סיימון קאוול, שופט הריאליטי ויוצר הפורמט "אקס פקטור", מגיע ל"אקס פקטור" ישראל וישמש כשופט בעונה החדשה של התוכנית, כך דווח הערב (רביעי) ב"חדשות 13". זוהי הפעם הראשונה שסיימון קאוול ישפוט במדינה שאינה ארצות הברית או אנגליה.

סיימון קאוול ברגעים נבחרים ב"אקס פקטור". קרדיט: רשת 13

קאוול נחשב לאחד האנשים המשפיעים ביותר בתעשיית הבידור ויצר כמה מהפורמטים הטלוויזיוניים המצליחים בעולם, ביניהם "גוט טאלנט" שמחזיקה בשיאי גינס וכאמור "אקס פקטור". מלבד "אקס פקטור", קאוול משמש כשופט גם ב"גוט טאלנט" האמריקאי (NBC) והבריטי ובתוכנית" American idol" . 

קאוול אחראי על גילויים של כמה מהכישרונות המוזיקאליים הבולטים של הדור הזה, ביניהם  one direction, סוזן בויל, קאמילה קביו, קארי אנדרווד, להקת ליטל מיקס,  פיפת' הרמוני, ליאונה לואיס ואולי מארס. 

מ"רשת 13, נמסר: "לראשונה סיימון קאוול מגיע לשפוט מחוץ לארה״ב ובריטניה. זהו הישג אדיר לטלוויזיה בישראל. קאוול הוא אחת מאושיות המוזיקה הגדולות והמשפיעות בעולם והשתתפותו כשופט בפורמט הישראלי נותנת הזדמנות לחשיפה בינלאומית לזמרים וזמרות מהארץ. 
בימים אלה מתחילים ב'רשת' לעבוד על העונה החדשה של 'אקס פקטור' ישראל ולצידו של קאוול ישבו שופטים ישראלים אשר הוא יהיה שותף לבחירתם".

קאוול מסר כי "במהלך השנים מצאנו כישרונות מדהימים בכל העולם עם פורמט ה'אקס פקטור'. אני כבר לא יכול לחכות לראות מה יש לישראלים להציע".