איש השעה התייצב אמש לראיון בתוכניתם של אופירה וברקו, הפוליטיקאי שיכריע את גורל הבחירות נפתלי בנט התיישב לענות על השאלות של צמד המנחים.

בעוד יפעת שאשא ביטון הגיעה מחופשת לאולפן, ואופירה איתגרה את ברקו ונתנה לו לנחש מי מסתתרת מתחת לתחפושת, נפתלי בנט הגיע מחופש לג'וקר של פורים, מבלי להתחפש, זה היה ברור מאליו. וכן הוא שוב הצליח להרגיז אותי ואת הצופים ובטח שאת צמד המנחים כשלא סיפק תשובות נחרצות האם יחבור לממשלה תחת נתניהו, ובמקום זאת הסיט את תשובתו שוב ושוב וקבע "אני אחליף את נתניהו".  

בגדול הראיון שלו היה בסדר, רחוק מלהיות מצוין, אבל בנט משחק פוקר עד הסוף ותאמינו או לא, עד כמה שזה מרגיז אותנו עכשיו, זה עשוי להשתלם לנו בהמשך וארחיב על כך.

בנט שלא עבר באחד מסבבי הבחירות הקודמות את אחוז החסימה, התאהב בפוזיציה החדשה של להיות לשון המאזניים. כשכל הפוקוס מופנה אליו, שאזרחים רבים במדינת ישראל שמעוניינים להחליף את השלטון נושאים את עיניהם אליו, מחכים לשמוע ממנו הבטחה, כי לא יסכים לשבת עם נתניהו, התאכזבו כשגילו השבוע כי בנט לא יסכים לשבת תחת יאיר לפיד. ועמדתו בעניין החבירה לנתניהו נותרה עלומה.

אופירה וברקו הגישו לו את נייר החוזה הקבוע שהם מגישים ללא מעט אורחים פוליטיקאים עליו כבר חתמו בעבר גנץ וסער ואחרים, שלא יסכימו לשבת עם נתניהו, אך הוא סירב בתוקף להצטרף לקרקס של השניים, לא חתם ולא סיפק להם את הסחורה שקיוו להשיג, וגם לא למרבית מהצופים.

צמד המנחים הרעיפו על בנט מחמאות, על כמה שהוא חזק ואמיץ, אף ניסו לגרום לו להבין שהוא היחיד שיכול להוביל למהפך, שגורל המדינה נמצא בידיו, ברקו שנראה כי כבר לגמרי איבד כל סבלנות בכל מה שקשור לנתניהו, שאל "איך תוכל לשבת עם אדם שביזה את משפחתך? אם מישהו היה אומר משהו על הוריי בחיים לא הייתי סולח לו או יושב איתו", קבע ברקו ואסייג הצטרפה למסע השכנועים.

אך בנט המשיך בשלו וסירב להמציא תשובה שאינה משתמעת לשתי פנים. "אז איך תקים ממשלה עם 11 מנדטים?" שאלו המנחים ובצדק "אני אחליף את נתניהו" השיב בנט מבלי לנמק איך. ואם לא תצליח האם תחבור? "אני אחליף את נתניהו" חזר בנט כמנטרה כשהוא מזלזל במנחים ובנו הצופים. 

ניסיתי להבין מה עומד מאחורי האמירות הללו, הרי לא יתכן שבנט כ"כ טיפש שיוצא בהצהרות מנותקות מציאות אם לא מתוכננת אסטרטגיה רצינית מאחורי המהלך שלו.  ואני חושבת שעליתי על משחק הפוקר של בנט, הרצון שלו לעורר בנו שאלות ותהיות, התשובות שהוא לא מספק באופן נחרץ יכולים לקומם רבים, אך אם אני מצליחה לקרוא את המפה נכון, ואת הטקטיקה בה בנט נוקט , מבלי לחשוף את מניעיו, הוא עושה לנו טובה גדולה, ובלנו אני מתכוונת למתנגדי נתניהו. בנט לעניות דעתי מתכנן בלוק סמוי עם גדעון סער, בדיוק כפי שביבי עושה ולא בסמוי עם החרדים.

הוא לא מצהיר שהוא לא יישב עם ביבי כי הוא חושש שירדו לו מנדטים. בנט לא רוצה לאבד את הקולות של הציונות הדתית שבונים על זה שבנט ילך בסוף עם ביבי, ובגלל שהוא חושש לאבד את הקולות שלהם הוא לא יוצא בהצהרות נחרצות. בסופו של יום בעמימות ובחוסר וודאות שהוא מספק לנו בשאלה האם ילך עם ביבי הוא תווה מהלך מבריק. ורק שימשיך כך ולא ישבר.

כי אם ההימור שלי נכון, בנט מתכנן לעשות בלוק טכני עם סער וביחד עם 25-26 מנדטים יוכלו לחבור לליברמן, גנץ וייתכן גם ללפיד להרכבת הממשלה תחת רוטציה של סער ובנט, המהלך הזה יאפשר להם להקים ממשלה בה יוכלו להעביר בשנתיים הראשונות במהרה חוקים קריטיים שיעזרו לנו לצאת מהלופ הבלתי נגמר של הבחירות, חוקים כמו ראש ממשלה תחת כתבי אישום לא יכול לכהן, או ראש ממשלה לא יכול לכהן יותר משתי קדנציות רצופות.

הרי בסופו של יום, כולם , ללא יוצא מן הכלל, גם לא בנט שלא מצהיר בריש גלי כי לא יחבור לנתניהו, יודעים שכל מי שהולך עם נתניהו סופו להתרסק, הרי אין חכם כבעל ניסיון. נתניהו אף פעם לא הקים ממשלה שהייתה על טהרת הימין בלבד, זה התחיל עם יאיר לפיד, כחלון וגנץ. סטטיסטית כל מי שהלך עם ביבי נמחק בסוף, חוץ מהחרדים שאיתם הוא עושה בלוק על מנת למנוע מהם לחבור לסער או בנט.

לכולם כולל בנט, סער, לפיד, ליברמן וגנץ, יש מכנה משותף אחד, כולם מבינים שמי ילך שוב עם ביבי, יתרסק. זה עובדתית. זה מה שמניע אותם בסופו של יום.  והסיכוי היחיד שבנט יישב עם נתניהו זה רק אם הוא ייתן לו להיות ראש הממשלה הראשון.  

ויכול להיות שאני טועה ובסוף אתבדה, וזוקפת לזכות בנט מהלכים אסטרטגיים חכמים שלא שייכים לו, וההימור המסוכן הזה עשוי לעלות לנו בבחירות חמישיות. וייתכן כי בסך הכל בנט משחק מלוכלך כשהוא מנסה לרקוד על כל החתונות בכדי להישאר על המפה, והוא ערמומי ונבל על בדיוק כמו הג'וקר בפורים.