מקריאת התקציר, "אזהרת מסע" נשמעת כמו הסדרה שחיכינו לה: סדרת מתח פוליטית-רומנטית אשר במרכזה ישראלי, נורבגית ופלשתינית המתאחדים לאחר שעמלו יחד כזוטרים בכינון הסכמי אוסלו וכיום, כאשר הישראלי – שר בכיר, הנורבגית – חוקרת והפלשתינית – אחות, הם חוזרים לשתף פעולה במטרה לחלץ שני אחים ישראלים וצעירה נורבגית (בתה של החוקרת) אשר נחטפים ע"י דאעש במהלך חופשה בסיני. 

רגע, לא רק השורות הקצרות הללו עוררו את הציפיות. מדובר בקו-פרודוקציה משותפת של HOT עם לא פחות מנטפליקס ורשת TV2 הנורבגית אשר נהגתה ונעשתה בשיתוף ישראלי-נורבגי (על הכתיבה - רונית ויס ברקוביץ וקירה הולם יוהאנסן, בימוי – אורי ברבש וסטיאן כריסטיאנסן) ומככבים בה חבורת שחקנים מוכשרים, דוברי ארבע שפות, כאשר בראשם זוכה פרס האקדמיה הטרי, עמוס תמם, בשיער כסוף (אחרת איך תאמינו שהוא שר?), אנקה פון דר ליפה, זוכת פרס האמי הראשונה מנורבגיה, אנדראה ברנצן, דניאל ליטמן, ראידה אדון, רותם אבוהב ועוד. 

אחרי כל אלה, פלא שציפיתי להישאב ל"אזהרת מסע"? 

באופן כללי, הדבר הכי מכעיס או מאכזב שניתן לומר על הדרמה החדשה היא שלמעשה, נראה כאילו מדובר בתמהיל של כל המגרעות שהופיעו בדרמות הישראליות, שדווקא הצטיינו ברובן, אך משום מה, לא היתרונות הם אלה שבלטו כאן: מ"פאודה" נלקחו פירורים של רגעים צפויים ונדושים, מ"דיבוקים" - חוסר המינוף של ערבוב התרבויות (עד כה לא נצפה שום ערך מהעובדה שמדובר בסדרה רב לשונית) ומ"טהרן", כמובן, את היעדר ההיגיון והניתוק מהמציאות שהפכו לאלמנט המרכזי ביותר ב"אזהרת מסע":

מתוך אזהרת מסע (צילום: צילום מסך)
מתוך אזהרת מסע (צילום: צילום מסך)
 

אזהרת ספויילרים: המהירות שהאם הנורבגית מצליחה לעבור לעזה (!) ונפגשת עם בכיר חמאס כאילו מדובר בראש עיריית שדרות, יוזמת המבצע החשאי מצד השר שמוכן לסכן את הקריירה בשביל בת שנודע לו עליה רק עתה, יכולת ההישרדות של הצעירה הנורבגית כאילו כל יום היא מעבירה לילות במדבר, ניסיונות החיפוש הכושלים אחר החטופים שמסתכמים ברחפן וחצי – וכמובן, הדבר האהוב עליי בסדרות ישראליות, ליהוק המתעלם מדבר כה בסיסי כמו גיל עד שאת אמו של דניאל ליטמן (30) מגלמת ורד פלדמן (39). אכן הספק מרשים. וברצינות, לא צריך להיות מפקד או שוטר בשביל להבין שמדובר ברצף אירועים שמייצרים חוסר אמינות ואותנטיות משווע, אז למה זה מגיע לנו?  

אם לא די בכך, הניסיונות של "אזהרת מסע" לייצר מתח בכוח מזיעים ממאמץ וניכרים לאורך כל הצפייה בשני פרקיה הראשונים. בפועל, אין רגע דל, ולא במובן החיובי של המילה – כל רגע נאמרת אמירה "דרמטית", כל שניה קורה אירוע בלתי צפוי (ובלתי הגיוני) עד שנראה כאילו היוצרים שכחו שגם בעולם בו מתרחשים אסונות כמו חטיפה ורצח – יש גם רגעים יום-יומיים סתמיים, שלא נדבר על הומור חלילה. מפה לשם, מרוב המאמץ לייצר אקשן – נדמה כי אפילו החטופים הישראליים נשכחו מאחור, כשהפוקוס מוקדש אך ורק לצד הנורבגי. סליחה, לא ממש נשכחו, ראינו את האם המיוסרת מפגינה למשך 14 שניות.

מתוך אזהרת מסע (צילום: צילום מסך)
מתוך אזהרת מסע (צילום: צילום מסך)

המסקנה המתבקשת מכל אלה היא שמסתבר כי לא צריך הפקות בינלאומיות, תקציבי ענק ולמרבה הצער, אפילו שחקנים מוכשרים וותיקים כמו תמם ופון דר ליפה כדי למנף סדרה שתבלוט מעל שותפותיה לז'אנר, במיוחד כשמדובר בסוגה כל כך גדושה ומוכרת. בינתיים, עם כמה שהנופים יפהפיים והדיבורים על סיני עושים חשק – "אזהרת מסע" מתגלה בעיקר כמאכזבת ומפוספסת. זכרו שהזהרנו.

"אזהרת מסע" משודרת בימי ראשון ב-HOT 3 וגם ב- HOT VOD