שלוש יממות לאחר ההדחה של דניאל שטלטלה את הבית (על העזיבה של הדובי הסגול הם התאבלו יותר), נפרד הבית אתמול מרמי ותודה לאל, אחרי 106 ימים ארוכים וגדושי פרסומות ודיאלוגים מתישים של לירון וגיא – יש לנו שישיית גמר. 

גיא זוארץ ולירון ויצמן, מנחי האח הגדול (צילום: צילום מסך)
גיא זוארץ ולירון ויצמן, מנחי האח הגדול (צילום: צילום מסך)

שישיית גמר, כן, צריך להתרגל עוד למונח הזה, כמו שהתרגלנו להרבה דברים מוזרים שקרו העונה (חכו לטור סיום העונה), אבל דבר אחד בטוח – גם אם הייתי מאוד מתאמצת, לא הייתי חוזה, בתחילת דצמבר 2020, שכך תיראה שישיית הגמר הזו. ולא, לא רק בגלל שהיא מורכבת בפעם הראשונה משני דיירים שנכנסו בכניסה השנייה, אלא פשוט כי כל מי שדמיינתי בה עזב את הבית מוקדם מהצפוי:

דרור, הדייר הכי צבעוני ודומיננטי שהיה בבית, פרש בשיא מרוב געגועים לבתו; גל, שהגיעה על תקן אושיית האינסטגרם השטחית בת ה-19 והתגלתה כדיירת דעתנית ואינטליגנטית, הודחה תשיעית באופן מפתיע למדי; ליאור, משכין השלום המגשר והרוחני, הודח גם כן, על אף היותו מוכר ואהוב; וכמובן, יהודה, שעל שמו חתומים כמה מהפרקים היותר מזעזעים ששודרו העונה, שלולא חצה את הגבול בריב האחרון עם רמי, היה זוכה גם הוא, ללא ספק, במקום בגמר.

גל גברעם, מתוך האח הגדול (צילום: צילום מסך)
גל גברעם, מתוך האח הגדול (צילום: צילום מסך)

במקומם, קיבלנו שישייה אחרת: מוזרה, מפתיעה, וקצת תפלה, אם לומר את האמת. שישייה שאם הייתה ממשיכה לשהות בבית מעבר למחר, כנראה שלא הייתה מספקת שום רגע יותר מדי מצחיק, מעניין או דרמטי, פשוט כי כאמור, כל מי שידע לייצר רגעים כאלה, יצפה בגמר מהבית. למעשה, אפשר לחלק את השישייה הזו לשלושה זוגות שמסעם בבית די דומה:

אתחיל מהדיירים החדשים – אלמוג ואורן, שהפכו, די במהירות, לדיירים אהובים במיוחד. אורן מינף את כישרון העל שלו במטבח והפך לדייר שכולם נהנים להיות בקרבתו, והעובדה שהוא צ'ארמר להחריד רק עזרה לו לפתח קשרים אמיתיים עם דיירים מובילים כמו רמי ותום. בדומה לו, גם אלמוג הצליחה לבלוט בזכות התמהיל שיצרה בין מערכת היחסים עם יהודה לבין החברות העמוקה והמהירה עם בנות הבית (להוציא את הריב עם קארין שנפתר באורח פלא, מבלי שעדכנו אותנו, הצופים) והפכה, גם היא לדיירת אהובה במיוחד, שפרחה עוד יותר לאחר העזיבה של יהודה.

האם היא ראויה למקום בגמר? בעיניי, לא באמת, בטח שלא במקום רמי – שעל אף שאיבד את עשתונותיו וכמעט חצה את הגבול לא פעם, היה אחד מהדיירים היותר מעניינים ואפילו מרגשים שהיו בבית, ועל כך, הוא ללא ספק היה צריך לקבל מקום בשישייה האחרונה. נו טוב, כנראה שמאה אלף העוקבים של יהודה עשו עבודה לא רעה בלשמר את מקומה של אלמוג בטופ סיקס של הבית.

אורן אסידו, מתוך האח הגדול (צילום: צילום מסך)
אורן אסידו, מתוך האח הגדול (צילום: צילום מסך)


הבאים בתור הם קארין ותום, היפים והאמיצים, שבתעודת הזהות שלהם הוצגו די חלולים ורדודים (ולכן כל כך התבאסו מהצפייה בה) והתגלו כדיירים סופר כייפים, נעימים ואפילו עמוקים, שעברו לא מעט במהלך השהות שלהם בבית והצליחו גם לצאת ממשברים בדרך אלגנטית שלא פגעה בהם יותר מדי. המילה "תהליך" נזרקת בקלות מדי כשמדובר על דרכם של דיירים בבית, אך השניים האלה באמת עברו דרך שראויה למקום בגמר, גם אם הם לא חמושים בסיפור קשה מעברם.

תום חיימוב וקארין עליה, מתוך האח הגדול (צילום: צילום מסך)
תום חיימוב וקארין עליה, מתוך האח הגדול (צילום: צילום מסך)

אמרתם סיפור קשה – אמרתם ג'וזי וזהבה. למישהו יש ספק שאחד מהם הולך לנצח? לפני שאתם מתנפלים, אני לא באמת חושבת שהרקע הטרגי שלהם הוא זה שיביא להם את הפרס, אבל מוכרחים להודות שההפקה השקיעה מאמצים רבים כדי שנדע לדקלם את העבר הקשה שלהם, ופחות את הרגעים המעניינים והמשמעותיים שהם, לכשעצמם, יצרו בבית.

על ג'וזי דובר רבות בטור הזה, על היותו רגיש, נאיבי ובעל יכולת יוצאת דופן לעצבן ולהישאר אהוב כל כך בעת ובעונה אחת, וזהבה, טוב, אי אפשר באמת לומר על היצור הטוב והמתוק הזה מילה רעה. מצד שני, גם אי אפשר לומר שהיא הייתה דיירת מספיק מרתקת ומסקרנת בשביל לגרוף את המקום הראשון.

ג'וזי זירה, מתוך האח הגדול (צילום: צילום מסך)
ג'וזי זירה, מתוך האח הגדול (צילום: צילום מסך)


כך או כך, מובן לכולם כי כך יהיה, ואחרי משדר שכנראה יהיה ארוך מכפי שאנחנו יכולים לסבול, מתיש כמו שאנחנו כבר מכירים וגדוש בפרסומות כמו כל גמר טיפוסי – אחד מהשניים הללו יזכה במיליון. האם הוא יממן בית לזהבה (ו)בן או יסייע לג'וזי לרכוש את הבר הבא שלו? בשביל זה נצטרך לחכות רק עוד כמה 24 שעות. יא אללה, מי היה מאמין שהעונה הזו תיגמר בסוף, אה?