אין ספק כי היקום הקולנועי של מארוול הוא אחת ההצלחות הגדולות של השנים האחרונות. יקום שנבנה משנת 2008, אז הופיע רוברט דאוני ג'וניור על המסך הגדול בתור טוני סטארק, ועד 2019 אז כל הדמויות הופיעו לקרב סופי מול האויב הגדול מכולם – ת'אנוס. כעת, עם תחילת 2021, ה-MCU מזניק את השלב החדש בפרויקט, הידוע גם כ-Phase four. בניגוד לאיירון מן, השלב החדש מתחיל בשירות הסטרימינג של דיסני ויתמקד במי שעד כה היו בעיקר סייד קיקס מוצלחים למדי.

הסדרה הראשונה, שתעלה ביום שישי הקרוב, היא 'WandaVision', ובמרכזה יהיו וונדה מקסימוף, הידועה גם כ"מכשפת השני" בגילומה של אליזבת' אולסן, ולצידה ויז'ן, המגולם על ידי פול בת'אני. דמותו של בת'אני מצאה את מותה בסרט "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ולא שבה לקרב האחרון מול ת'אנוס, לכן ישנו סיכוי לא מבוטל שדמותו עדיין מתה וקיומה בסדרה הוא בזכות כוחותיה העוצמתיים של מקסימוף. עלילת הסדרה תציג את השניים כשהם מנסים לחיות חיים רגילים, אך מהר מאוד הם מבינים כי המציאות סביבם היא הכל מלבד רגילה.

ממה שידוע עד כה, הסדרה, בעלת התקציב של 25 מיליון דולרים לכל פרק, תעסוק במספר עלילות הלקוחות ישירות מהקומיקס ובמרכזן עלילת "בית M", אשר מתמקדת במצבה הנפשי של וונדה. בקומיקס, ילדיה של וונדה נהרגים, מצבה הנפשי מתערער, והיא יוצרת עולם חדש, בו היא מנסה לתת לכל אחד את משאלת ליבו הגדולה ביותר ולהשיב את ילדיה לחיים בתהליך. כחלק מכך, המוטנטים שולטים בעולם, ומגנטו שולט במוטאנטים. השלכות קשת הסיפור בקומיקס היו הרסניות למוטנטים, שמספרם לאחר האירועים צנח למאות בלבד. אך בניגוד לקומיקס, סדרת הטלוויזיה, לפי חלק מהשמועות, תשמש כדלת הכניסה עבור קהילת המוטנטים לתוך היקום של מארוול. 

מארוול, כמו מארוול, הצליחו לשמור את מרבית הפרטים חסויים, אך מהמעט שנחשף, חייהם של וונדה וויז'ן בסדרה אמורים להיראות כמו סיטקומים אמריקאים מוכרים מהעשורים הקודמים. בנוסף, טרם נחשף כיצד ילדיהם של ויזן ומקסימוף יופיעו בסדרה, אך מהטריילר שכבר שוחרר לסדרה, רואים את הזוג מחזיק בילדיהם הקטנים, כך שהופעתם מובטחת, גם אם רק כתינוקות.

שילובם של יתר המוטנטים מהקומיקס ביקום הקולנועי היא עדיין בגדר שמועה, אך ישנם כמה שמות שאנו כבר יודעים שיופיעו בסדרה בדמותם הישנה מהסרטים. הראשונה היא קאט דנינגס, שתשוב לדמות אותה גילמה בשני סרטי ת'ור הראשונים. רנדל פארק, הידוע בסרטים כג'ימי וו, סוכן ה-FBI האחראי על סקוט לאנג מסרטי ''אנט-מן", יחזור גם כן. 

מתוך הסרה ''וונדהויז'ן'' (צילום: צילום מסך יוטיוב)
מתוך הסרה ''וונדהויז'ן'' (צילום: צילום מסך יוטיוב)

בנוסף, הסדרה תציג לנו דמות חדשה שכבר אושרה להופיע בסרט ההמשך ל"קפטן מארוול" שיצא ב-2022. הדמות, מוניקה ראמבו, תגולם על ידי טייונה פאריס. טרם ידוע אם תופיע כ"קפטן מארוול", זהות אותה לבשה לזמן קצר בקומיקס, או בדמותה המוכרת יותר "פולסר", המסוגלת להמיר את גופה לאנרגיה.

כאמור, השלב החדש הולך להתמקד בדמויות המשניות יותר, אך קווין פייגי, המפיק והמוח מאחורי כל ה-MCU, כבר הודיע שלסדרות תהיה השפעה לא קטנה על סרטי הקולנוע שיגיעו בהמשך. וונדה וויז'ן אמורה להיות ההוכחה הראשונה, כאשר לעלילת הסדרה תהיה השפעה לא מבוטלת על הסרט "דוקטור סטריינג' במולטיוורס הטירוף", בו תחזור דמותה של "מכשפת השני" כדמות ראשית לצידו של דוקטור סטריינג'

עם מעט מאוד שידוע, אך עם אפשרויות מרובות בזכות כוחה של מקסימוף, מעריצי ה-MCU עומדים בתוך פחות משבוע לקבל סוף סוף את הדמויות האהובות חזרה. עכשיו רק נשאר לראות אם בלי התותחים הכבדים של הפרנצ'ייז, מארוול עדיין תצליח לספק את הסחורה. 

WandaVision תעלה לשידור ב-15 בינואר בשירות הסטרימינג "דיסני +".