איך לא נשאלה עד היום שאלת מיליון הדולר: מה קרה ליהודה יצחקוב שמחיית טרף עצבנית שנוגסת בכל מי שנקרה בדרכה, הוא הפך את עורו במחי יד לחיית מחמד מתוקה שמקשקשת בזנבה? מה גרם ליצחקוב, שיצא מהבית במסגרת משימה, לחזור אליו אדם אחר לגמרי, נעים הליכות, מודע ושולט בכעסיו ואפילו רגיש לסביבה? האם הוא צפה בדיירי האח הגדול מבחוץ בחדר בו המתין לשובו והשכיל להבין את טעותו? 

האם ההתאהבות באלמוג היא שחשפה את הצדדים היפים באישיותו של יהודה? או שאולי מישהו שם בהפקה לחש לו ביציאה מהבית שזאת לא הדרך ורצוי וכדאי שישנה אותה במהרה? ואולי בכלל יצחקוב נכנס לבית באסטרטגיה של מתקפה כדי למשוך כותרות ולהפוך למרכז העניינים, אבל אחרי זמן מה, כשהבין שהוא מועדף על ההפקה כשהוחזר לבית, הקליפות הוסרו, המשחק האסטרטגי כבר מוצה והתכונות היפות באישיותו יצאו לאור?

קארין נגד ההתנהגות של רמי ללינור: "רכושנות ושתלטנות - זה לא תקין" - לחצו כאן. 

אם מישהו יגלה לנו את הסיבה האמיתית, אולי יהיה לנו קל יותר כצופים לתהות על קנקנו ולהחליט האם הוא ראוי להגיע לגמר. כי תפנית כזאת מהירה בעלילה טרם נראתה בבית האח הגדול אצל אף דייר באף עונה. בספרות הפסיכולוגית יש לזה מינוח מקצועי: פיצול אישיות. כי יצחקוב כבר לא הדייר השנוא, שמשדר מסרים אלימים ושליליים על המסך, אלא כזה שאפשר להתחבר אליו ואף לאהוב. 

בצידה השני של הזירה, רמי ורד, שהיה הדייר האהוב עליי עד אתמול, איבד לגמרי את הדרך. השהות הממושכת שלו בבית, והמלחמה הבלתי פוסקת שלו עם עצמו וברגשותיו ללינור סיביניק הפכו את הקומיקאי לבלתי ניתן לעיכול. 

אם חשבתם שהמריבה בין השניים קשורה לשנאה התהומית של ורד ליצחקוב טעיתם ובגדול, כי הקנאה והרכושנות של ורד לסיביניק שהיא שתפסה את מקומה. ורד הסביר שאם היה זה דייר זכר אחר בבית, שהיה נוגע ומחבק את סיביניק באותה מידה הוא לא היה מתנגד. דווקא בגלל שזה יצחקוב, אויבו המושבע והאדם השנוא עליו בבית, זה מה שמטריף את דעתו. אבל לא צריך להיות מומחה גדול כמו אביבית בר זוהר ביחסים בינו לבינה בשביל להבין כי הכל מתחיל ונגמר בקנאה ורכושנות של גבר לאישה. אבל לפחות דבר אחד לא ניתן לקחת מוורד: הוא אמיתי ומחובר לרגשותיו, מבלי לחשבן לאף אחד ולאף מצלמה.

"ככה מתפתחת אלימות בזוגיות": אבא של דייר האח הגדול מגיב להתנהגות של רמי ורד - לחצו כאן. 

רמי ורד, לינור סיבניק (צילום: צילום מסך האח הגדול)
רמי ורד, לינור סיבניק (צילום: צילום מסך האח הגדול)

לינור חשפה צדדים לא מחמיאים באישיותה, כי כל מה שהטריד את מנוחתה זה לא כאבו של החבר הטוב שלה בבית, בין אם מוצדק או לא, אלא שחס ושלום לא יכנה אותה בוגדנית על המסך, כי איך זה יוצג כלפי חוץ, ועד כמה מהר היא תמצא את עצמה עולה במדרגות של הבית. מה שגרם לי להטיל דופי  מניעיה ובכל השהות שלה בבית.

תום חיימוב, שנותר בגפו, התחבר לצד הרגיש שלו, ולא חסך מאיתנו אף דמעה ואף כאב וחרדה שלו. תודו שאין קטע טלוויזיוני משובח יותר מלראות גבר מסוקס ונאה מראה מזיל דמעה על לכתה של אהובתו. 

חיימוב קיבל אתמול את הקליימקס שלו בבית כשבכה על גברעם, כי כעת, כשהזוגיות ביניהם כבר לא הסיפור בבבית, הוא יילך וייעלם מהפרונט, כי לצערי אין לו הרבה מה להציע לנתוני הרייטינג. 

קארין עליה לא עוברת לי טוב בגרון. לא יודעת להסביר למה, ומה בדיוק גורם לי לסלידה ממנה כבר מתחילת העונה, אבל אתמול התבהרה לי הסיבה: חברתה הטובה ביותר בבית הודחה, ולא רק שהיא לא הזילה דמעה או ספדה לה, אלא היא חזרה למיטבה תוך שניות, נהנתה מחגיגות הוולנטיינס דיי, וכל מה שהעסיק אותה זה איך לא זכתה לאהבה בלתי תלויה בדבר בספר המחזור. ולמה שתזכה? לא זכור לי שהיא הציגה תכונות של חברת אמת, אשת שלום, או מישהי שמביאה תועלת כלשהי לבית. גם תשוקתה ליהודה יצחקוב שתחילתה הייתה בשנאה תהומית, מרגישה כמו אסטרטגיה טהורה. הוא חזר לבית אז הוא מועדף על ההפקה אז כדאי ורצוי לי שאחבור אליו כדי לעלות את מניותיי. 

לעומתה אלמוג, ששהתה שעה וחצי בבית יחד עם גברעם, ידעה להזכיר עד כמה היא מתגעגעת לגברעם. והפלא ופלא, אותה אלמוג שדחתה את חיזוריו של יצחקוב הבינה שהיא במשולש רומנטי עם קארין עליה שיצטלם נהדר, ועד מהרה התעשתה על עצמה ועכשיו כבר יש לה חולשות ליצחקוב. 

אנחנו מנסים לנתח ולהבין מה גורם לתפניות כאלה ואחרות בעלילה, מנסים לפצח את הדיירים ולהבין האם זה אמיתי או אסטרטגיה של משחק, אבל אנחנו שוכחים דבר אחד חשוב. השהות הממושכת בבית סגור ללא מעש או תעסוקה עם דיירים שלא תמיד נאים בעיניך, עם נתק מוחלט מהסביבה החיצונית והיקרים לך, והאובססיה להיות אהוב על ידי הקהל בבית, עשויים להוציא אותך מדעתך. אז מי אנחנו, שיושבים לנו בנחת בסביבה הטבעית שלנו, נשפוט או ננתח את אישיותם. בואו נפיץ אהבה לכולם.