ערוץ 13 התעלה על עצמו עם פתיחת העונה החדשה של "האח הגדול", כאשר שלף מהכובע טריק מבריק - על מנת להבטיח שהצופים האדוקים של התוכנית יישארו אליה צמודים לאורך כל השידור - במקום הפסקות פרסומות ארוכות, שיכולות להגיע לעשר דקות ויותר, קיבלנו פרסומת אחת בלבד אחרי כל דייר שנכנס לבית. הסיבה לכך פשוטה: למנוע את הזליגה של הצופים, בזמן הפרסומות הארוכות, לזכיינית היריבה "קשת" שחגגה אתמול את סיום העונה של "הזמר במסכה"

בינתיים, סלבריטאים וידוענים נכנסו אל הבית בשלב ראשון, ואני חייבת לציין שהליהוק בעונה הנוכחית היה הרבה יותר טוב מכל ליהוק אחר בעונות קודמות. אין ספק שבזמן קורונה, היה קל יותר לשכנע אותם להשתתף בתוכנית, כאשר עולם התרבות שבק חיים והאמנים זקוקים לכסף. הם התקשו לעמוד בפני הפיתוי של החוזים השמנים וסכומי העתק, והם מוכנים להשתתף בתוכנית כמו "האח הגדול" אפילו במחיר של חשיפה שעלולה להזיק בעתיד לתדמיתם בציבור.

הקבוצה הראשונה שנכנסה אתמול לבית כללה מספר ליהוקים מעניינים:

  • אחרי שהשתתפה בגולסטאריות - שולה זקן נכנסה לבית האח הגדול כשהציגה את עצמה בלי פוזות, שטיקים וטריקים, כמות שהיא, אמתית ואותנטית. היא דיברה בכנות ובדמעות על התקופה הקשה שעברה כשנשלחה לכלא, על הטעויות שעשתה והמחיר ששילמה וכמובן תמשיך ותספר את סיפור חייה בהמשך העונה. אני רק יכולה לתאר לעצמי, שבעוד שהיא תפרוק מעליה את אשר על ליבה, ישב אדם אחר בביתו ויכסוס ציפורנים ממתח כאשר יצפה בה מספרת על העוול שעשה לה, והכוונה לאהוד אולמרט.

  • ליאור כלפון שחלה לא מזמן בקורונה, ואושפז בבית החולים במצב קשה, החליט למנף את הכותרות שקיבל בעקבות המחלה ונכנס לבית המתועד. כלפון סיפר על הצער שחווה בכל תקופת המשבר שעובר על המדינה, עם כל השסעים והפילוג, והחליט שבזמן שהותו בבית האח, שאיפתו אחת: לדאוג לשלום ולאחדות בין הדיירים. אל הבית הוא נכנס בצעד בטוח, לא שכח לרגע שהוא קומיקאי ונתן נאמבר כניסה היתולי וחביב.

  • בעוד הוא שולט בסיטואציה ולא להיפך, דיירת אחרת כל כך התרגשה בכניסה לבית, שחששתי שאוטוטו היא קורסת תחת כל המתח הזה. מצד אחד, הפליא אותי שזמרת כמו זהבה בן, המורגלת להופיע בפני קהלים, תתרגש כל כך. מצד שני, ההתרגשות הזאת מעידה על אישה בעלת רגישות ולב חם.

  • רמי ורד, שחקן, קומיקאי, ועוד שלל תארים מרשימים, הוא הדמות בעיני הכי מרתקת. הוא ציני, מצחיק ועוקצני, עם דעות מגובשות על פוליטיקה והמצב החברתי, ואני מנחשת שהוא יספק לנו רגעים בלתי נשכחים. מה שבטוח, בגלל דעותיו, הוא יהפוך לדמות שנויה במחלוקת ויעורר הרבה בלגנים וחיכוכים בבית. יהיה שמייח. אהבתי את הדרך שבה סיפר על הילד האוטיסטי שלו עם החיוך הכי יפה בעולם.

בינתיים, אנחנו במדורי הרכילות, תפסנו אתמול כמה ציפורים במכה, כאשר נחשפנו למידע שלא ידענו עליו עד כה. ג'וזי הצרפתי, שהשתתף גם ב"מירוץ למיליון" וגם ב"הישרדות" חשף ילדות אומללה. אמו היתה מכורה לסמים, ובסופו של דבר אף נשלחה לכלא בגלל הזנחה פושעת של ג'וזי, שבעצם שמו האמיתי: יהונתן, ואין כמו "האח הגדול" שיכול לשמש פלטפורמה מושלמת לשטוח את כל מצוקותיך. אני חייבת להודות שלא כל כך אהבתי את הדמות של ג'וזי ב"הישרדות", אבל אתמול לבי היה איתו.

גם גילינו לשמחתנו, שמור לרמן, הכלה לשעבר מ"חתונמי" שהחוויה באותה תוכנית לא היתה ספוגה בשושנים, גילתה לנו אתמול שהיא בזוגיות מזה כחודשיים עם בחור נפלא שהיא מאוהבת בו. ושרק ניפגש בשמחות.

מור לרמן, האח הגדול (צילום: מיכה לובטון)
מור לרמן, האח הגדול (צילום: מיכה לובטון)

בגדדי, הדייר שלא היה לו הכבוד להתבוסס בביצת הידוענים בבית האח, ונכנס ישר לתוך הבית שרוהט ועוצב מחדש, הופרד משאר הדיירים הלא מוכרים שייכנסו הערב, וקיבל תפקיד מהאח הגדול. בדרך כלל, הדיירים שמקבלים משימה, מסומנים ככאלה שיטביעו חותמם, והאמת, שאשמח בשבילו. הוא חביב, עממי ומשתף פעולה ויש לי הרגשה שדווקא הוא, האנונימי יגיע רחוק במשחק.

אישית, לא ראיתי כל טעם ברעיון של הביצה, יעני הסלבס של הביצה,  עליה נאלצו לדשדש הגברות עם שמלותיהן המפוארות והעקבים הדקים. מה הפלא שבסוף הערב התגלתה לנו תמונה מדכדכת של קבוצת אנשים עם פנים נפולות. לפחות היו מביאים לביצה הטובענית, כמה צפרדעים קופצניות שהיו מוסיפות בקרקוריהן קצת עליזות לתמונה הקודרת הזאת.

ואף מילה לא נאמרה על האכזבה הגדולה מהשמלה של לירון ויצמן המנחה, שמלה מנצנצת ששייכת לטרנד אופנתי של העונה הקודמת, נראה כי כמו שעולם התרבות קפא בגלל הקורונה גם עולם האופנה עצר מלכת ונשאר עם דגמים של שנה שעברה. מאכזב.</>