שנת 2020 הייתה אחת שנים המוזרות בהיסטוריה, עם מגפת הקורונה שהשתלטה על סדר היום והשפיעה על כל תחומי החיים. אחד התחומים האלה הוא שוק הטלוויזיה, שמסכם את 2020 בתחייה מחודשת של תוכניות הריאליטי, שכבר היה נדמה שכוחן הולך ומתפוגג. הנתונים של הוועדה מתייחסים רק לערוצים קשת 12 ורשת 13, זאת לאחר שבשנה שעברה החליט תאגיד השידור כאן לפרוש ממנה ולכן הין נתונים מדוייקים לגבי מספר הצופים בשידורי התאגיד בטללויזיה.

אחת ההשפעות המרכזיות של הנגיף הוא על כמות הצפייה בטלוויזיה. על פי נתוני הוועדה למדרוג, השנה נרשם שיא במספר השעות שבהן צפו הישראלים בטלוויזיה - כמעט שמונה שעות ביום, או ליתר דיוק 468 דקות. ככל הנראה הדבר נובע מההכרח להישאר בבית בשל שלושת הסגרים שהוטלו במדינה, וכן משום שרבים מצאו את עצמם ללא עבודה ולכן נשארו בבית. 

כאמור, השנה הריאליטי חזרו לשלוט בטבלאות הרייטינג, כאשר התוכנית הכי נצפית הייתה "הזמר במזכה" עם רייטינג ממוצע של 25.3%, לפני חתונה ממבט ראשון, ארץ נהדרת והכוכב הבא לאירוויזיון, כולן של קשת 12. רשת 13 נהנתה מכמה חודשים מוצלחים במהלך העונה הרביעית של השירדות VIP, ואף הכתה את מתחרתה ברייטינג באותה תקופה. אולם בסך הכל, מתוך 20 התוכניות הנצפות ביותר השנה, 17 הן של קשת 12 ורק 3 של רשת, כשהאח הגדול לא מצליח להתמודד עם התחרות ממול. 

גם עשרת המשדרים הכי נצפים השנה היו שייכים לקשת 12, וליתר דיוק לחברת החדשות. המשדר הכי נצפה השנה היה חדשות השבת בקשת 12 בערב הסגר הראשון, עם 34.4 אחוזי צפייה. המשדר הכי נצפה שאינו חדשות היה מופע הסטנדאפ של אדיר מילר על הקורונה, שהביא 30 אחוזי צפייה. 

צריך לזכור ש