"DRAGON", נטפליקס

"DRAGON" (השם לא תורגם לעברית) היא סדרה רעה. לא סתם רעה - רעה במיוחד. היא חלק מהמשלוח המקסיקני הגדול שהגיע לנטפליקס בחודשים האחרונים, שרובו ככולו מתוצרת עלובה, אבל גם בין שלל הסדרות הללו "DRAGON" מצליחה להתבלט בחוסר איכותה. גיבור הסדרה מיגל נשלח בצעירותו ליפן כדי להרחיק אותו מעסקי הפשע של משפחתו, ובארץ השמש העולה הוא נלקח תחת חסותו המיטיבה של ראש ארגון היאקוזה המקומי. מיגל, עתה, הוא גבר בשנות ה־30 לחייו, בעל תסרוקת של ערס, אשף פיננסי, שאת שעות הפנאי מעביר באימוני קרבות במקלות. בת זוגו של מיגל לוקה במחלה ניוונית ומתאבדת, ומיגל עצוב ומתרחק מחברת נשים למשך פרק תמים.

סבא של מיגל (הוריו של הצעיר נרצחו בצעירותו) חולה ומזעיק את מיגל לשוב לקחת את הנהלת הארגון על עצמו. השותפים זועמים שהצעיר מקודם על פניהם ומחליטים לתקוע מקלות נוטפי דם בגלגליו. השותפים הרעים הם ערמומיים, מרושעים, מכוערים, גסים, אוכלים עם הידיים, ובאופן כללי חסרי נימוסי שולחן. הם מתייחסים לנשים באופן מבזה, לעומת מיגל, שהוא בחור מנומס ויפה (למרות התסרוקת) ומעניק לכל אישה יחס מכבד.

מיגל מיוסר. געגועיו לבת זוגו המתה מדירים שינה מעיניו לפחות אחת לשני פרקים. ככלל, הסדרה עוצרת את מרוצת העלילה אחת לשני פרקים ומקדישה את הפרק כולו להציג תקופות מאהבתם של מיגל והמנוחה, או של דמות אחרת ובן/בת זוגה. בתחילה חושב הצופה התם כי מדובר בחלק מהעלילה ותכף תתפענח העצירה הפתאומית המתמשכת הזו ותלמד אותו פרטים החשובים לסיפור, אבל הדקות חולפות, רבע שעה חולפת, חצי שעה, והמיגלים ובנות זוגם לא עושים דבר מלבד שהם הומים אני אוהב אותך (בספרדית) ויונתם הומה להם בחזרה, אני אוהבת אותך (בספרדית), והם מתנשקים פעם, ועוד פעם, פעם בבית ופעם ברחוב, והנה נגמר פרק ודבר לא קרה בו. והצופה מתגרד בפדחתו ולא מבין למה התכנסנו כאן הערב, עד שנופל לו האסימון והוא מבין שפשוט נקלע לסדרה רעה מאוד. אגב, גם הצ'יף היפני של היאקוזה דובר ספרדית, מה שמאוד הגיוני ב"DRAGON". מתי, אגב, מגיע לנטפליקס המשלוח מסקנדינביה?

לראות או לוותר: בטח לא לראות.