"המשמר", החל מ־24.3, יס VOD

בעיר עתידית, שנראית כאילו יצאה מ"מבלייד ראנר", מחליט חיל משמר של בטלנים להתחיל לעשות סדר. יפה לעין, מצחיק, להיט נולד.

בעיר עתידית שאת שמה בלתי אפשרי לזכור, הנראית כפרוור מתוך "בלייד ראנר" לאחר אפוקליפסה, מסתובבים המקומיים בתלבושות מוזרות ובתסרוקות שכאילו חוברו לזרם חשמלי. על שלטון חוק ויתרו מזמן. הגנבים מאורגנים בגילדת גנבים, הרוצחים בגילדת רוצחים, השלטון המעורער אינו רשאי לגעת בחברי גילדה כלשהי. המשמר, המקביל למשטרה מקומית, הוא חבר בטלנים: שוטרת המעבירה את יומה בציד יונים ברובה קשת, מפקד המשטרה הוא שיכור המוטל בדרך כלל בביב כלשהו (שבו שורצת מפלצת טורפת אדם), ועוד בצוות אלכימאית שעירה, שוטר טירון ויצור מפלצתי ענק שכל גופו מכוסה בבליטות מחומר קשה. המשמר כאמור אינו עוסק במיגור הפשע, משום שאינו רשאי לפגוע בחברי הגילדות, עד שיום אחד חבריו מחליטים שהגיע הזמן להשליט סדר בעיר ויוצאים לפעולה.

הסדרה, המרהיבה בתפאורתה, נוצרה בהשראת סדרת סדרי הפנטזיה “עולם הדיסק", שכתב הסופר טרי פראצ'ט שידוע בסגנונו ההומוריסטי. ההומור השחור של פראצ'ט עובר היטב בסדרה, אם כי הוא עצמו לא היה מרוצה מהתוצאה הטלוויזיונית ועמד על כך ששמו לא יוזכר ברשימת הקרדיטים. גם אם פראצ'ט לא היה מרוצה, איכות הסדרה, בעלילה ובוודאי בתפאורה, וגם בדיאלוגים השנונים, שווה ביותר.

לראות או לוותר: לראות. צחוק טוב לבריאות.

the one (צילום: נטפליקס)
the one (צילום: נטפליקס)

"The one", נטפליקס

המשיח הגיע בסדרה "The one". על פי ניתוח גנטי ניתן למצוא את בן הזוג המתאים ביותר בעולם. ועדיין הרצח הוא במודל הישן והטוב.

אם אתם רוצים לצאת ממעגל הדייטים האינסופי ולא להסתפק בסקס בינוני, די בכך שתשלחו שערה אחת שלכם למאגר הדנ"א של ONE, ושם יימצא לכם השידוך האולטימטיבי המתאים לכם ביותר בעולם. לא, עדיין לא בא המשיח, אבל בסדרת המתח הבריטית "The one" המשיח עובד בכל הכוח. באמצעות איסוף וניתוח גנטי - כך על פי הסדרה - של מספר רב של גורמים, בתוספת גילוי מדעי חדש, יכול בן אדם - או בת חוה - למצוא את הצד השני המתאים לו/לה ולחיות לפחות באושר עד קץ הימים.

הגילוי, מצד שני, מערער מוסדות משפחתיים. אחוז הגירושים בבריטניה מזנק, שעה שאחד מבני הזוג עוזב ועובר לחיות עם המתאים לו ביותר. מיליונים עם זאת מסתערים על הבדיקה החדשה וכמובטח חיים באושר, והלך על טינדר, Jdate ודומותיהן.

אלא שלא הכל נוצץ ב־ONE. יש איזה מעשה רצח מהעבר, והבלשית החוקרת, בעצמה נעזרת בטריק החדש - ובקיצור, לפחות על פי תחילת הסדרה נראה שמדובר בלהיט.

לראות או לוותר: לראות.