זהו, הכניסה הארוכה בתבל לבית האח הגדול הסתיימה ומספר חסר תקדים של 18 דיירים (הכמות הגדולה ביותר שהייתה אי פעם) החלו את התקופה שלהם בבית. רגע לפני שסערות מכל סוג, מין וצבע מתחילות להשתולל, בואו נעבור על הדיירים האנונימיים שנכנסו אתמול וללא צל של ספק הולכים לייצר את הג'וס של העונה. ולא, הוויכוח על ביבי ממש לא הולך להיות משמעותי כפי שמציירים אותו. 

גיא זוארץ, לירון ויצמן, מתוך ''האח הגדול'' (צילום: רשת 13)
גיא זוארץ, לירון ויצמן, מתוך ''האח הגדול'' (צילום: רשת 13)

הראשון שהכרנו הוא אילון אקון (31), העו"ד הראשון לערב זה שהיטיב לסכם את עצמו בשתי מילים מדויקות: מתנשא וחופר. על ה'חופר', לעת עתה, אכן אין עוררין, ואין ספק שהוא נכנס על הטייפקאסט הזה – אבל בהתחשב בכך שלא הפגין דעות או קווי אופי יותר מדי מעניינים עד כה, ניכר שהוא מאלה שירצו בעיקר להישמע – גם אם אין להם יותר מדי מה להגיד.

אחריו הגיעה ימית אברמוב (38) ששימשה עד כניסתה כראש הלשכה של אורלי לוי אבקסיס, מה שהוציא מהאח הגדול את התיאור "משרה נחשקת" וגרם לי לתהות האם הוא סגור על משמעות המילה 'נחשקת'. אברמוב הגיעה נחושה להעביר אג'נדה מתוקף היותה אקטיביסטית חברתית (פועלת להעלאת המודעות לאלימות כלפי ילדים במוסדות חינוכיים) ואני מקווה שלצד המטרה הזו, תצליח להציג תכונות נוספות שיסייעו לה להישאר במשחק.

עד אז, הכירו את העו"ד השלישי בבית והשני על טייטל החתיך – הלא הוא תום חיימוב (33), רווק מתל אביב שנראה כאילו מתגורר בתוך חדר כושר בשגרה. את הסיבה למראהו הוא כמובן מצדיק בחוסר ביטחון שליווה אותו בילדות אך לפני שאתם דואגים – היום, ברוך השם, ביטחון לא חסר לו ("אין מה לעשות, יופי זה כרטיס הביקור שלנו"). וכמובן, איך שכחתי, חיימוב הראשון בפרק שיספר לנו שהוא לא רק פנים יפות, שכמובן שזהו משפט קלאסי עבור כל מי שהוא בעיקר פנים יפות.  

תום חיימוב (צילום: רשת 13)
תום חיימוב (צילום: רשת 13)

עוד לא הספקתם לומר "פרסומת זהב" והופ, המשפט האייקוני על הפנים היפות חוזר אלינו. קבלו את לינור סביניק (25), שכדי להסביר בפשטות את הטיפוס אפשר להסתפק בנוסחה: אלה איילון + אביבית בר זוהר: זה התחיל בעיניים הכחולות הענקיות, המשיך לצניעות המשתפכת: "אני מהממת, נבונה, חכמה ופיקחית" והסתכם באזכור המילה 'סקס' בערך שש פעמים בשלוש דקות, גם כשאף אחד לא שאל על הנושא. בואו נאמר רק שכדי להיות זכורה ולהגיע רחוק כמסורת אימהותיה המייסדות – תצטרך להמשיך בקו הזה בלי להשניא על עצמה את יתר הדיירים, וזו לא מטרה קלה בכלל.

לינור סביניק, ''האח הגדול'' (צילום: רשת 13)
לינור סביניק, ''האח הגדול'' (צילום: רשת 13)

דיוויד דימוס (35), מציל מאילת עוד הצליח להתחבב עליי בהתחלה אבל אז הפציע במשפט האלמותי: "נשים לא יכולות להסתובב בחוטיני ואז לטעון 'אל תאנוס אותי'". ובכן, שלום לך דיוויד, תודה על האמירה הכה שמרנית, שובניסטית ומטומטמת. אני מאוד מקווה בשבילך שהאמירה הזו היא כלום מלבד ניסיון לייצר באז, ואם זה לא המצב, והדעות החשוכות האלה ימשיכו להישמע בפומבי – מבחינתי אתה הראשון לצאת מהבית. 

טוב, זה ברור שאלימלך קשתי (36), אח של טום קשתי, הוא ליהוק קלאסי ל"אח הגדול": מעין שילוב של גדי פניבילוב ואסף גורן –שיוצר בחור שטותניק, רגיש ובעיקר כזה שיורה אלף פתגמים במכה (בין אם הם קיימים ובין אם לא). הוא נראה בחור שהגיע בשביל לעשות פאן ולא מחפש לריב, ואם יצליח לגבש סביבו חבורה מלוכדת – הוא בהחלט יכול להגיע רחוק.

בינתיים, אני שמה את כל הז'יטונים שלי (איזו מילה ישנה) על יהודה יצחקוב. בדומה לדיירים אחרים, גם הוא קומבינציה של דיירי עבר, אבל לא סתם – אלא שניים שגם גרפו את המקום הראשון: ישראל אוגלבו ואלירז שדה. הוא ורבלי וחריף אבל גם רגיש ובעל ילדות לא פשוטה, ואפילו זכה כבר בריאליטי בעבר – "המשימה אמזונס" (מסתבר שהיה ריאליטי כושל יותר מ-2025). המכלול הזה של ה'ילד של אמא' עם התבלין של נער השכונות הוא מתכון מנצח לזכייה בפורמט ונותר לו רק לספק את הסחורה.

יהודה יצחקוב, מתוך ''האח הגדול'' (צילום: מיכה לובטון)
יהודה יצחקוב, מתוך ''האח הגדול'' (צילום: מיכה לובטון)

על הדיירת האחרונה דובר לא מעט בעיקר בשל הטייטל שהודבק לה – "הביביסטית", ואם ציפיתם לקבל אקטיביסטית שצורחת כל היום, אז חשבו שוב כי האמת די רחוקה מכך. למעשה, הייתי שמחה לספר עוד על רונית לוי אבל מלבד הקשר שלה לרוה"מ (אהבה-הערצה-סגידה) – לא קיבלנו עליה כמעט שום מידע. אפילו את שם המשפחה האמיתי שלה נאלצנו לחלוב בקושי. 

ברור כי נעשה מאמץ כביר להבטיח אקשן סביב הנושא הפוליטי, בעיקר כשבחירות רביעיות בפתח (אלוהים) אבל האמת, שנראה כי חוץ מוויכוחים בודדים שיווצרו מכוח האינרציה – לוי תשתלב חברתית לא רע בכלל, רמי ורד יאבד אנרגיות באמצע ובגדדי ידבר בעיקר לעצמו. בפועל, אם מסתכלים על העונות הקודמות – הוויכוחים הפוליטיים כמעט לא תפסו מקום בבית, ונראה שגם הפעם, עם כל המאמץ להתסיס ולפלג סביב פוליטיקה – הרוחות יסערו בכיוונים אחרים לגמרי.