אמש שודרה בפרק של האח הגדול הסיבה שבגינה עזב יהודה יצחקוב את בית האח, לאחר שאיים על חייו של יריבו המושבע בבית רמי ורד. כפי שראינו, לא רק האיומים על חייו של ורד הם שגרמו לעזיבתו של יהודה, אלא האמירות הקשות והאלימות ששיתף בחדר האח הגדול כמו "אני אגרור את הראש שלו על המדרכה". הרשת געשה והדעות היו חלוקות בעניין עזיבתו של יצחקוב, היו שקראו להפקת האח הגדול להדיח גם את ורד שלקח חלק במריבה.

מתחילת העונה היה רמי ורד היה בין הדיירים המועדפים עליי בגלל האיכויות הרבות שזיהיתי אצלו. אדם שעבר חיים לא פשוטים עם התמודדויות רבות, בין היתר בגידול בנו האוטיסיט, ולמרות זאת מצליח לשמור על דרך ארץ והומור איכותי ולרגע לא הציג עצמו כקורבן שזקוק לתמיכה או עזרה. הרגשתי שרבים לא הצליחו לתהות על קנקנו ולפרשו כהלכה.

אני מבינה שאני בין המעטים שהתחברו לדייר השנוי במחלוקת, ששולח אמירות ציניות מחוכמות והומוריסטיות, שמי שלא מבין אותן עשוי להיפגע מהן. ציניות היא תכונה לא חיובית של אנשים שעברו דבר או שניים קשים בחיים, איבדו אמון באחרים והפכו את הציניות כדרך התמודדות והישרדות בחיים. 

אני יכולה להבין את מעריציו של יצחקוב שקוראים להדחתו של ורד, אבל אני לא מסכימה איתם בכלל. רמי לא הגיע ליריבות קשה עם אף דייר אחר בבית, בעוד יצחקוב מצא עצמו בתקריות בריוניות שונות ומגוונות עם כל דייר שני בבית. אם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז, מה זה?  

יצחקוב הצליח להוציא מרמי את השד, ובואו נודה באמת, לכל אחד ואחת מאיתנו יש צד פחות מחמיא באישיותו, ואם מגיע אדם שנוגע לנו באותן נקודות רגישות, מתיישב לנו על העורף, מוצץ את דמנו כמו עלוקה וזורק לעברנו עלבונות בלתי פוסקים לצד חיוך שבע רצון מהסבל שהוא גורם לנו, בסוף נישבר. כי כולנו בני אדם כפי שנשבר בסוף הדייר הכי רגוע ונעים בבית, ליאור כלפון. אבל גם השבירה של ורד הייתה בעיני כזאת שניתן להכיל ולסלוח עליה. ורד מעולם לא איים ולא השתמש באלימות פיזית, אלא השתמש בהקנטות ועלבונות על מנת להשיב את מעט הכבוד שנלקח ממנו לאחר שבוזה והושפל בפומבי על ידי בחור שצעיר ממנו בכמה עשורים שהשתלח בו ללא רסן.

ורד עבר שלושה חודשים לא קלים בבית. הוא הציג את הצדדים היפים שלו, ועל הטעוית שעשה הוא התנצל והביע חרטה גדולה. תכונה נעלה של נקיטת אחריות על מעשים. הוא דאג לכל אחד מהדיירים בבית, כשבישל לכל אחד מהם את הארוחה שמתאימה לו. ועזבו אותנו הצופים בבית, שרואים רק את התמונה החלקית מבחוץ. יעידו על טוב לבו ותכונותיו הנעלות הדיירים מתוך הבית, ביניהם דרור קונטנטו חד האבחנה, שאני לגמרי סומכת על שיקול דעתו, ושיבח את רמי ואמר שהוא הדייר עם הלב הכי גדול בבית ואיך שהוא מצטייר בחוץ זה עוול גדול שנעשה לו. 

גם גל גברעם יצאה להגנתו כשהודחה ושיבחה את רמי כאבא אוהב של הבית, וזה מבלי להתייחס לדברי ההלל והשבח של לינור סיביניק כי היא משוחדת בגלל רגשות רומנטיים. אז כן, רמי ורד ראוי להיות בגמר הגדול על הדרך היפה שעבר כל העונה ועל שצלח לשרוד את מפגע הבריונות הזה 24/7.

יהודה יצחקוב, האח הגדול (צילום: צילום מסך)
יהודה יצחקוב, האח הגדול (צילום: צילום מסך)

מועמד מפתיע לחמישיית הגמר

אבל אם עסקינן במי ראוי להיות המנצח הגדול, מבחינתי המנצח של העונה הוא האח הגדול עצמו וייקרא שמו בישראל רועי עוז, שהצליח הפעם לראות מעבר לשיקולי רייטינג ולא נתן יד לאלימות ובריונות. האח הגדול העמיד את יצחקוב במקומו וניסה להרגיע את הרוחות, אך כשראה שהגבולות נחצים הוא נאלץ להדיח את אחד הדיירים הבולטים של העונה.

אני מזכירה שבעבר האח הגדול דאג להאדיר בבית דיירים שהתנהגו באלימות ובריונות כלפיי דיירים אחרים רק בגלל שיצרו עניין, אבל לאור האלימות הגואה בחברה בימינו, הוא החליט להרים את הכפפה ולעשות שינוי מסלול ולשגר מסרים חינוכיים וערכיים לבני הנוער שצופים בריאליטי.

אם עד היום חששתי שילדיי יצפו בתוכנית בלי השגחה ובלי שאבהיר להם מה מוסרי ומה לא, היום אני מרגישה בטוחה וסומכת על האח הגדול שעבר בעצמו דרך ארוכה והתפתח מעונה לעונה ומעבר לאחריות הגדולה שמוטלת על כתפיו במסרים ערכיים וחינוכיים, גם למד להיפתח מול הדיירים ולרגש אותנו הצופים. האח הגדול עבר דרך, הוא דמות מתפתחת ומשתנה בדיוק כמו כל גיבור בכל עונה ולכן הוא ראוי העונה להיות בחמישיית הגמר.