השמש מחממת, הציפורים מצייצות, הרוח מנשבת ושקט פסטורלי ממלא את החלל. נשמע כמו תיאור של גן עדן, אבל לא, זה בסה"כ מה שקורה בבית האח הגדול מאז שיהודה עזב. אז נכון, לא אכחיש שהפרק הזה היה גם משעמם להחריד אך אני נוטה להאמין שזוהי רק דוגמה נוספת לעריכה הלוקה בחסר שמאפיינת את העונה הזו, ושהשבוע קרו אירועים קצת יותר מעניינים מזה שזהבה נכנסה לבריכה בבגד ים צהוב ושכל מה שצריך כדי להרגיע את רמי היא קוקילידה קרה.

רמי ורד (צילום: צילום מסך רשת 13)
רמי ורד (צילום: צילום מסך רשת 13)

מפה לשם, הגעתי למסקנה שהדילמה האמיתית היא מה אנחנו מרגישים כלפי ג'וזי. לפני הכל, צריך ליישר קו – עצם העובדה שאנחנו דנים עכשיו בתעלומת הנער ואלף הזהויות טמונה ראשית בעובדה שהאח הגדול דאג לקדם אותו ללא הרף. חשבו על זה, האם אי פעם האקשן הופנה לג'וזי מסיבה שלא קשורה בצורה כזו או אחרת להפקה? פעם הוא עומד בחדר הדילמות ומחליט איזה דייר יפגוש את אמו, בפעם אחרת עובדים עליו שהעונה הסתיימה ועכשיו גם השמיעו לו מסר מאמא שלו אחרי פאקינג 20 שנה. למעשה, הדבר היחיד שעורר סערה שג'וזי עשה בעצמו זה התקף החרדה שהוא קיבל. 

שלא תטעו, אין לי משהו נגד ג'וזי. נכון, הוא הרבה פעמים נראה כאילו הוא באמצע מונולוג דרמטי וחוסר החיבור שלו לחוש הומור גורם לי לסלוד ממנו לא פעם, אבל בסה"כ הוא בין הדיירים היותר נעימים וחמודים שהיו בבית: הוא ורבלי, מצחיק, חברותי וכיף לצפות בו. האם בלי העזרה מהאח הגדול הוא היה מגיע לשמינייה האחרונה? אני בספק, אבל היי, תראו מה קרה לדייר האחרון שהאח עזר לו ללא היכר. מסתבר שגם להישאר בבית בלי להיות מודח או מגורש באמצע העונה זה הישג.

כן, זה קרה, ליאור הודח, ולא, זה לא באמת מפתיע. כלומר, זה מפתיע שדניאל, הבחור והבלורית, ממשיך לשרוד הדחות (הפרצוף שלו כשהודיעו לו שהוא נשאר היה זהה לפרצוף שלי באותו רגע) – אבל ההדחה של ליאור הייתה ענין של זמן, ולמען האמת, זה קרה הרבה יותר מאוחר ממה שחשבתי. בואו, השהות של ליאור בבית כללה רק דברים שלא רלוונטיים לפורמט: שקט ושלווה, ועם כל האהבה, זה פשוט יותר מתאים ל"אינטימי" עם רפי רשף. ואגב, לפני שאתם אומרים שגם זהבה בן לא מעוררת מלחמות ובכל זאת צולחת הדחות – זכרו שגם סיפור קשה הוא מנוף רציני שמסייע לאהבת הקהל ולצערו (או לשמחתו, יותר נכון) של ליאור כלפון – הגורם הזה לא חל עליו.

מתוך ''האח הגדול'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
מתוך ''האח הגדול'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

וברשותכם, נסיים בתהייה: זוכרים שהיה פעם דבר כזה שנקרא "ראש הבית"? מישהו יודע לאן הוא נעלם? למען הסר ספק, אני ממש לא מתגעגעת ליוזמה הדבילית הזו כחלק מאסופת "החוקים החדשים" – אבל למנהג המגונה הזה הצטרפה לפחות העמדה פומבית להדחה שיצרה איזשהו עניין בבית. נו טוב, כנראה שגם האח התעייף מהטייטל הזה והעדיף פשוט להעמיד כל פעם את כל הבית, כי למה לייצר עניין כשאפשר לשמוע את הדיירים שרים "פה פה פה פה" חמישים פעם? בואו נקווה שלפחות משימת האימה שתשודר הערב תחזיר לנו את ההנאה מהפורמט כי בקצב הזה, הדבר היחיד שמתקרב לסרט אימה זה מה שקורה בראשו של האח הגדול כשג'וזי לא מופיע 5 שניות על המסך. אורוואר.

''האח הגדול'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
''האח הגדול'' (צילום: צילום מסך רשת 13)