"המדריך לג'נטריפיקציה", ימי ראשון, החל מ־11.4, הוט 8 והוט VOD

לא צריך להיבהל מההסברים המורכבים בשאלת ג'נטריפיקציה מהי, הפותחים את הפרק הראשון. בעברית פשוטה וחסכנית אפשר לומר שג'נטריפיקציה היא דחיקת אוכלוסייה חלשה משכונת מגוריה בידי החזק והעשיר.

זה קורה בכל העולם. זה קורה בארץ. בטח שזה קורה בעיר שתחת שליטתו של רון חולדאי, שלעתים נראה כי מועקותיו של האזרח הקטן נחשבות בעיניו פחות מרחוב מחודש עם מרצפות אקרשטיין ופנסים הולנדיים.

תשאלו את תושבי שדרות ירושלים אם חולדאי התייעץ איתם, שיתף אותם בהחלטה, יידע אותם שהיא בדרך. עכשיו לכו בשדרה וראו את רשימת העסקים הממוטטים למכירה ולהשכרה. זה בולגרי שחי ועובד כאן עשרות שנים ועכשיו העסק שלו קרס, יתלונן מישהו באוזני חולדאי. שימצאו בולגרי חדש, יענה לבטח טייס הקרב בעל הנפש הרכה.

ככה זה קורה ביפו, שבעקבות ה"פיתוח הסביבתי" שביצעה העירייה ברחובותיה, בתיה המטים לנפול נרכשו ושופצו בידי אוכלוסייה חזקה, הגדילו את תאבונם של חזקים נוספים שרכשו ושיפצו כנ"ל, מחירי הנדל"ן בעיר האמירו עד כדי כך שידם של הדיירים הוותיקים - הערבים בדרך כלל - אינה משגת תשלום שכר הדירה, והם נאלצים לעזוב. זאת ג'נטריפיקציה. אינך עוזב? נעשה לך את המוות עד שתעזוב.

תשאלו את בינו גבסו, ד"ר שקשוקה. דייר מוגן של המבנה שבו שוכנת המסעדה שלו כבר עשרות שנים. עכשיו קנה יזם את המבנה כולו, וכל תחנוניו של בינו לא מועילים. היזם מתיש אותו בדרישות ובתביעות פינוי, וזה מדיר שינה מעיניו בלילות. ראינו את זה בתל עמל, ראינו את זה בכפר שלם, עכשיו רואים את זה על עיר שלמה.

בקרב הזה בינו כנראה יפסיד בסופו של דבר. נקווה שכמה שיותר מאוחר. אני מצדי מתכוון לסייע ככל יכולתי. בינו, השבוע אני בא לעשות ג'נטריפיקציה לשקשוקה. עם מרגז.

# לראות או לוותר: עוד אחת מעוולות הארץ והעם הנבחר לאחיו. לראות. לא להחמיץ בשום אופן.