תקופת הסגר והקורונה עוברת על כוכב הריאליטי והזמר טום קשתי ברגשות מעורבים: מצד אחד, כרוב עם ישראל הוא ספון רוב הזמן בביתו, וכמו כן נמצא בתהליך של החלפת ניהול מקצועי אחרי שמונה שנים. מצד שני, הוא מככב בעונה החדשה של תוכנית הדוקו־ריאליטי “גולסטאר אולסטאר”, שמשודרת ב־HOT, ובה משתתפים כוכבי התוכנית לדורותיהם.

“לא אשקר שהכל ורוד, זו תקופה קשה שבה אתה צריך להמציא את עצמך מחדש”, הוא מספר. “בתור ילד תל־אביבי שגדל בעיר שכולה חיה, נושמת ומפוצצת כל הזמן, אני לא זוכר בכל 32 שנותיי את העיר במצב כזה של חוסר שמחת חיים וחוסר אנרגיה. זה לא קל, אבל אני אדם מאמין, מניח תפילין בכל יום, ומקווה שהתקופה המטורפת הזו תיעלם. כרגע אני עסוק בטיפוח הזוגיות שלי, בשירים חדשים ובמינוף הבאזז ש’גולסטאר אולסטאר’ יוצרת”.

לעונה הנוכחית של הריאליטי, שצולמה בברזיל, הגיע קשתי לאחר שכיכב בעונה הראשונה של “גולסטאר”, ששודרה ב־2012. “זו בעצם סגירת מעגל עבורי, והטלפון שקיבלתי ובו הזמינו אותי להשתתף בתוכנית, היה אחד הדברים המרגשים שקרו לי בחיים”, הוא מספר. “לפני שמונה שנים הגעתי לעונה הראשונה, ועל הפרק הראשון כבר הופיע השיר הראשון שלי, ‘אשליות’, שהפך ללהיט מדינה וגרם לי להתפרסם בגיל 24. אני נותן להפקה של ‘גולסטאר’ הרבה קרדיט, ויש לי כבוד והערכה אליהם. אני חושב שהם עשו לשיר הזה יח”צ מטורף. כשזמרים כמו קובי אוז, רון שובל ודור דניאל שרו את השיר הזה בתוכנית, זה היה רגע מרגש ומשמעותי בקריירה שלי ובתוכנית עצמה”.

טום קשתי בגולסטאר אולסטאר (צילום: צילום מסך, הוט)
טום קשתי בגולסטאר אולסטאר (צילום: צילום מסך, הוט)

בעונה הראשונה היית שטותניק, ובעונה הזו אתה נראה יותר רציני ובוגר. מה השתנה?
“לעונה הנוכחית באתי יותר בוגר ובשל. הבנתי שכדי שיתפסו אותי ואת המוזיקה שלי ואת כישרון המשחק שלי ברצינות, אני צריך לראות את עצמי כאדם רציני. אני על הפסנתר הרבה בתוכנית, מנגן ושר עם אייל (גולן – ד”פ), ופחות לוקח חלק בקטעים המטומטמים. לטום קשתי (הוא מדבר על עצמו בגוף שלישי – ד”פ) היו גם הרבה רגעים מטומטמים ורגעי קסם בעונה הראשונה, ובעונה הזו פחות, למרות שכל החיים אני אהיה שטותניק".

"בעונה הראשונה הייתי עם אנשים סופר־אינטליגנטים כמו קובי אוז שהדליק משואה, אורן זריף שעשה מיליונים רק מהפה שלו, דור דניאל שהיה עם אינטליגנציה רגשית מאוד גבוהה, רון שובל שהפך לחבר נפש שלי עד היום, ועוד אנשים אינטליגנטים. ככה שכל שטות שהייתי אומר התבלטה יותר והפכה לצחוק. השנה הביאו בית משוגעים אחד גדול. לא אשקר אותך שלא ציפיתי לכך, כל הטיפוסים האלה כמו חמימו (חיים שועי) ‘דודו מעפולה’ (דודו כהן) ודורון מירן הביאו את הצחוקים לרמה שלא הכרתי. אם אנחנו משחקים ‘ארץ עיר’ ודורון מירן כותב ‘דירת הכרמל’ - זו כבר רמה אחרת מהשטותניקיות שלי. הרגשתי שיש לי הפעם את המקום שלי, שזה בעיקר הספורט והמוזיקה. אני לא רב עם אף אחד שם, ובמערכת יחסים טובה עם כולם. מרגישים שיותר התבגרתי. הלוואי שאני אצליח לשחזר את ההצלחה של העונה הראשונה”.

אתה אוהב מה שאתה רואה על המסך?
“בזמן הצילומים חשבתי שדין (מירושניקוב - ד”פ) או ליאון (שניידרובסקי – ד”פ) הם כוכבי התוכנית, ובעריכה אני רואה שהם מקבלים פחות זמן מסך, וחבל לי. אני גאה בתוכנית, אבל יש בי גם את הרצון לראות עוד דברים שאמרתי או עשיתי - ולא נכנסו. מי שמכיר אותי רואה אדם יותר בוגר, אדם ששינה פאזה בחיים, אדם שרוצה להיות מצוין בכל מה שהוא עושה”.

עם מי מהקאסט הנוכחי שמרת על קשר אחרי הצילומים?
“עם רון שובל כמובן אני נפגש לפחות פעמיים בשבוע, וגם בעונה הזו לא הפרידו בינינו. אני אוהב את כל הקאסט. בגלל שהייתי שוער, היה לי יותר קל להתחבר לכולם כי אין תחרות של הבקעת שער או התבלטות. יש חיבה ואהבה אליי”.

טום קשתי בגולסטאר אולסטאר (צילום: צילום מסך, הוט)
טום קשתי בגולסטאר אולסטאר (צילום: צילום מסך, הוט)

החשק חזר

מלבד השתתפותו ב”גולסטאר אולסטאר”, קשתי משיק בימים אלו סינגל חדש בשם “קצת לשכב”, שיוצא אחרי חמש שנות בצורת מוזיקלית מצדו. “לפני חמש שנים אבא שלי משה, שהיה החבר הכי טוב שלי, נפטר”, הוא מספר. “זה גרם לי לעשות סטופ ואיבדתי את החשק להתעסק במוזיקה, שהייתה השפה המשותפת של שנינו. פניתי לכיוונים אחרים. בזכות אבא שלי נכנסתי למוזיקה. הוא נהג לשיר בבית, והיה לו קול פעמונים, והוא זה שחייב אותי מגיל 9 ללמוד לנגן על פסנתר במקביל לאימוני הכדורגל. התאהבתי בזה. גיליתי שיש לי כישרון מולד לנגינה. היום כל שיר שתביא לי לנגן, אני אנגן בצורה פנומנלית ככה שאתה תגיד שאין אדם שמנגן את זה מושלם כמוני. המוזיקה היא חלק בלתי נפרד מחיי”.

מה גרם לך להוציא שיר דווקא בתקופת הקורונה?
“עם העלייה לאוויר של ‘גולסטאר אולסטאר’, חזר לי החשק ופניתי לאופיר כהן, שכתב לי גם את ‘אשליות’. כשהוא השמיע לי את השיר הזה, שהוא שיר של אהבה ותקווה, שיר רומנטי על זוגיות, שיר שאתה כותב ושר לבחורה שאתה מאוד אוהב - נדלקתי עליו מהשמיעה הראשונה”.
מי שמככבת בקליפ של השיר החדש היא בת זוגו של קשתי, אלה אביטן בת ה־22. השניים הכירו במפגש חברים, והאהבה, לדבריו, פורחת. “היא ילדה טובה עם כוונות רציניות”, הוא אומר. “טוב לי איתה במקום הזה”.

איך אתם מתגברים על הפרשי הגילים?
“זה לא פשוט וזה מאתגר מאוד, אבל אתה לא בוחר במי להתאהב. לפעמים אתה צריך להתפשר, להפעיל הרבה שיקול דעת ולדעת גם לוותר כשצריך. היא רק בת 22, ובגילה הייתי משוגע לגמרי בנושא מערכות יחסים, אבל אתה מתבגר וצריך לדעת לתמרן את עצמך. אני מספיק כישרוני ועברתי מסלול מספיק ארוך בחיי כדי להביא את עצמי בצורה יותר חדה עם הרבה יותר ויתורים. היא אומנם ילדה בחיתוליה, אבל יש לי אמונה שבשנה הקרובה אני אתפכח לדעת לאן הדברים הולכים. אני לא רוצה לבזבז את הזמן שלי במקום לא מתאים. רוצה להיות אבא צעיר, אבל כרגע טוב לנו מאוד ביחד, וזה מה שחשוב”.

טום קשתי ואלה אביטן (צילום: לירוי ואביעד צלמים)
טום קשתי ואלה אביטן (צילום: לירוי ואביעד צלמים)

אמונה במוזיקה

קשתי, שוער כדורגל במקצועו שגדל בקבוצת הנוער של הפועל תל אביב ושיחק בעברו בין היתר בקבוצת הפועל פתח תקווה, פרץ לתודעה בשנת 2011 כשכיכב לצד זוגתו דאז, אדל בספלוב, בריאליטי “המירוץ למיליון”. הרומן שלו עם בספלוב אומנם נגמר בטונים צורמים ומתוקשרים, אבל הרומן שלו עם הריאליטי רק התחיל: בעשור האחרון הגיח קשתי למרבית העונות של “גולסטאר” כאורח, נוסף להשתתפותו כאמור בשתי עונות.

היותך כוכב ריאליטי לא פוגעת בתדמית של המוזיקאי שאתה שואף לטפח?
“לפעמים בטלוויזיה כל דבר פוגע בדבר. אני לא אגיד שעשיתי את הדרך הכי מקצועית במוזיקה, גם כי לא היה לי את הניהול הכי טוב במוזיקה. כמו שאני יכול להגיד שלא היה לי ניהול מקצועי במשחק, למרות שקיבלתי כמה תפקידים כמו תפקיד בלתי נשכח ב’צומת מילר’. מוזיקה זה דבר שצריך לחיות אותו בנשמה, אבל בעבר לא חשבתי להתמקצע בזה ולא התיימרתי. אני אוהב את זה, אז אני עושה את זה כחלק מהרבגוניות שלי. אם הצלחתי עם השיר ‘אשליות’ לפרנס את עצמי ולהופיע במשך שלוש שנים, אז כן יש לי אמונה במוזיקה. אני לא תולה בה את כל חיי או בונה עליה, אבל יש לי אמונה במוזיקה ובעצמי. אני אוהב להופיע ואני קשור לבמה. חוץ מזה, אני מלך מלכי המלכים של עולם הריאליטי בעשור האחרון. כל זה מפריע למוזיקה מצד אחד, אבל מצד שני אלמלא השמעת השיר ב’גולסטאר’, הוא לא היה הופך ללהיט מדינה כזה. אני משתדל תמיד, בכל מה שאני עושה, להביא את עצמי ברמה הכי גבוהה שיש”.

טום קשתי (צילום: לירוי ואביעד צלמים)
טום קשתי (צילום: לירוי ואביעד צלמים)

קשתי מגלה כי במהלך אחד המשחקים בצילומים של “גולסטאר אולסטאר”, קיבל הצעה לחתום בקבוצה ברזילאית, אך החליט לוותר על הפריווילגיה. “לא סיפרתי להפקה של ‘גולסטאר’, אבל באתי לצילומים פצוע ולא במאת האחוזים שלי”, הוא מספר. “איש לא ידע על רצועה קרועה שהייתה לי בכף היד ושאני צריך לעבור ניתוח. אז לא הייתי במצב גופני של לחתום לעונה שלמה. זה היה מסוכן מדי, אז העדפתי לוותר על זה ולשמור על הבריאות”.

מה הפנטזיה הבאה?
“משחק. החלום שלי הוא לקבל תפקיד רציני שיוציא אותי מהסטיגמה של כוכב ריאליטי, שזה מה שאני עושה כבר עשור. סיימתי קורס משחק אצל דורון בן דוד וגם אצל גלית רוזנשטיין, שמאוד התלהבו ממני. אני מחכה לתפקיד המשמעותי הראשון שלי. אני עוד צעיר, ויש לי הרבה מה לתת. הגישה שלי היא שאפשר לעשות הכל אם רק רוצים. אמן”.