"סורוס", יס VOD

כמה אנשים שיוצאים נגד הקרן החדשה יודעים באמת מה עושה הקרן? כמה הם יודעים על ג'ורג' סורוס, התורם העיקרי לקרן? זהירות, ידע
“סורוס" הוא סרט מסוכן. הדוקו שנעשה על דמותו של המיליארדר הליברלי־שמאלני שתורם בקביעות לארגוני זכויות אדם ברחבי העולם, ונעשה לשנוא נפשם של גופי ימין בדרך כלל, עשוי עוד לגרום לאנשים שמפגינים נגדו, למשל בישראל, לדעת על מי ועל מה הם מדברים.

לא פעם אפשר לשמוע או לקרוא ברשתות החברתיות ביטויי זעם נגד הקרן החדשה, שאחד התורמים העיקריים לה הוא אותו ג'ורג' סורוס. לא בטוח שכל הזועקים יודעים את ההבדל בין הקרן החדשה למרק פירות, כפי שבאותה המידה אפשר להעריך שלא כל המקללים, נגיד, את שי ניצן, יודעים את ההבדל המדויק בין פרקליטות המדינה ל - נגיד - חציל על האש. אבל הם צועקים, מכיוון שמישהו, בלי להזכיר שמות, הניח את הקללות בפיהם, תידלק את הרוחות הסוערות ממילא, והשאר כידוע היסטוריה.

וכאן נובעת מסוכנותו של הסרט “סורוס". ניצול השואה ההונגרי־יהודי שעלה לגדולה כלכלית מקבל במה נרחבת לספר על פעילותו ועל הסיבות המניעות אותו. אדם, או אפילו בני אדם זועמים שיצפו בסרט, עשויים להגיד בסופו, אתם יודעים מה, הוא לא כל כך נורא הסורוס הזה. ואולי צריך, לפני שמקללים את האמ־אמא של הקרן החדשה, לברר קצת מה בעצם היא עושה. אולי, רק אולי, היא מועילה במשהו למישהו. ואולי, לפני שמקללים - מכל גוני הקשת הפוליטית - קצת לברר, אולי לקרוא חומרים, לא לתת לקרקס אותנו למי שמנסה לעשות מאיתנו כלי משחק. רק אולי.

וזו הסיבה שהסרט “סורוס" מסוכן, ולאו דווקא להמון המוסת אלא לכוח המסית. אם ההמון ילמד לשקול דברים לפני שהוא צורח, תקטן יכולתו של המסית להרקיד את ההמון על האצבע. ומי יודע, אולי זה שצרח בשוק למרב מיכאלי “הומואים הומואים", כי מישהו הכניס לו לראש ש"הומואים" זה חולשה, זה בושה, זה איכס ופויה, יבין שלא בריא לצעוק באופן אוטומטי אלא כדאי ללכת קודם ולברר בעצמך, ולך תדע אילו אופקים חדשים ומענגים ייפתחו בפניו, והכל בגלל ג'ורג' סורוס.

לראות או לוותר: מומלץ בעיקר לצופה מוסת.