אתחיל מהסוף – יהודה הודח. סתם, זה לא קרה. במקום, הוא זכה בדבר שהוא הכי אוהב בעולם, אפילו יותר מלצעוק, לחייך בקנטרנות ולהגיד "גלוש מאמוש" – הלא זה זמן מסך. 

אם שאלתם את עצמכם למה זה מגיע לנו, זה קודם כל מראה שנשארה בכם תמימות, וזה מרגש, אבל לצערי אין בפי בשורות טובות. אותנו זה אולי לא ממש משמח, אבל להפקה זה נהדר, שכן 24 השעות הקרובות יכללו שמחה לאיד שתוציא את מרבית הדיירים באור שלילי, זמן מסך ליהודה המתבודד שכנראה יצפה בחגיגות הללו מהסוויטה המבודדת וכמובן – דיכאון לאור ירח מאת ג'וזי, שכנראה יגרור את ליאור לסשן ניחומים, מה שיטריף לחלוטין את רמי, וכל זה רגע לפני שנכנסים הדיירים החדשים. בקיצור, יאללה בלאגן.

יהודה מהאח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)
יהודה מהאח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)

ומבלאגן אחד – לבלאגן אחר, שמשום מה מלווה אותנו יותר מדי פרקים ללא שום סיבה. בפועל, אני מוצאת את עצמי יותר מדי צופה בג'וזי המיוסר, בליאור המנחם וברמי המתוסכל במן משולש לא סקסי ומעיק למדי. למעשה, הריב בין הראשונים החל לפני יותר מדי זמן בשביל שהוא יעניין אותנו, ולמען האמת, מי שיוצא בעיקר מרגיז, מאוס ומשעמם הוא דווקא ליאור כלפון, למרבה ההפתעה.

ג'וזי זירה האח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)
ג'וזי זירה האח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)

לא ברור מי הכתיר אותו, אם בכלל, לתפקיד משכין השלום (ככל הנראה זה הוא עצמו) – אבל אין תפקיד פחות מתאים מזה לבית האח הגדול. אף אחד לא חושק בזה, אף אחד לא מחפש את זה, ובכל זאת, ליאור בוחר להיכנס לכל ריב כ"מרגיע הלאומי" – קופץ מצד לצד ומנסה לגשר, מרצון טוב כמובן, אך בדרך –מפספס לגמרי. 

במקום לתת לרוחות להרגיע ולנסות לפייס בין הצדדים בשיחות קלילות ויצירת אווירה חיובית, הוא בוחר באסטרטגיה אינטימית וכבדה מדי, שבעיקר מחממת את הצדדים ומזכירה לכל אחד למה הוא כעס מלכתחילה. בסופו של דבר, הוא מפספס פעמיים – מצד אחד הוא לא מצליח לגשר, ושני הצדדים ממשיכים מתבצרים בעמדותיהם ומצד שני, הוא ממצב את עצמו כטרחן והצדקן של העונה. ואני עוד חשבתי שנפטרנו מהתקן הזה כשאילון הודח מהבית.

וזה לא נגמר כאן. אמנם עברו כמה ימים, אבל עוד לא הצלחתי להירגע מנאום הצניעות שכלפון נשא מול גל, שהתחיל בהעמדתה להדחה והמשיך בנסט. נכון, זה נאמר בנועם ובשלווה – אך גם הם לא הפחיתו מהפרימיטיביות והשמרנות שנטפו מדבריו. אמנם אמש עוד צפינו בו מתייסר על הפגיעה בגל, אבל לא על הפגיעה בה הוא צריך להתייסר, אלא על כך שהוא חושב כי גל לא "צנועה" בשל בגדיה ואופן התבטאותה, כאילו מדובר בפרק של "שטיסל".

היותה של גל בחורה צעירה, דעתנית ובטוחה בעצמה הוא לא משהו שצריך להוריד מהמסך, להפך. אני לא מסכימה עם כל מה שהבחורה הזו אומרת, אבל מכאן ועד להדיח דווקא אותה בשל האופן בו היא מתלבשת ומתבטאת הוא לא פחות מצדקנות מיותרת ומבאסת. בייחוד כאשר ישנם דיירים בבית המתבטאים באופן הרבה יותר בוטה, ולא זוכים לתואר "לא צנוע". סובבו את זה איך שתרצו, אבל כשגבר בין 50 אומר על בחורה בת 19 שהיא לא צנועה, בתוכנית ריאליטי שעושה זום על כל ישבן בחוטיני המבצבץ מפה ומשם ומקדשת את הטראש הכה נפוץ בז'אנר – זו צביעות לשמה, ופרימיטיביות – ולא החלטתי מה גרוע יותר.

גל גברעם האח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)
גל גברעם האח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)

לפחות סיימנו את הפרק במונולוג של גל, שלשמחתי, המשיכה להיצמד לעקרונותיה ולא נפלה שבי אחר המילים המבאסות שיצאו מפיו של שחקן מוכשר ואדם עם הרבה רצון טוב, שאיכשהו מתפספס בדרך שוב ושוב. זה היה רגע חשוב שקיבל את הבמה הראויה, בתקווה שיוביל לשיח מעניין בבית, שאולי יעורר שינוי.

ואחרי כל הדיכאון, שאלה – מה הסיבה שהדיירים התלבשו הערב כאילו לא מדובר בעוד פרק הדחה גנרי אלא בפתיחת העונה החדשה של ברידג'רטון? בחתונה שלי לא אהיה כזו חגיגית.

זהו. חוזרים לדיכאון, היכונו לבלאגן שיתחיל מחר בערב, ושיהיה שבוע מוצלח וצנוע לכולנו.