אל תעשה תעמולת בחירות פה, נזפה אופירה אסייג בנפתלי בנט אמש, כשפנה לצופים ואמר לא לבזבז קולות על שאר המפלגות שהן לא הימין. מזל שהיא עצרה אותו ברגע האמת, כי מה שהיה בתוכנית של אופירה וברקוביץ' עם כל ראשי המפלגות שהתארחו אחד אחרי השני, בכלל לא היה תעמולת בחירות. בזה אחר זה התייצבו כל ראשי המפלגות והציעו את משנתם, הבטיחו, הצהירו, גמגמו, נתנו הופעה יוצאת דופן. חלק עשו את זה טוב יותר, חלק פחות, חלק חתמו על המסמך המגוחך של המנחים לא לשבת עם ביבי נתניהו, ומה כל זה, אם לא תעמולת בחירות פר אקסלנס. לרגע התבלבלתי והרגשתי כאילו אני צופה בסרטונים של תשדירי בחירות ולא בתוכנית ראיונות. 

כולם הגיעו שוב לאולפן בפעם המי יודע כמה, ומי כבר סופר שהאורחים חוזרים על עצמם שוב ושוב ומה כבר גם יש לחדש, והכל בכדי לנסות ברגע האחרון ללקט עוד ועוד קולות, החל מנפתלי בנט, מרב מיכאלי, ניצן הורביץ, גדעון סער ובני גנץ. זה היה נראה ממש כמו ספין דייט, כשמגיעה הרווקה, שמשולה אלינו הצופים הבוחרים, וכל אחד מהמועמדים הפוטנציאלים עבורה לזיווג מציג את עצמו במספר דקות ועל הרווקה לסמן בסוף כל דייט האם הפרטנר לסבב מצא חן בעיניה, או בהקבלה האם לשלשל את הפתק שלהם בקלפי בשלישי הקרוב. 

שלושה ראשי מפלגות נעדרו אמש ולכל אחד סיבה יותר טובה מהשני. יאיר לפיד שבחר לוותר על העונג הצרוף בלהיות עוד אחד מיני רבים בסבבים שנערכו באולפן ובטקטיקה חכמה בידל את עצמו מכל השאר, כי מעמדו יציב מכדי לבזבז את זמנו בקרקס הזה. גם אביגדור ליברמן נעדר אמש לאחר ששילם מחיר כבד, כבד מדי בהופעה שלו שבוע שעבר בתוכנית של ברקו ואופירה, שהובילה לעימות מכוער בינו לניקול ראידמן. ליברמן כזכור התארח בשבוע שעבר אצל צמד המנחים הפופולריים ובגלל עשר דקות של ראיון וחימום מנועים בכיכובה של אסייג, הוא נקלע לרצף לכלוכים מכוער שספג מראידמן וגם להפך. זה לא נגמר שם, והמשיך בתביעה בסך מיליון שקלים בגין לשון הרע ודיבה שקיבל מראידמן ובהאשמות קשות שהשמיעה נגדו "המעושרת" במהלך השבוע, כשטענה שליברמן ביקש להרחיק ממנו הומואים עוד כשהיו חברים טובים. 

אופירה לקחה אמש את השרביט לידה וזקפה לזכותה את חילופי הדברים הקשים בין ליברמן לראידמן, ו"איפה כל זה התחיל?". אופירה שמחה לאיד שהיא וברקו מהווים את הסיבה לכל הלכלוך המכוער שנוצר. אולי אני טועה, ואולי זאת בסך הכל טלוויזיה במיטבה, אבל איזה אדם אנושי עם ערכים בסיסיים לוקח על עצמו קרדיט בסכסוך בין אחרים. כולם יודעים שזה נוצר בתוכנית של השניים, למה לטפוח לעצמכם על השכם ולהזכיר לכולם שאתם רקחתם תוצאה כל כך נגטיבית ושלילית. לעומת אופירה שהשוויצה שהיא המקור לסכסוך, ברקו תפס צד מובהק, את הצד של ליברמן, וטען כי יש לו עובד שהוא הומו: "אני לא מאמין שהוא אמר את זה ואם זה נאמר זה בטח היה בשיח בינאישי שנאמר בבדיחות הדעת", אמר. אני מקווה עבור ברקו שהוא חישב היטב את הסיכונים לפני שפתח עכשיו חזית עם ראידמן כשיצא לטובתו של ליברמן בפומביות ובביטחון שכזה. 

ומי עוד נעדר? ראש הממשלה בנימין נתניהו שהסיבות להעדרו מוכרות היטב לכולנו. אופירה שוב בשחצנות קבעה חד משמעית שהוא מפחד לבוא להתראיין אצלה. לא ידעתי אם לצחוק, לגחך או לרחם על היומרנות הגדולה שלה. הקמפיינר הטוב בכל הזמנים, שמפרק מפלגות בזו אחר זו, זוכה בסקרים פעם אחר פעם, מחייג 30 פעמים למנכ"ל פייזר גם בשלוש בלילה, מתנהל מול פוטין וכל מנהיגי העולם ופותח חזית עם המשטרה והרשות השופטת, מפחד מאופירה אסייג. זה פשוט מגוחך.

ואם עסקינן בפחדנים וביבי מפחד מאופירה לטענתה, היא גם הגדילה לעשות כשהאשימה את בנט שהוא מפחד מביבי. זה הרגיש כמו אמא שעושה הפוך על הפוך לילד שלה בכדי לשכנע אותו לעשות בדיוק את ההפך. למה אתה מפחד ממנו, שאלה וקבעה, והנה עכשיו, בנט יוכיח לאופירה ולצופים שהוא לא מפחד ממנו ולא יישב יחד עם נתניהו, ואפילו יחתום להם על המסמך הנוטריוני. נו באמת, יש טקטיקות יותר ראויות ומתוחכמות לשכנע אדם ללכת בדרך אחרת. "אני לא מפחד מאף אחד, לא עובד בשבילו וגם לא עובד בשבילכם", קבע והשתיק את צמד המנחים.

מרב מיכאלי אחרי מופע פחות מוצלח אצל השניים לפני מספר שבועות הפעם הגיעה יותר מהודקת ומהוקצעת, עד שברקו הפך את כל הנוכחות שלה לבדיחה אחת גדולה כשהתחנן בפניה שתפסיק לדבר ב"יודעים / יודעות, רוצים/ רוצות, תגידי רק בנות, שיגעת אותנו זה מעצבן, תגידי יודעות, רוצות. אנחנו מבינים ומקבלים ומכבדים הכל בסדר, רק תעזבי אותנו בשקט", ובמחי יד הקטין את כל הטקטיקה עליה עמלה מיכאלי כבר שנים.

המון דברים טובים יכולים להיאמר על בני גנץ, הרמטכ"ל בדימוס והאיש הישר וההגון הזה, אבל טלוויזיה היא לא אחת מהחוזקות שלו. הוא חתם שוב על המסמך כי לא יישב עם ביבי,  איך הפוליטיקאים שלנו נופלים לשטויות המבישות הללו שמשיגות רייטינג לצמד המנחים. ברקו לא הסתפק בחתימה, בתואנה שהרבה לא מאמינים לגנץ, ודרש גם ערבות בסך מיליון שקלים לחתימה שלו. 

פשוט קרקס.