כבר התרגלנו לראות את דני קושמרו, מגיש חדשות 12, יוצא להכין כתבות מאתגרות במיוחד. הפעם, הוא החליט יחד עם צוותו למתוח את גבולות האקסטרים ולהצפין עד נורבגיה, לים הצפוני, כדי לצאת למסע ולצלם סדרה שעוסקת בטבע. הפרק הראשון שישודר הערב (שלישי) בקשת 12 לאחר מהדורת החדשות יתעד את המפגש הלא ייאמן שלו במים הקפואים של הים הצפוני עם אחד היונקים הקטלניים של הטבע – הלווייתן הקטלן. למסע הזה הוא מספר כי יצא גם כדי "לגלות ולחפש את עצמו". זאת, לאחר תאונת האופנוע הקשה שעבר באיטליה. 

מתוך הסדרה "עד הקצה" של דני קושמרו. באדיבות קשת 12

"הלוויתן הקטלן, ה'אורקה', רחוק מלהיות היצור הימי הגדול ביותר ואל תתנו למראה השחור לבן החביב שלו לבלבל אתכם – כי באחד הטורפים הכי קטלניים והכי המתוחכמים שיש בטבע בכל", סיפר קושמרו בפוסט בחשבון האינסטגרם שלו.  

"יונק באורך של עד כעשרה מטרים שחי כשבט, כמשפחה גדולה, שאותה מובילה דווקא הנקבה הבוגרת. כמו אצל בני האדם לכל שבט כזה יש שפה משלו ומזון שהוא אוהב ואת הצייד הם תמיד יעשו יחד כשהם שורקים ושרים זה לזה ב'קטלנית''. היתרונות של היונק החכם והיפה הזה פעלו גם לרעתו – בגלל זה בני אדם כלאו אותו והתעללו בו בפארקי מים במופעי ענק עם תרגולים מטופשים ואכזריים", כתב המגיש. 

המסע המרגש של דני קושמרו. באדיבות קשת 12

"רצינו לפגוש אותו בטבע, בים הצפוני", הסביר קושמרו את הסיבה למה לצאת למקום כה קר ועוד לקפוץ לשחות עם היונקים האימתניים. "עלינו על מה שהיה שוברת קרח ישנה בקור שרק חורף נורבגי יודע לספק, כשהמשימה היא לחפש אחרי להקות האורקות ואז לעשות את המעשה ה(לא ממש) הגיוני ולקפוץ אל תוך מימיי האוקיינוס הקפוא שטמפרטורת המים שלו היא 2 עד 4 מעלות, קור שמספיק רק כמה דקות של טבילה בו כדי שהגוף של 'יונק יבשתי מסוג אדם' יהפוך בעצמו לאוכל דגים קל להגשה".

"הפלגנו בנוף של הרים לבנים מושלגים וים שחור שנראו כאילו נלקחו מסצנה דרמטית במיוחד של משחקי הכס, והיה קר כל הזמן, וחושך, כשמעט האור היה דמדומים שבהם השמש מתחילה לעלות, חושבת לרגע לזרוח, ואז חוזרת למטה אל החשיכה. האפילה והקור הכמעט תמידיים מקשים על הנפש, לכן שיעור ההתאבדויות במקומות האלו גבוה במיוחד", סיפר. 

View this post on Instagram

הלוויתן הקטלן, ה"אורקה", רחוק מלהיות היצור הימי הגדול ביותר ואל תתנו למראה השחור לבן החביב שלו לבלבל אתכם – כי באחד הטורפים הכי קטלניים והכי המתוחכמים שיש בטבע בכלל. יונק באורך של עד כעשרה מטרים שחי כשבט, כמשפחה גדולה, שאותה מובילה דווקא הנקבה הבוגרת. כמו אצל בני האדם לכל שבט כזה יש שפה משלו ומזון שהוא אוהב ואת הצייד הם תמיד יעשו יחד כשהם שורקים ושרים זה לזה ב"קטלנית". היתרונות של היונק החכם והיפה הזה פעלו גם לרעתו – בגלל זה בני אדם כלאו אותו והתעללו בו בפארקי מים במופעי ענק עם תרגולים מטופשים ואכזריים. רצינו לפגוש אותו בטבע, בים הצפוני. עלינו על מה שהיה שוברת קרח ישנה בקור שרק חורף נורבגי יודע לספק, כשהמשימה היא לחפש אחרי להקות האורקות ואז לעשות את המעשה ה(לא ממש) הגיוני ולקפוץ אל תוך מימיי האוקיינוס הקפוא שטמפרטורת המים שלו היא 2 עד 4 מעלות, קור שמספיק רק כמה דקות של טבילה בו כדי שהגוף של "יונק יבשתי מסוג אדם" יהפוך בעצמו לאוכל דגים קל להגשה. הפלגנו בנוף של הרים לבנים מושלגים וים שחור שנראו כאילו נלקחו מסצנה דרמטית במיוחד של משחקי הכס, והיה קר כל הזמן, וחושך, כשמעט האור היה דמדומים שבהם השמש מתחילה לעלות, חושבת לרגע לזרוח, ואז חוזרת למטה אל החשיכה. האפילה והקור הכמעט תמידיים מקשים על הנפש, לכן שיעור ההתאבדויות במקומות האלו גבוה במיוחד. בכל מסע אתה נוסע רחוק כדי לנסות ולחפש שם קצת את עצמך. לפני שנתיים נכנסתי חזיתית עם אופנוע במכונית, הרסתי דוקאטי ו-וולבו, ושכבתי על אספלט באיטליה כשאני לא יודע עד כמה נפגעתי ואם בכלל אלך שוב, רק בדיעבד הבנתי שאם האמבולנס היה מאחר בכמה דקות הכל היה נגמר. אנחנו באים לפה לכמה שנים בלבד לתקופה קצרה שהיא בעצם צבר מצומצם של חוויות שעושות אותנו מי שאנחנו. לסדרה קראנו "עד הקצה" והיא עוסקת בטבע, באדם ובקצה של שניהם, כי שם בקצה אתה קופא למוות על קרחון או מזיע על דיונה לוהטת באיזה מדבר, ולפעמים קשה ולעיתים אתה סובל ממש, אבל שם בקצה, זה תמיד – הרבה יותר מעניין. הפרק הראשון של "עד הקצה" יום שלישי אחרי החדשות, ערוץ 12 @keshet12 תודה לצוות @ellaamit @zivbinunski @alon_zehngut ואיתן נדל @illorsahor @rotemgross

A post shared by Dany Cushmaro דניקושמרו (@danycushmaro) on

"בכל מסע אתה נוסע רחוק כדי לנסות ולחפש שם קצת את עצמך. לפני שנתיים נכנסתי חזיתית עם אופנוע במכונית, הרסתי דוקאטי ו-וולבו, ושכבתי על אספלט באיטליה כשאני לא יודע עד כמה נפגעתי ואם בכלל אלך שוב, רק בדיעבד הבנתי שאם האמבולנס היה מאחר בכמה דקות הכל היה נגמר", סיפר קושמרו בגילוי לב על האירוע בו נפצע באורח קשה

"אנחנו באים לפה לכמה שנים בלבד לתקופה קצרה שהיא בעצם צבר מצומצם של חוויות שעושות אותנו מי שאנחנו. לסדרה קראנו 'עד הקצה' והיא עוסקת בטבע, באדם ובקצה של שניהם, כי שם בקצה אתה קופא למוות על קרחון או מזיע על דיונה לוהטת באיזה מדבר, ולפעמים קשה ולעיתים אתה סובל ממש, אבל שם בקצה, זה תמיד הרבה יותר מעניין", סיכם המגיש.