אנה זק שהייתה מוכרת עד כה בקרב בני נוער ועולם המתבגרים בלבד, הפכה אמש את הקערה על פיה, כשסללה את דרכה גם לליבו של הקהל הרחב המבוגר יותר שנחשף אליה לראשונה. בראיון מרגש ואמיץ שהעניקה זק לחיים אתגר אמש ב"חשיפה", נחשפנו לאנה זק האמיתית שמסתתרת מאחורי הדמות הפוטוגנית והצבעונית ברשתות ובקמפיינים הגדולים. בראיון מטלטל וחושפני שיתפה זק את הסיבה המסתורית להיעלמותה הפתאומית - וירוס ששיתק חצי מפניה למשך תקופה של שלושה חודשים בהם נסגרה בביתה, אותו וירוס ממנה סבלה השפית מיכל אנסקי לפני שנתיים ונקרא שיתוק על שם בל.

אני חייבת לומר שלא נפלתי מהכיסא, כי בתעשייה כבר לחששו שמדובר בבעיה רפואית ששיתקה את פניה, אבל האומץ של זק לתעד את עצמה במהלך המחלה הקשה ולחשוף את פחדיה ורגשותיה לעיני הציבור, הוא בעל ערך רב וראוי להערכה גדולה. ניכר כי לא משנה כמה פניה של זק ישתתקו היא עדיין נותרה יפהפייה עוצרת נשימה, גם עם חצי חיוך, וחצי תנועה בפניה.

אנה זק על התגובות שקיבלה אחרי שידור חשיפה - לחצו כאן. 

אנה זק (צילום: שי תמיר)
אנה זק (צילום: שי תמיר)

יש לציין לשבח את הגדולה של אתגר כעיתונאי בלמצוא סיפור טוב ובלעדי, וכשגילה על היעלמותה המסתורית של זק הוא עט ראשון על הסיפור בכדי להשיג ראיון בלעדי וחושפני של כוכבת הנוער.

זק מצידה שמרה על מחויבויותיה לאתגר עד הסוף ולא שיתפה או התראיינה על האירוע הקשה שטלטל את חייה, גם לא אחרי שהחלימה והתייצבה בסטים של צילומי אופנה וקמפיינים, לשם נהרו גופי תקשורת שונים להשיג חלקיקי מידע על מה שאירע לזק בחודשים האחרונים. אכזבה גדולה נרשמה מצידי כשגיליתי כי הריאיון יצא בטיימינג מדויק עם שחרור אלבומה החדש השבוע של זק, כי כל האותנטיות נטמעה לה לפתע במניעים שיווקיים ויחצ"נים.

בחציו הראשון של התוכנית, ישבתי מרותקת, כאבתי את כאבה של הכוכבת הצעירה שחשבה כי חייה התהפכו, כי עולמה קרס במחי יד, כי הקריירה המובטחת שעמלה עליה ונסללה עבורה, ייתכן ולא תשוב עוד.

חציו השני של הפרק היה מיותר, ארוך ומתמשך, לא חידש שום דבר והפואנטה כבר חזרה על עצמה ומוצתה. האמוציות הרבות של זק והדמעות שזלגו ללא הרף, שמובנות לגמרי, לאור מה שעברה ובעיקר לאור גילה הצעיר, קיבלו יותר מדי פוקוס ובמה, במקום לפנות מקום לדברים חשובים יותר מנראות וחיצוניות. הייתי שמחה אילו היו נותנים יותר דגש להשלכות הפסיכולוגיות של המחלה, כמו גם לדעה מקצועית של רופאים מומחים בתחום שייתנו סקירת מצב כללית על המחלה, לצד נתונים סטטיסטיים כמו אחוזי חולים בארץ ובעולם, סיכויי החלמה, גורמי סיכון והדבקה וטיפולים אפשריים. במיוחד דווקא כיום עם חיסוני הקורונה ששיתוק בפנים הוא חלק מהתסמינים האפשריים.

כמו כן בלטה במיוחד העדרה של משפחתה של זק, על ההתמודדות שלהם כבני משפחה, איך הם התנהלו עם המשבר, איך עמדו לצידה, ואילו פחדים וחששות חוו בעצמם. גם ניכר חסרונו של בן זוגה, הזמר רועי סנדלר, והזווית שלו בסיפור. 

אנה זק לסקארה (צילום: שי תמיר)
אנה זק לסקארה (צילום: שי תמיר)

הרגע המכונן והמרגש בחוויה של זק, כשהשיתוק הלך ונעלם לאט לאט, הרגע בו הבינה שהיא בדרך להחלמה ממחלתה, לא הורגש בכלל בתוכנית ולא זכה לעוצמות הראויות לו. פה נרשם פספוס גדול, והפאזל בעיני נותר לא שלם כי עד עכשיו לא הבנתי אם היא החלימה לגמרי. 

אבל את כל זה ניסה אתגר להשלים עם שיח קצר אבל מלא באולפן עם השפית מיכל אנסקי שסיפקה זווית אחרת, מעניינת בוגרת יותר למחלה. החשיפה של אנסקי כי היא עדיין שנתיים אחרי המחלה, מטופלת פסיכולוגית, כמו כן דיברה על הטעויות הרבות שעשתה בדרך כשנשמעה לכל מיני המצלות טיפול שונות ומגוונות מה שהוביל בסופו של דבר להרעה במצבה, וכתוצאה מכך, כיום שנתיים אחרי, פניה עדיין לא חזרו להיות כפי שהיו. המסר של אנסקי שדווקא היום יותר מתמיד היא אוהבת את פניה, עם השיתוק הקטן שנותר, יש בו כדי להביא עומק אחר לסיפור.  

לעומתה זק בסופו של יום החלימה לגמרי, והמשיכה בדרכה לקריירה בועטת ועתיד עם אפשרויות בלתי נגמרות, אבל נותרה, ותישאר לטענתה כך גם בעתיד, עם צלקות מחוויה מטלטלת שלעולם לא תשכח.