כשהישרדות הפכה לקצבייה: לפחות שלוש פעמים בשבוע אני רואה "הישרדות", לעתים אפילו ארבע או חמש (תלוי כמה ההפקה מתעללת בנו). אני אמורה לזכור את צבע בגד הים של רגב ואת מספר התלתלים שיש לבני ברוכים על הפדחת אבל איכשהו – רק כשגיא זוארץ שאל אמש את השורדים: "מי לא יהיה חלק מששת השורדים האחרונים?" קלטתי שזהו, אנחנו כבר קרובים לסוף. כלומר, נכון שהמשמעות של "קרובים לסוף" במונחי "הישרדות" היא עוד כ-153 פרקים אבל עדיין, זה כמעט הסוף.

ועזבו, מילא אני פתאום קלטתי את התובנה הזו באיחור – אבל גם רגב הוד הבין את זה רק עכשיו, בשעה טובה! מה שגרם לו לפנות בצעד משונה לירדן ועידן, ובמקום להציע להם תכנית מעניינת בוזגלו סטייל – תהה מדוע הם מנסים להדיח דווקא אותו בכל פעם. מה זו השאלה המיותרת הזו? ויותר מכך – מה תעשה עם התשובה שלהם? תכתוב על פתק ותבלע? אלוהים, מה קרה למי שהיה גיבור על בפרשת הברזנט?

בקיצור, הימים על האי אוזלים בקצב ורמת הקושי במשימות עולה בהתאם. הפעם, השורדים נאלצו להתמודד עם אחת המשימות הידועות לשמצה – משימת השווארמה, במהלכה הם כורכים גופם סביב קורה ענקית, לוהטת ומסתובבת – עד שתש כוחם. האחרון שנשאר מנצח. אתם יודעים, מסוג המשימות שאני מרגישה בהן לא נעים להודות שאני מזיעה אחרי חצי שעה על ההליכון כשעידן חביב מתחיל לשיר אחרי שהוא תלוי שעתיים וחצי באוויר.

הפוגה קלה מהמשימה לטובת עוד משהו שידוע לשמצה ב"הישרדות" – גיא זוארץ. אני לא יודעת מה קורה איתו העונה, אחרי שבעונות הקודמות נע בין למלם לחמודי –הפעם, אני מרגישה שהוא פצח באווירת סוף קורס על האי, בלי סיבה מוצדקת. בפרק הקודם הוא צחק על האף של רגב, הפעם הוא עובד על אלה "נאחס" איילון שהיא פספסה אתמול כוח משמעותי במשימה ואף הגדיל לעשות כשגרם לשורדים להאמין שהמשפחות שלהם מחכות להם לאחר המשימה. הם אשכרה בכו מגעגוע כי הם האמינו שזה הולך לקרות. שמישהו יזכיר לו שהוא לא ב"אמבוש". מילא זה היה מצחיק, אבל ברוב המקרים זה פשוט גורם לי להיראות כמו האימוג'י המתוסכל עם היד על הפרצוף מהוואטספ ולקוות שהעריכה תעשה את שלה טוב יותר בפעם הבאה.

גיא זוארץ (צילום: צילום מסך רשת 13)
גיא זוארץ (צילום: צילום מסך רשת 13)

חוזרים למשימה – שעתיים וחצי עברו וכל השבט מצא עצמו במים, למעט ירדן ועידן הגלדיאטורים. שלוש שעות החזיקו שם מעמד, מפגינים כושר סיבולת יוצא דופן וחוסן מנטלי פנומנלי שאופייניים כנראה רק למדליסטית אולימפית וליוצא שייטת עם פז"ם בהישרדות – עד שעידן נכנע וירדן זכתה באופן מעורר השראה בשרשרת חסינות נוספת. הלוואי שהיה לי משהו ציני להגיד, היא פשוט מעוררת קנאה.

עכשיו, מתחיל הבלאגן. החשבון פשוט: לג'רביז יש 4 קולות הודות לאלינה שאי שם בבקתה מחזיקה בזכות הצבעה על חשבונו של רגב, והבוזגלוס נותרו עם 3 קולות בלבד. בנוסף, בני נפל ראשון במשימה (שוקינג) ולכן בכד ממתין כבר קלף עם שמו. עקרונית, כל החצים מצביעים על בני: ירדן חסינה, לעידן ואסי יש ברית סודית ולו כבר ממתין קלף – כך שאם הבוזגלוס יצביעו לו, יווצר תיקו בין בני לבין שורד מהברית שלהם ומיותר לציין מי יודח בקרב אש שכזה. למען האמת, סיכוי סביר שגם אם בני יילחם מול עצמו בדו קרב אש – הוא יפסיד. בקיצור, כבד האווז המתולתל מעולם לא היה כה קרוב לחזור לחגית כמו עכשיו, והסבירות שהוא יסכים לכל מהלך שיבטיח את הישארותו במשחק גבוהה מתמיד.

אלה איילון (צילום: צילום מסך רשת 13)
אלה איילון (צילום: צילום מסך רשת 13)

הכל יכול היה להתנהל כמעט על מי מנוחות, לולא אלה "אני דוגמנית ויש לי פיפי" איילון החזיקה את הקלף הכי משמעותי בעונה כרגע: ביטול שרשרת החסינות. אם תשתמש בו, כפי שאסי בטוח שתעשה במידה ויורה לה – ירדן תהיה חשופה להדחה ויחד עם בני שיגייס לשורותיו, ועידן, בן בריתו הסמוי – ג'רבי תמצא עצמה מודחת באיפון היישר לבקתה במהלך תוצרת יד של אסי בוזגלו. 

לכן, הכל כעת בידיים של אלה. הפרומואים מראים כי היא לא מתכננת להשתמש בקלף הזה כל כך בקלות, בוודאי כששמה שלה לא עולה על הפרק בינתיים – מה שגרם לי, לרגעים קטנים, שאם תשאלו אותי עליהם בהמשך אני אכחיש – לאהוב את הדוגמנית איילון ולקוות בכל ליבי שהאגו שלה ימנע ממנה ללכת שבי אחרי ההוראות של השייח'. כך, אולי, איכשהו – תצליח הספורטאית האולימפית לעלות עוד שלב, ולו רק בשביל הידיעה שכל הסבל הממושך שחוותה על העמוד הארור ההוא – לא היה לשווא.