אני יכולה לדמיין את זה: כמה חבר'ה מההפקה יושבים שם באי, מנשנשים קוקוס ולוגמים שייק מנגו. "מה, נשארו לנו עוד כמה ימים פנויים עד הסיום, למישהו יש רעיון מה נעשה איתם?". דממה. "אולי נארגן משימת פרס משוגעת?", "אולי פשוט נסיים את העונה ונגאל את הצופים מהייסורים האלה?", נשמעו רעיונות מכל עבר אבל נדחו כי היו הגיוניים מדי. 

הישרדות VIP. צילום: רשת 13

"אה, אני יודע!", נשמע פתאום מישהו אכזרי במיוחד, "נביא את השורדים שלא הגיעו לאיחוד למועצת שבט לספר לשורדים מה הם חושבים על הדרך שלהם במשחק!". מחיאות כפיים נשמעו מכל עבר. אכן, נבחרה האופציה האידיאלית ביותר לבזבז לנו את הזמן.

מתוך הישרדות VIP (צילום: צילום מסך)
מתוך הישרדות VIP (צילום: צילום מסך)

לא ייאמן, אבל זה פשוט קרה: אחד ליד השני הם ישבו שם, נאוה וביטי, סמיון וזוהר ואפילו דנה רון שהפז"ם שלה במשחק קצר יותר אפילו מהבחור שאיפר את אלה כמו פאנקיסטית כושלת אי שם במכירה הפומבית, לבושים במיטב מחלצותיהם. השורדים שלנו, חמשת המופלאים, עוד ציפו למועצה אקסטרימית ומפתיעה אך קיבלו את חבורת מה-קשור, שלא באמת הבינו מה תפקידם בכוח, אבל זינקו על ההזדמנות לקבל עוד קצת זמן מסך.

זינקו, אמרתי? התכוונתי הסתערו. ובראשם, דנה רון וזוהר שטראוס שהרגישו צורך עז לא לאפשר לאף אחד להשחיל 3 מילים מבלי להתפרץ ופיזרו לכל עבר פתגמים וסיסמאות כאילו מדובר בקמפיין בחירות לראשות העיר. מה לעזאזל ראינו במשך שעה שלמה?

מתוך הישרדות VIP (צילום: צילום מסך)
מתוך הישרדות VIP (צילום: צילום מסך)

שקלתי לסגור את הטלוויזיה בהפגנתיות, אך בתמימותי נזכרתי שבאחד מהפרומואים טרום הפרק גיא מוציא את המשפט האלמותי: "בואו ניגש להצבעה", אז העזתי לחשוב שהנה, אולי יגיע טוויסט נוסף שיעניק לאסי איזה כוח בזוי שהוא טרם קיבל, משהו בסגנון של להצביע במקום המושבעים בגמר, אבל שוב הולכתי שולל, וההפקה המריאה למחוזות חדשים:

השורדים שלא הגיעו לאיחוד מצביעים מי לדעתם ראוי לנצח בגמר, כאילו זה אמור לעניין מישהו, והשיא – שאין לכך שום השפעה על המשחק. אחרי דקות ארוכות של הצבעה וחשיפת פתקים, שהזכירה כמה זה היה כיף פעם כשהיינו רואים מי הצביע למי, גילינו שההצבעה כל כך מפולגת שאין מנצח חד-משמעי, מה שהוכיח סופית שכל האלמנט הזה היה מגוחך מלכתחילה. וכן, גם העובדה שעידן לא קיבל אף קול לא מחדשת דבר, שכן רוב מי שישב שם היו חברים טובים של חלק מהחמישייה, והאימפקט של עידן עליהם היה שולי ביותר.

הישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

זהו. כך נגמר הפרק. בסופו חזרו החמישייה לאי, מנסים למחוק את הזמן המיותר שבוזבז להם מהזיכרון ולהתרכז בעיקר, כשעל הפרק כמה שאלות מהותיות שאת התשובות להן נגלה בארבעת הימים שנותרו לשורדים על האי: האם ירדן וישראל יתאחדו לברית נגד אסי? האם לעידן יהיה את האומץ הדרוש כדי להדיח את ירדן? ומה תעשה ההפקה בשביל להבטיח את הגעתו של אסי לגמר?   

וקצת הומור לסיום: למה גיא סיפר לנאוה בוקר שעידן וירדן לא באמת מתחתנים? האושר שלה היה כל כך אמיתי שכבר דמיינתי אותה מגיעה לאיזה אולמי משהו עם מתנה ומגלה שזו בדיחה רק כשהיא מגיעה. אוף, מילא אסטרטגיה ומתח אין בתוכנית הזאת – אבל לפחות שאת ההומור ישאירו לנו. מה נשאר לנו חוץ מזה בחיים?