"התיקון" ("The Fix"), סלקום TV

שיטה זולה נוספת למילוי מכסות בשורת הסדרות היא יצירתן בעזרת מכונות מיושנות. “התיקון" היא דוגמה מובהקת לסדרה כזו. העלילה בקצרה: תובעת שכשלה בניסיון להרשיע נאשם ברצח שתי נשים נוטשת באכזבה גדולה את העיר לטובת גידול סוסים עם בן זוגה. שמונה שנים מאוחר יותר שוב חשוד הנאשם שזוכה ברצח אישה נוספת, והתובעת חוזרת להשלים את המלאכה שכשלה בה בפעם הקודמת.

האפקט המרשים כל כך בעשיית “התיקון" הוא העובדה שאין לאורך הסדרה כולה ולו באופן בודד אלמנט או רעיון חדש כלשהו. הכל ב"התיקון" משומש, יד שנייה לפחות, ולא מרופא. כל סצינה וכל אירוע מתמשך כבר נראו באלף סדרות לפני כן, נלקחו מאלף סדרות קודמות והודבקו טלאי על טלאי ביחד כדי להגיע למה שנקרא “ליצור" סדרה “חדשה".

מתוך ''התיקון'' (צילום: באדיבות סלקום TV)
מתוך ''התיקון'' (צילום: באדיבות סלקום TV)

את חיבוטיה של התובעת הממאנת לחזור למקום שבו נכשלה, אבל מאידך תחושת רדיפת הצדק המפעמת בנפשה הזכה, כבר ראינו. את בן זוגה לחיים, הזך לא פחות, האוהב והתומך בכל צעד שתבחר, גם כן ראינו. את סנגור החשוד, שטוף ההימורים, שאינו בוחל בכל מעשה מרושע כדי לזכות את לקוחו ולרוקן אותו מממונו - גם כן ראינו. את החשוד - כוכב הקולנוע סאווי ג'ונסון (אדיוולה אקינויה אגבאג'ה - הוא אדביסי מ"אוז"), המופלל בתחכום גלוי ועלוב כאשם ללא ספק מהשנייה הראשונה שבה יוצאת הסדרה לדרך, ושלפיו מכניס התסריט משפטים חלולים מרשימים בעליבותם - גם כן ראינו.

עוד הפתעה או שתיים לא ממש מרגשות צפויות למי שתהיה לו די סבלנות לצפות בסדרה עד סופה, אבל סך הכל חוסר הלהט שבה נוצרה “התיקון" ניכר בה בכל סצינה ותמונה. את הסדרה הזו יצרה מכונה אנלוגית, עם נורות שרופות בתוכה, חלקן מזוקן, חלקן ממקקים מתים שמקצרים מעגלים ישנים. חבל שלא מסרו את המכונה לאלטע זאכן לפני כן.

# לראות או לוותר: סדרה המיועדת לחולים או למובטלים בחל"ת בעלי מאגרים אינסופיים של זמן. כל השאר להתרחק כמו מקורונה. 