"לשחרר את בריטני", YES VOD ,HOT8

אז אבא של בריטני ספירס לא משחרר אותה מהאפוטרופסות עליה, אף על פי שהילדה כבר בת 39. אבל למה שישחרר? הוא בטח מושך משכורת שמנמנה מהמיליונים הרבים שהילדה מחזיקה בבנק. והילדה בהחלט יודעת להתנהג כמו ילדה - לא סתם בית משפט לקח ממנה את המשמורת על הילדים והעביר אותה לאבא, איך קוראים אותו, פדרליין משהו. אבל תגידו, יוצרים נכבדים ועוד מ"הניו יורק טיימס", על זה עושים סרט? לזה קוראים דוקו? יש משהו בסרט הזה שלא ראינו/שמענו לפני כן?

בחיי אלוהים בספר התורה שבחיים לא שמעתי שיר שלם של בריטני ספירס מההתחלה ועד הסוף, ולא קראתי יותר משלוש פסקאות עליה באיזו כתבה, ולמרות זאת את כל הסיפורים שיש ב"לשחרר את בריטני" אני כבר מכיר מכל הכיוונים. ואם אני קם בוקר אחד ומרגיש שיש לי חוסר במידע חיוני להמשך היום על בריטני ספירס, אני יכול להשתמש במנוע חיפוש שנקרא “גוגל" כדי להשלים אותו. אז מדביקים את כל החומרים המשומשים והלעוסים שמסתובבים כבר הרבה שנים חופשי באוויר ולזה קוראים סרט? לזה קוראים דוקו?

הושיבו מול המצלמה חברה של בריטני, ועוד מכר של בריטני, ועורך דין א', ועורך דין ב', ועוד חברה מילדות, ונתנו להם מיקרופון ואודרוב לדבר. בין לבין הציגו קטעי וידיאו קצרצרים בני כמה שניות מתקופות שונות בחייה ושוב לדבר. כדי לשמוע אנשים מדברים יש לי רדיו.

לא השיגו ראיון עם בריטני עצמה, לא עם אביה, לא עם עורכי דינה, לא עם הגנן בחצר, לא עם מישהו אחר מסביבתה. לא הניחו יד על קטעי וידיאו נדירים - דשו ולשו בחומרים ישנים: בריטני משתגעת, בריטני מגלחת את הראש, נוהגת כשהבן התינוק על ברכיה, בריטני מתאשפזת, חוזרת לעבוד - על זה גזלתם לי 80 דקות מהחיים? איפה אבא של בריטני כשצריך אותו שיאסור עליי לראות את הסרט הזה?

# לראות או לוותר: לא לראות. בזבוז זמן.

Behind her eyes (צילום: באדיבות נטפליקס)
Behind her eyes (צילום: באדיבות נטפליקס)

"Behind her eyes", נטפליקס

זה מתחיל כמותחן פסיכולוגי על אם חד־הורית הנקלעת לרומן עם גבר נשוי ולחברות עם אשתו המוזרה, ובפרק האחרון מקבל טוויסט על־טבעי מוזר. למה? ככה.

הנה תקציר הסיפור: לואיז, גרושה ואמו של אדם, פוגשת במקרה בפאב גבר סקוטי חתיך, האלכוהול עושה את שלו לנשיקה אחת וזהו, ולמחרת בעבודה מגלה לואיז שהחתיך הוא הבוס החדש הלגמרי נשוי שלה. ברור שלמרות מאמציהם נסחפים השניים לרומן לוהט. בביתו של הבוס מתרחש סיפור מוזר: בינו לבין אשתו היפה והמעורערת למראה קיימים מתיחות וריחוק לא מוסברים. הוא מכריח אותה לקחת כדורי הרגעה חזקים ועוקב טלפונית אחר התנהלותה לאורך היום. רמזים על סיפור ישן לא מוסבר מחברים אותם בכוח זה לזה.

וכך מתנהל לו הסיפור קדימה, די באטיות, די בצליעה. ולואיז שוקעת לתוכו כשיום אחד היא נתקלת באופן מקרי לכאורה ברעייתו של הבוס, והשתיים הופכות לחברות. עד הסוף שיוצר כמובן טוויסט בעלילה, ואותו אני לא מתכוון לספר כאן כמובן, אלא רק שממותחן פסיכולוגי אטי הופך הסיפור לאיזה קשקוש על־טבעי, שכולל חילופי נשמות, חילופי גופים ועוד מיני כאלה שמזמינים את הצופה להתגרד בפדחתו ולשאול, תגידו, מאיפה כל זה נפל עליי, מי נגד מי פה, ואיפה אפשר לקבל החזר על ששת הפרקים שצפיתי בהם?

# לראות או לוותר: תמוה. לוותר.