כצופים אנו גם במירוץ, המשימה שלנו היא לגלות כל שבוע מחדש באיזה יום המירוץ למיליון משודר. לכאורה, הדבר אמור להיות פשוט, בסוף כל פרק מיידעים אותנו בעזרת פרומו מוגזם בסגנון: "ביום חמישי הזוגות יטפסו על הר הצרחות בארץ הלא נודע". אך כאשר חמישי מגיע אין מירוץ, הצרחות היחידות בוקעות מפאנל הזמר במסכה בערוץ המתחרה. לוח השידורים הפך לשדה קרב בין רשת לקשת, משחק של חתול ועכבר, בעוד אנו חובשים כובע נוסף, צופים ריאליטי וצופים במלחמה על השלט שלנו.

הערב, המירוץ מתמודד נגד נינג'ה ישראל, באחד מטפסים על הקיר בעוד בשני מטפסים על הר הצעקות. איחולים לבביים לכל המתמודדים, היכן שתתחרו, העיקר להישאר יבשים ולזכור שזה רק משחק בתוך משחק. קשת ורשת מתחרים על לוח השידורים כאילו היה לוח מונופול, רק שבמציאות הם דואופול, משחקים בנו ללא פיקוח וללא מוסר, מתאמים את הפסקות הפרסומות ומותחים פרקים כראות עיניהם. כך נראה קרטל טלוויזיוני, פריים טיים ישראלי חסר בושה.

מתוך המירוץ למיליון אולסטארס (צילום: צילום מסך)
מתוך המירוץ למיליון אולסטארס (צילום: צילום מסך)

בחזרה לארץ מוצאם של משפחת קרדשיאן ואולי גם של ג'ורג'יו ארמני, ארמניה. משימה ראשונה, להתיידד עם נהג מונית ולקוות שהוא לא יעלה לך במירוץ. משימה שניה, לשרוד את הצווחות של שני בזמן שמטפסים על צוק. אפשר היה לוותר על מצלמת גו-פרו על המצח של נטע וגם על הווקי-טוקי, צעקות ההיסטריה שלה הגיעו עד ביתו של ממציא הפן בארמניה והעיפו לו את הפוני.

אביתר וליאן מסיימים ראשונים, כרגע הם מאמי ויפה שלי, אך בקרוב הם יפגשו את החציר שישבור את גבה של ליאן ויגרום לה לצאת באמצע טסטה. אבל כל זה בפרק הבא, יש מגבלה של סצנה דרמטית לפרק והפעם קיבלנו את "סוף החרם" בין יעל לשני. "לא אמרת לי בוקר טוב", שני מסבירה, אם אפשר לקרוא לזה הסבר, יעל מבקשת ממנה שתפסיק עם התלחששויות וזה לא בוקר טוב בכלל להפקה, כבר עשרה פרקים שהם מנסים לחרחר ריב, אבל את יעל זה לא מעניין, היא רוצה לרוץ בכיף.

ירדן ואן בחידה היומית: "לא הבאנו אותו איתנו כי העדפנו מחליק", אם אמרתם מוח, כמעט צדקתם, התשובה הנכונה היא פן, אבל הן מצליחות וממשיכות הלאה. לדעתי, שי שמע אותן אומרות את התשובה וזו הסיבה היחידה שהם הצליחו, כי המוח של שני קפא מהקור הארמני או מליבה שהפך לקרח במירוץ הנוכחי.

מתוך המירוץ למיליון אולסטארס (צילום: צילום מסך)
מתוך המירוץ למיליון אולסטארס (צילום: צילום מסך)

פעם נוספת זוג שפמי הפורנו, לוחמי המשימות הבלתי מעורערים, שטיפסו את הצוק כאילו הוא מדרגות נעות, הם האיום העיקרי. ההצלחה והקלילות בה הם מדלגים בין התחנות במירוץ מלחיצה את שאר הזוגות שחולמים רק לא לסיים אחרונים, לא לשבור שיניים כמו שי ושני, או לסיים אחרונים כמו גילי, שמצא עצמו חנוק בין שמיים לארץ, עומד על צוק, אבוד לחלוטין, נראה שרק צופית גרנט תוציא אותו משם.

פרק נוסף נגמר בפתאומיות, רוב הזוגות היו מעניינים כמו נופי ארמניה, אני מרגיש בסיפור של גרוסמן, מחפש מישהו לרוץ איתו אחרי הדחתם של וובה ואלה. צופים רבים ממשיכים במחאה עקב הדחתם של וובה ואלה, מעניין לראות אם מטר תגובות "בשבילי המירוץ הסתיים" אכן ישפיע על נתוני הרייטינג, מבטיח לעדכן בביקורת הבאה אחרי שידור הפרק הבא ביום שני, או בשלישי, או אולי בכלל בשבת, אין לדעת, הדבר היחיד שקבוע בלוח השידורים הנוכחי - הוא תמיד משתנה.