיון שפרצה בעברה כיוצרת פואטרי-סלאם והפכה להיות הנכס המרכזי של חטיבת הדיגיטל ב"כאן", והוא שועל ותיק בתחום הבידור, הקומדיה, הסאטירה ותוכניות הטוק שואו. 16 שנה מפרידות ביניהם, ומהוות את אחד מהיתרונות שגורמים לזוג הזה להיות עוף מוזר ופוטוגני על המסך שלנו, ולו בזכות העובדה שהזוגיות הטלוויזיונית שלהם נרקמה, ועודנה נרקמת, ממש מול עינינו – מה שמחזק את תחושת האותנטיות בין השניים. 

הם סוקרים את אירועי השבוע באופן שמזכיר מאוד את שיחות הסלון בבית שלנו ומפעם לפעם קופץ סלב התורם את חלקו לשיח, בין אם זה אדיר מילר שמעביר מיני מופע סטנד-אפ על השגרה המוזרה שלנו או שחקנים ושחקניות מהסדרות המובילות כיום (ובפרק הפתיחה – דניאל גל ושירה נאור מתאג"ד) שמגיעים לשתף קצת חוויות ולספר סיפורים מאחורי הקלעים. כל פרק נחתם בביצוע לייב של אמן שהיה מת להופיע מול קצת יותר מחמישה אנשים, אבל מסתפק בבמה שניתנה לו ומזכיר לנו ימים יפים יותר של הופעות אמיתיות עם כפיים לא מוקלטות וכוס בירה מונפת באוויר.

אדיר מילר, ''צומת מילר'' (צילום: צילום מסך)
אדיר מילר, ''צומת מילר'' (צילום: צילום מסך)

לומר שזה הטוק-שואו הטוב ביותר ששודר כאן יהיה רחוק מהמציאות. בכל זאת, תסכימו איתי שזו לא בקשה מוגזמת לצפות ל"עדכון גרסה" בעקבות החזרה מהפגרה. לוסי וגורי מצוינים, התזמון של חמישי בלילה נהדר – אבל כדי שנגיע לצפות גם בפעם הבאה, נדרש קונספט שיהדק את בליל האורחים, המנחים והשיח לפורמט טלוויזיוני אחיד ומקורי, שונה בנוף ותואם את רוח התאגיד שכבר שובח פה לא פעם. בתור התחלה: אפשר לוותר על פינות בנאליות כמו פינת הדברים הויראליים שראינו כבר עשרות פעמים בכל מקום. כאילו יש לי משהו טוב יותר לעשות מלצפות באותם רגעים מביכים שוב ושוב בלופים.

אם בגל הראשון חוסר ההשקעה היה חינני ונבלע תחת הררי הסלבס שגדשו את הפרקים, הפעם – אנחנו מצפים ליותר. כשמדובר בתוכנית מבית גוף המייצר תוכן איכותי 24/7, אשר מצויד בשני תותחים כבדים המובילים אותה – "הלילה עם לוסי וגורי" יכולה בקלות להפוך להיות לייט נייט שילווה אותנו גם הרבה אחרי משבר הקורונה. אין מה לעשות, "כאן", עם כוח גדול מגיעה גם אחריות גדולה – ולכם, תאגיד יקר, יש אחריות גדולה מאוד על חיי הלילה שלנו בימים אלה. תכל'ס, פשוט ציפינו ליותר. עוד לא אבדה תקוותנו.