ביום שישי האחרון פנו מהאגודה לזכויות האזרח למשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי, במחאה על החלטת שר החינוך יואב גלנט להסיר מאתר המורים לתנ"ך מערכונים מסדרת הטלוויזיה הסאטירית "היהודים באים", אשר משודרת בכאן 11. הפעולה, שבוצעה בהוראתו של גלנט, ביטלה את החלטת המזכירות הפדגוגית, שקבעה כי אין במערכונים פגיעה ברגשות של אוכלוסייה כזו או אחרת ואין מניעה לכלול אותם בתוכנית הלימודים.

"זו החלטה ממניעים פוליטיים. בהחלטתו, השר נענה לפניות של ח"כים ופעילים ממפלגתו וממפלגות ימין נוספות. הדרישה של השר לכבד את ערכי הסובלנות מכוונת ככל הנראה אך ורק כלפי דעות לא סובלניות", טענו בפניית האגודה.

עו״ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, הוסיף: "אין לשר סמכות להתערב בתכנים של תוכניות הלימוד ולהורות על הסרת חומרים מתוכנית הלימודים. זו פגיעה בסמכות המקצועית של הממונים על הוראת המקצועות השונים ושל המזכירות הפדגוגית. זהו פתח מסוכן לפוליטיזציה של תוכנית הלימודים".

מלשכתו של גלנט הגיבו: "השר ציין כי הוא רואה את ערכי האחדות, השותפות והסובלנות כערכים מובילים במערכת החינוך. נראה כי הסרטונים המופיעים באתר אינם עומדים בקריטריונים שאותם קבע השר. משרד החינוך יפעל בהתאם לרוח זו, ויתרגם אותה לפעילות פרטנית בכלל התחומים. במדינה דמוקרטית ראוי שיישמר חופש הביטוי של כל אדם ושתהיה לו הבמה להביע את דעתו ועמדתו. יש נדרש לנקוט משנה זהירות, ומחובתנו לוודא כי לא ייעשה שימוש בתכנים בעלי מסר או זיהוי פוגעניים כלפי ציבור כלשהו בישראל".