ועדת השרים לחקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת החוק של ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הקוראת להפרטת תאגיד השידור הציבורי "כאן". את הדיון על התאגיד, הציף פעם נוספת, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שתקף בסוף השבוע את התוכנית "היהודים באים" המשודרת בו. "'היהודים באים' שמבזה בחוצפה את קדשי ישראל ובזה לרגשותיהם של הרוב הגדול של אזרחי ישראל, יהודים ושאינם, ממומנת מהכסף של כולנו. זו סיבה מספקת להעביר את החוק הזה", כתב בציוץ אחד.

ח"כ קרעי התייחס לנושא ואמר בשיחה עם בן כספית וינון מגל: "אני בהחלט רוצה להפריט את התאגיד. אני חושב שלבזבז קרוב למיליארד שקלים בשנה על מוצר כושל, וגם אם לא היה כושל, לתת כל כך הרבה כסף מכספי הציבור לערוץ אחד, לרשות אחת, לא לפתוח את השוק לתחרות בצורה חופשית, לאפשר לכולם להתחרות באופן חופשי, לתת לרדיו האזורי להפוך לרדיו ארצי בלי מגבלות, בלי שהוא צריך להילחם בעצם במעין טייקון שמקבל מימון, כספי ציבור". הוא נשאל האם מדובר רק בתאגיד, או גם בגלי צה"ל והסביר ב-103FM: "אלו שני חוקים נפרדים - התאגיד זה האווזה השמנה יותר שמקבלת כ-800 מיליון שקלים בשנה מכספנו וגלי צה"ל הרבה פחות מזה, זה כמה עשרות מיליונים".

גם אותה להפריט?
"גם אותה להפריט, כן. להוציא למכרז שמי שמעוניין לרכוש את זכויות השידור, את כל המשאבים של התאגיד, או של גלי צה"ל יוכל לגשת למכרז ולרכוש לכל המרבה במחיר, בלי שהציבור יצטרך לממן את זה. זו הצעת חוק שהגשתי בכנסת ה-21. הגשתי שוב בכנסת ה-22 ושוב בכנסת הזו".

כספית: "אין מדינה דמוקרטית בעולם בלי שידור ציבורי כי בניגוד למסחרי היתרון שלו שהוא לא תלוי בפרסומות ובעלי כוח ושליטה והון, יש דבר קבוע שלא מתעניין ברייטינג וטוב שכך. לדעתי, מה שקורה ב'כאן', גם ברדיו וגם בטלוויזיה, בשנתיים האחרונות זה דברים מדהימים".
מגל: "יש דברים טובים, אין ספק".
כספית: "ברגע שזה יופרט הכול ייפול".
מגל: "הסיפור פוליטי, תקן אותי אם אני טועה. האם זה העניין?".
קרעי: "העניין הוא לא פוליטי, יש טריגרים פוליטיים כמו שהיה הסרטון הפסדו-אנטישמי שהיה באירוויזיון וסגירת תוכניות של ימניים, זה טריגרים. אבל גם אם 'כאן 11' היה ליכוד טבעי, גם אז הייתי מתנגד לממן את זה מכספי הציבור".

יש הגיון שמשהו יהיה לא של בעל הון
"קודם כל אינטרסים כלכליים מניעים את הכלכלה ומחזקים את המדינה, אני לא חושב שהוא צודק שאין דמוקרטיה בעולם שאין לה שידור ציבורי. זה לא נכון, אפשר לבדוק את הדברים, יש כאלה שיש להם וכאלה שלא. אנחנו תמיד היינו אור לגויים, ובעידן של תקשורת רב גונית שכול אחד יכול למצוא מה שהוא רוצה איפה שהוא רוצה, הכול פתוח - איזה סיבה יש לתת שידור ציבורי?"

לא הבנת. זה זה בסיסי, זה אלמנטרי, זה בכל מדינה דמוקרטית בעולם.
"הבנתי מצוין. יש איזון בין השדרנים, בין התוכניות. כל רבדי העם מיוצגים בתאגיד הזה? לך תבדוק כמה חרדים וכמה אתיופים עובדים בתאגיד".

אף ערוץ לא מאוזן לא בפרטי ולא בציבורי.
"בדיוק, לכן הציבור הוא שיחליט איזה תחנה הוא רוצה, באיזה תחנה הוא רוצה לצפות, איזה שידורים הוא רוצה לרכוש. המטרה היא לא לסגור את השמאלנים, המטרה היא לפתוח את השוק לתחרות, שוק חופשי, כולם יוכלו לצפות במה שהם בוחרים".