אני גסה, לא מתורבבת ולא מתביישת בזה", אמרה פעם טהוניה באחד הראיונות והרשת מיד הוצפה בתגובות נאצה אלימות: "את ברברית בהמתית", "מתנהגת כמו פרחה רצויה" ועוד כהנה וכהנה מכמני לשון מלבבים. זכורה לנו גם התנהגותה בבית "האח הגדול", שם לא חסכה בצעקות וקללות, אפילו אחרי שרוני וגילי מיילי הודחו מהתוכנית, וחטפה על כך לא מעט תגובות ארסיות.

במילים אחרות, טהוניה לא רוותה הרבה נחת מהציבור הישראלי, למרות זכייתה ב"אח הגדול", ואולי אף בגללה. את הביקורות נגדה היא פירשה כגזעניות, ואף קבעה שישראל היא אחת המדינות הכי גזעניות בעולם. "תעשי סיבוב באפריקה ותלמדי מה זה גזענות", הגיבו הגולשים.

בתוכנית "חשיפה" אמש אצל חיים אתגר, פגשנו טהוניה אחרת. נעימה ורכה יותר, מהוקצעת וקוהרנטית בדיבורה ובהתבטאויותיה, אף מילה על גזענות לא הוזכרה, ועיקר השיחה נסבה על שני נושאים: האונס הקשה שעברה בגיל שש וטילטל את חייה, ופרשת הזוגיות הכי קצרה בתולדות הרומנטיקה בביצת הברנז'ה הישראלית, עם בן זוגה יניב בן-משה.

הפרומו לפרק, הכין אותנו לחשיפת סוד אחד נורא שמעולם לא סיפרה עליו לאיש, אך למעשה נחשפנו לראשונה לסוד נוסף, והכוונה לפרידה שלה מבעלה אחרי פחות משנה, ועוד מיד אחרי לידת בתם הראשונה, שזהו סוד מטלטל לא פחות. בעצם, חיים אתגר תפס שני סודות בראיון אחד, שכותרתו הייתה צריכה להיות: הסודות של טהוניה נחשפים.

טהוניה באותו ריאיון, סיפרה שהיא סגרה עכשיו מעגל עם עצמה, אחרי שחשפה את האונס האכזרי שעברה כילדה. אם תשאלו מדוע דווקא עכשיו, אחרי יותר מ-20 שנה, היא תגיד לכם, שהסיבה נעוצה בלידת בתה, הילדה שהולכת לגדול בעולם אכזרי שבו גברים מתעללים ומנצלים נשים, ושהיא, כאמא, ואחרי החווייה האיומה שהיא עצמה עברה כילדה, תעשה הכל על מנת להגן על בתה.

סיבה נוספת לחשיפה היא, ש"להדחקה יש מחיר כבד", ולכן זה מה שהניע אותה לפתוח את הפצע אחת ולתמיד קבל עם ועדה. אני אישית חושבת שבעקבות הריאיון החושפני הזה, היא לא רק השתחררה מהנטל הרגשי בגלל הדחקת סיפור האונס, אלא הוא מהווה אף ניסיון לרכך את דעת הקהל הקשוחה עליה, ולזכות באיזושהי אמפטיה אחרי כל ההשתלחויות חסרות הרסן ברשת.

עובדה שהיא מרגישה צורך בראיון להצטדק על התנהגותה שנתפסת לעיתים כבוטה וגסה, ושלדעתה הוא פועל יוצא מהאירוע הטראומתי בתקופת הילדות, ושבגללו היא לא בוטחת באף אחד ולכן היא מגיבה באגרסיביות. "אני לא קלה" היא קובעת בכנות, ורומזת שזאת גם הסיבה לפרידה מבן הזוג.

טהוניה רובל, יניב בן משה (צילום: ניר פקין)
טהוניה רובל, יניב בן משה (צילום: ניר פקין)

אני רק יכולה לנחש שאפילו אחרי הריאיון האמיץ שגם אפשר הצצה לחדר הלידה בשעה שהתינוקת טליה יצאה לאוויר העולם, יהיו כמה תגובות מרושעות שטהוניה רק מחפשת צומי ובלה בלה. ולאותם גיבורי מקלדת שיטענו שהיא חשפה את סיפורה על מנת להרוויח סכום כסף נכבד, אני יכולה רק להשיב, שאם אמנם היא לא העניקה את הריאיון בחינם, לפחות היא הרוויחה את כספה למען מטרה חשובה: לעורר שוב ושוב את מודעות הציבור למעשי אונס והטרדות מיניות, אלמנט חשוב שהיא ציינה בסיכום הריאיון.

נשארו כמה שאלות פתוחות שהקוראים והצופים ישאלו את עצמם, כמו איך היא הרגישה אחרי האונס ואיך היא הייתה מסוגלת להדחיק לגמרי את האירוע ולהתנהג כאילו הוא לא קרה, ואיך היא לא שיתפה את הוריה. הרי כילדה, היא אפילו לא הבינה מהו אונס, אז איך היא לא רצה הביתה בוכה ומפוחדת אחרי האלימות שחוותה, ואיך בכלל השפיע האירוע על כל צעד וצעד שעשתה במהלך חייה והתפתחותה.

יש כאלה שאפילו יסתקרנו לגבי האירוע עצמו, היכן ואיך הוא התרחש ומה בדיוק עשה המנוול הנקלה הזה. חיים אתגר לא התעכב על הפרטים האלה ולא נדנד לטהוניה בשאלות, וטוב שכך. לטעמי הוא הנחה את הריאיון בעדינות וברגישות. לא תמיד צריך לחפור בנושא כל כך מובן מאליו שהוא תהליך מכאיב ומייסר ומלווה אותך לאורך כל חייך. 

אני תוהה רק על דבר אחד. למה היא לא ניסתה לחשוף את הנבל הזה, בעיקר כשהיא טוענת שהיא זוכרת את פניו. לאתגר היא ענתה: "מה ייצא לי מזה"? ובכן, התשובה פשוטה: על מנת שהוא לא יפגע בילדות אחרות. מה עוד, שסגירת המעגל הייתה שלימה יותר, אילו היצור המחליא הזה היה נמצא היום מאחורי סורג ובריח.