גאולה אבן, האישה שוויתרה על קריירה נחשקת עבור בעלה, גדעון סער, שמתמודד על ראשות הממשלה, התארחה אמש אצל אופירה וברקוביץ'. אופירה הקניטה אותה במהלך הריאיון על שהקריבה קורבן כה גדול בוויתור על קריירה ועצמאות עבור הבעל, ומאידך האדירה את עצמה כאישה שלא תעז לעולם לעשות צעד כזה עבור אף גבר. כביכול זה היה אמור להנמיך את אבן ולהעצים את אופירה כאישה חזקה ועצמאית, אבל זה עשה בדיוק ההפך הגמור כי ראיתי המון כוח בוויתור הזה של אבן. זאת אישה שהסנטר הפנימי שלה כל כך מושרש, שהיא אינה זקוקה לאף טייטל בשביל להרגיש חזקה ומשפיעה. ההקרבה והפשרות שהיא עושה למען בעלה, למען זוגיות טובה ולמען מטרה כה חשובה הן תכונות עילאיות באישה. דווקא ברקוביץ' היה שם בשביל להבחין בעוצמה הזאת והחמיא לה על בחירותיה.

אבן עושה רושם של אישה מיוחדת, אינטליגנטית, מרשימה, בעלת סל ערכים איכותי, ואי אפשר גם להתעלם מיופייה המהפנט. הייתי שמחה לראות אותה צועדת לצד נשות נשיאים ברחבי העולם, עם חליפות שנתפרו במיוחד עבור מידותיה. זה מחזיר אותי לתיעודים של מלניה טראמפ צועדת לצד שרה נתניהו. אישה כמו אבן תייצג אותנו בכבוד גדול. ולא רק בגלל שניחנה ביופי חיצוני, נראה כי העצות שתעניק לבעלה במידה וייבחר, תהיינה בעלות ערך רב מאד.  

כשנשאלה על ידי צמד המנחים, האם גם היא תתערב בהחלטות הממשלה, בדומה לשמועות על התערבותה של שרה נתניהו, השיבה אבן שלא, כי אין לה ידע מקצועי וגם לא הזכות לעשות זאת, אבל אז חשפה כי היא עומדת מאחורי החוק שהעביר סער לאחרונה לשלילת אפוטרופסות ממבצעי רצח במשפחה. כל זאת, בעקבות שיחה שהייתה לאבן עם לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל שנרצחה על ידי בעלה. היא הוסיפה: "אני לא מתערבת, אבל במקרה הזה השפעתי למען מטרה טובה".

למי שפספס, לגדעון סער רזומה עשיר בקידום נשים והוא חתום על 14 חוקים לקידום האישה. בין החוקים שפעל למענם, ועברו כבר בקריאה שנייה ושלישית, נמנים הארכת חופשת הלידה, אמצעי אכיפה נגד סרבני גט, הארכת תקופת הגבלת הפיטורים במהלך חופשת לידה, איסור פיטורי עובדת במהלך טיפולי פוריות, החמרת ענישה בפיטורי עובדת בניגוד לחוק עבודת נשים, איסור אפליה של עובדת מחמת טיפולי פוריות ועוד. אני מוכנה לשים את שמי ואת המוניטין שלי על הכף, ולהבטיח שמי שרקחה מאחורי הקלעים את כל החוקים החשובים האלה היא לא אחרת מאבן עצמה. וזה רק עוד מקבץ של דוגמאות של השפעה טובה של אישה שמושכת בחוטים מאחורי הקלעים.

אז האם אנחנו רוצים שאבן תתערב בהחלטות הממשלה במידה וסער ייבחר, בהחלט כן, זאת תהיה זכות עבורנו. אני הייתי שמחה לדעת שראש הממשלה מצויד בתמיכה של אישה פקחית וערכית כמו אבן, ומתייעץ איתה מדי ערב בחדר המיטות על קבלת ההחלטות.

כשנשאלה אבן על ידי אופירה איך היא מתמודדת עם כל ההסתה והתגובות הנוקבות ברשתות, השיבה אבן בעקיצה: "איך את מתמודדת עם זה? את מקבלת לא פחות ממני". אסייג סיפרה כי היא כבר הגישה תלונה במשטרה בגין איומים על חייה, ואילו אבן, כיאה לרושם שהיא הותירה בי כאישה עם סנטר יציב, השיבה: "אני לא מפחדת מאיומים אחרי מה שעברתי כילדה", וחשפה את הילדות המורכבת שלה. אבן סיפרה שהיא גדלה בבית בלי אמצעים כלכליים, הייתה מורגלת לגונן על אחיה הקטנים ולשמוע דפיקות בדלת של הוצאה לפועל ותמיד הייתה צועקת מעבר לדלת "ההורים לא בבית". היא הוסיפה: "אותי אי אפשר להפחיד באיומים ברשתות אחרי הילדות שעברתי", והדגישה עד כמה חשוב לשנות את השיח  ברשתות על פילוג והסתה ברגע שנחצה הגבול, ומסתמן שגם למען מטרה זו היא תפעל מאחורי הקלעים.

עוד נשאלה על ידי צמד המנחים, האם סער טעה כשהכריז כי לא יישב עם ביבי, בעוד בנט עד כה חושש לצאת בהצהרות מהסוג הזה. על כך השיבה אבן: "ממש לא. הוא אמר את האמת, הוא הגיע למסקנה שכרגע מנהל את המדינה אדם שעסוק באינטרסים האישיים שלו".

"אז מדוע ביבי שמקניט ונלחם בבנט בפומבי, לא נוגע בסער?", תהה ברקו ובצדק. "כי הוא מפחד ממנו", השיבה אבן. הם עבדו שנים צמוד יחד וזה גרם לי לתהות, מה מסתתר מאחורי האמירה הזאת. מדוע ביבי, במעמדו ועם תכונות אופי כמו שלו שלא חושש לצאת נגד המשטרה והרשות השופטת, מפחד מאדם כמו סער? זה נשמע כאילו שאבן רמזה, שסער יודע סוד או שניים על נתניהו, שעד היום לא נחשפו. אז מדוע זה לא נחשף, האם בגלל שלכל אחד מהשניים יש קלף על האחר והאינטרס הוא הדדי?

"אז מה החלום שלך?" ניסו הצמד לסכם את הריאיון ולחזור לסוגיה של קריירה או וויתור למען המשפחה: "להיות אשת ראש הממשלה או מגישת חדשות הטובה בעולם?".

"אני לא חולמת להיות אשת ראש הממשלה, זה מחיר כבד למשפחה, אני משלמת מחיר כדי שהוא יהיה מאושר וימלא את התפקיד שלו", ענתה אבן. "ואיפה האושר שלך?", נשאלה. "באושר שלו", השיבה.