הגמר בהפתעה הכי לא מפתיע מכל העונות של "האח הגדול", התרחש אמש, כי הכל היה צפוי וידוע מראש. הוא החל בנקודת פתיחה מרגשת, שונה ומרעננת. היה מסקרן לצפות בתגובות הדיירים המופתעים, כשהתבשרו כי הגמר נערך ברגעים אלה ממש, וכשהפיינליסטים יצאו מהבית אל תרועות המעריצים ואל הגמר הנוצץ - כשהם רחוקים מלהיות נוצצים בעצמם, חלק עם פיג'מות ונעלי בית. 

עם זאת, סדר היציאה של הפיינליסטים היה כ"כ צפוי, שזה פשוט התיש והביך. עכשיו אני מבינה למה בהפקת האח הגדול תפרו גמר בהפתעה, שלפחות גורם אחד יהיה מפתיע בעונה הלא מפתיעה הזאת. 

זהבה בן זכתה במקום הראשון, ואין עוררין על כמה היא ראויה לזכייה הזאת ולמיליון השקלים שהיא כ"כ זקוקה להם. לא שזה יסדר לה את החיים ויגשים לה לקנות את הבית שתמיד חלמה עליו, אבל גם שליש דירה במרכז הארץ, זאת תחזית אופטימית למי שלא האמינה שזה אי פעם יקרה. 

זכייתה של הזמרת האגדית מנפצת למעשה מיתוסים רבים על האח הגדול. זהבה בן ניצחה, ולא בגלל שסיפקה את הסחורה שהריאליטי דורש - היא לא חוללה מריבות סוערות ולא ערכה עימותים אינטיליגנטים, היא גם לא עברה תהליכים גדולים פנימיים ותהפוכות בבית כמו שעבר הדייר ג'וזי זירה, או כמו שטוענים דיירים רבים על המהפך שעברו בבית, היא בטח גם לא הובילה אג'נדה חשובה וערכית או הביעה עמדות פוליטיות, כי בן נכנסה ענווה, צנועה, פשוטה תמימה ורגישה וכך גם בדיוק יצאה מהבית, אותה גברת בלי שינוי אדרת, היא פשוט הייתה זהבה בן וזה הספיק. 

אייל גולן מפתיע את זהבה בן ב"אח הגדול" (צילום באדיבות רשת 13)

היא הייתה דיירת יחסית אנמית, לא מריחה ולא מסריחה, לעיתים כמעט ולא נוכחת, תמיד נמנעת, לעיתים מדי, אלמלא מחוות מרגשות שקיבלה מצד האח הגדול, שמילאו את מיכלי הדמעות שלה וריגשו מדינה שלמה, כמו הפתעות משמחות מבחוץ, או זמן רב של מסך, בן כבר הייתה עולה במדרגות עוד בתחילת העונה. אבל הזכייה שלה מסמלת את התמימות, הרגישות, הטוהר, וטוב הלב הבלתי נגמר. בן הוכיחה חד וחלק לכל הדיירים בכל העונות שנכנסו לבית המפורסם, וייכנסו גם בעתיד, שלא צריך לבוא עם אג'נדות מתוחכמות או להיכנס לבית בקול גדול על מנת להישמע ולבלוט - גם צנעה ענווה ובעיקר פשטות נטולת אגו, יכולים להביא את הפרס הנכסף. 

עד כה זכייה בתואר הנכסף - זוכה האח הגדול - הייתה תקווה ששייכת רק לדיירים צעירים בלבד בגילאי 20 עד 30 ולפיכך גם גררה בעיקר צופים צעירים לז'אנר של הריאליטי הזה. עם זאת, עצם זכייתה של בן ניפצה מיתוסים נוספים שנצברו במרוצת השנים באח הגדול, בהם שאדם מבוגר (במקרה שלה - בגיל 52) יכול לזכות באח הגדול ובאהבת הקהל בבית. 

גם היריב שישב מולה, היה ראוי לא פחות ממנה לזכייה, ג'וזי זירה הוא דוגמא למי שכן סיפק את הסחורה, עבר דרך פתלתלה בבית, היה שנוא, היה אהוב, התפרץ ורב, בכה וריגש, סגר מעגלים שלא הצליח לסגור שנים רבות עם אמו, כן, זאת עונה ששני הפיינליסטים היו ראויים לזכות בה.

לזהבה בן לא היתה טיפת מזל בחייה, כי למרות שנחשבה לאחת הזמרות הכי גדולות בכל הזמנים, היא נקלעה לחובות גדולים, ולא מימשה את הצלחתה. הזכייה של בן לא הסתיימה ביציאה שלה אמש בגמר הגדול במקום הראשון, גם לא במיליון שקלים שתגרוף לכיסה, כי כעת נפתחו לזמרת אפשרויות רבות לחזור שוב לבמה, לחזור לתודעה, לכסות חובות וליהנות מהתואר שהפך אותה בעברה לאחת הזמרות הגדולות בכל הזמנים.