הפרשן והעיתונאי אבישי בן חיים הושעה משידורי חדשות 13 החל מאתמול (חמישי) ועד לראשון הקרוב, בעקבות מה שהוגדר בעיני בכירי חברת החדשות כציוץ בעייתי שצייץ בן חיים בטוויטר.

תחילתה של הפרשה בציוץ של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שיצא נגד ערוצי החדשות הישראליים ושיבח את בן חיים כ"צדיק בסדום": "איך לא קם בחמש השנים האחרונות אפילו אמיל זולא אחד בערוצי התעמולה 12-13 שיצא נגד בהצרה 'אני מאשים'. טעות שלי, רק אחד קם וזועק זאת בערוצי התועבה. וזה אבישי בן חיים ואני חושב שכל מחנה הימין צריך להודות לו ולהעריך את אומץ ליבו".

בן חיים הגיב לנתניהו: "הלוואי והייתי ראוי לתודה הזו. לא עשיתי מספיק. אתה בטח לא צריך להודות לי, אבא שלך והמאבק למען אבא שלך, הוא שלנו לא פחות משלך. חזק ונתחזק למען עמנו ולמען ראש ממשלתנו, כי בעת הזו הוא הסימבול, המתרס, המגן".

בעקבות תשובתו החיובית של בן חיים כלפי מי שתקף את מקום העבודה שלו, מנכ"ל החברה, ישראל טוויטו, זימן אותו לשיחה וכאמור החליט על השעייתו למספר ימים.

אבישי בן חיים כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר הפרסום: "תודה מחדרי הלב לתומכים הרבים. מבקש להדגיש בשביל ההגינות והישרות ובשם מידת האמת: מנכ״ל חדשות 13 ישראל טויטו, עורכים וחברים במערכת חדשות 13 שנפגעו מכך שלא הסתייגתי מהביטוי "ערוץ תועבה", בצדק, מאפשרים לי ומגבים אותי במשך תקופה ארוכה בהבאה למסך של סדרות, פרשנויות, דעות וקולות מודרים".

פרשן הערוץ המתחרה, עמית סגל, גיבה את בן חיים בציוץ בטוויטר: "ההשעיה של אבישי בן חיים מעבודתו בגלל ציוץ בחשבונו האישי - פגיעה חמורה בחופש הביטוי, חמורה לאין שיעור מכל הפגיעות המדומיינות שנגדן ״עמיתיו״ בערוץ נוהגים לצעוק בדרך כלל. שיתביישו הם ושיתבייש הערוץ שלהם".

גם יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, הביע תמיכה בבן חיים: "השעיית אבישי בן חיים - תעודת עניות לדמוקרטיה שלנו. זו החלטה לא צודקת שפוגעת בחופש הדעה של כל עיתונאי באשר הוא. אגב, חוסר האובייקטיביות של חלק גדול מכלי התקשורת הולך ומחמיר וכבר בלתי אפשרי להתכחש לזה. מה יגידו עכשיו? שהשעייתו של בן חיים היתה החלטה אובייקטיבית? שבת שלום ומבורכת". יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צייץ: "היום הזה כולנו אבישי בן חיים".