משימה ראשונה, מבוססת על פוליטיקאית הידועה באוסף הנעליים שלה, מעל אלף זוגות, אז כמובן שהמשימה היא להיכנס יחפים לארגז שמצאו בבוידעם של "אפקט הפחד". שוב גועל נפש, ג'וקים, תולעים, נחשים ומוח. כולם מתפללים לא לדרוך על הג'וקים. גם הגו'קים מתפללים שלא ידרכו עליהם, מסכנים, רק אתמול הסתובבו בכיף בשוק דגים, כאלה הם חיי הג'וק, פעם אתה על השיש ופעם על הרצפה.

אסף ונתא מפנטזים על מסיבה באחוזת הגועל, הם קיבלו מסיבת טבע, כזאת שהטבע הוא ברשימת המוזמנים. אפשר רגע לדבר ברצינות על המשימה העלובה הזאת? הטיסו אנשים חצי עולם בשביל לדרוך על חמאה ולצעוק, סליחה, לדבר עם אמוציות, אל נערת לוח קטינה שלא מבינה מה רוצים ממנה? מה הקשר לפיליפינים? ולא חבל על הפדיקור?

אסף ונתנאל, המירוץ למיליון (צילום: אביב חופי)
אסף ונתנאל, המירוץ למיליון (צילום: אביב חופי)

יוסיאל ויעל, בני דודים מעונה 5, קצרים בכסף, מנסים לקבץ נדבות, להתמקח, לשלם על נסיעה עם בקבוק מים וחולצה שקיבלו מההפקה. פתאום מגלים מזוג אחר שנהג המונית גבה מהם פי ארבע. גם אביתר וליאן מסתבכים עם נהג שלא מקשיב לוויז ונכנס לפקקים. אולי זה המבטא הפיליפיני של הוויז שגורם לו לא לקחת אותו ברצינות, בכל מקרה, המירוץ נקבע על ידי נהגי מוניות.

עוברים למשימה האחרונה לפני שפוגשים את הפסל, כלומר, המנחה, רון שחר, בנקודת הסיום הראשונה, לא אתפלא אם מדי פעם יונה נוחתת עליו ומתחילה לקנן. הזוגות נכנסים למוקד טלפונים בסגנון הזאב מוול סטריט, גרסת הקריוקי. קול רובוטי מצטט שורה משיר ישראלי, עדיין שר יפה יותר מעומר ונטע. אביתר מזהה את כל הרפרטואר ושר לפיליפינית מבולבלת שרק רוצה לחזור למכור ג'וקים בטלמרקטינג.

המירוץ למיליון, רון שחר (צילום: צילום מסך)
המירוץ למיליון, רון שחר (צילום: צילום מסך)

שירי ונגה, תאומות זהות, מאה אחוז אשכנזיות, לא מזהות אף שיר מזרחי., בינתיים גם אני נדפקתי מהצלצולים האינסופיים שהתלוו לשהות במוקד, קצת התחשבות, עדן בן זקן מנסה עכשיו להרדים את מישל הקטן שלה.  בפרומו שליווה את שידור הפרק כיכבו וובה ואלה, "האם הזוג האהוב יודח?". די ברור מי הפייבוריטים של ההפקה, והאמת, גם שלי. אך הקסם שלהם הוא גם עקב האכילס שלהם. הם חיים במציאות אחרת המתקיימת בתוך המציאות של כולנו, בדומה לבבושקה. אלה מלכת ה"שושמנין" נשכבת בחוסר אונים על רצפת המוקד, הם בסרט אימה משלהם, לא מכירים אף אחד מהשירים.

וובה ואלה מצליחים בסוף בעזרת בן ואורי, האחים הרגועים. הם זכו בכמה נקודות אצל כולנו, קארמה טובה בתחילת המירוץ תשתלם בהמשכו. כעת, רק נותר לראות אם רבע השעה שוובה ואלה צריכים לחכות עקב ה"עצור" תספיק להם. נו די, ברור שכן, וובה ואלה כאן כדי להישאר, רק אם אפשר בקשה להמשך, קצת משימות עם גוון רוסי. ספסיבה?