אמש הושקה העונה החדשה והחמישית של משחקי השף ברשת 13 כשבזכיינית המתחרה קשת 12 שודר באותה עת פרק נוסף של ריאלטי הבישולים המיתולוגי "מאסטר שף" העונה התשיעית. אלא שהתחרות בין תוכניות הריאלטי עוד לא התחילה וכבר הצדדים בחרו לצאת במתקפה מכוערת על הקולגות.

רגע לפני השקת העונה החדשה של משחקי השף, אייל שני כוכב מאסטר שף העלה פוסט בו עקץ את המתחרים וכתב: "הערב, ברשת 13 יפתחו שערי גן העדן לכל אלו שאוהבים מוצרים מזויפים, חיקויים של המקור, איך אמר לי פעם חבר? אין כמו רולקס ב27$. משחקי השף, הערב ברשת 12 צפייה נעימה".

אייל שני חצה לראשונה קו שלא נחצה עד היום, כשבחר לצאת בפומבי נגד הקולגות שלו לתחום הקולינרי ולכנות אותם זיוף, חיקוי זול לדבר האמיתי. הסיבה לכך הפרומו של משחקי השף לפני עליית העונה החדשה הוא שהרתיח את האיש והעגבנייה,  במהלכו נראה יהודה עמר זוכה העונה השביעית של מאסטר שף, חוזר שוב למסך אבל הפעם לתוכנית ולזכיינית המתחרה, עמר נראה מגיע לאודישן במשחקי השף, ומושיק רוט אומר לו "אם זכית עם המנה הזאת במאסטר שף, כאן במשחקי השף זה לא מספיק".

אל שני שהניף ראשון את הדגל לתחילת קרב הסכינים הצטרפה גם השפית מיכל אנסקי שבחרה לצאת נגדם בדרך יותר סולידית כששיתפה את הפוסט של שני.  אני מתארת לעצמי את השיח מלא בלהט וכעס שנערך בקבוצת הוואטס אפ של שופטי מאסטר שף , שרתחו מהפרומו של משחקי השף, אייל שני התנדב להיות הראשון להרים את הכפפה , אנסקי הודיעה שתצטרף אליו, וחיים כהן האיש שכולו לב העדיף להישאר באו"ם ולהתבונן מהצד בדיוק כמו ישראל אהרוני.  

השופטים של משחקי השף אסף גרניט, מושיק רוט ,יוסי שטרית וארז קומרובסקי החליטו לא להשתתף בקרב הסכינים ובחרו בשתיקה רועמת.

בכל זאת אל תשכחו מי התחיל את הכל, מושיק רוט כוכב משחקי השף שהקניט את המתחרים בפרומו, הוא אומנם רק עשה את מה שנדרש ממנו על ידי ההפקה, אבל הוא מספיק עצמאי ובר דעת שיכול להכריז שהוא לא מוכן לקחת חלק בזה .

גם הכדורגלן בדימוס איציק זוהר הצטרף לחגיגה רק שהוא בחר לצאת במתקפה אישית ומעליבה נגד השף אייל שני כשכתב " בושה וחרפה לפסיכולוג הירקות הזה שיורק לבאר ממנה הוא שותה כ"כ הרבה שנים ולדעתי לחינם, תתבייש לך אם כבר חיקויים אתה אסף גרניט מעלי אקספרס תכבד את הקולגות שלך. "

איציק זוהר כזכור משתתף "בזוג מנצח VIP" המשודרת בימים אלה ברשת 13 והוא יצא להגנת הזכיינית שסיפקה לו פרנסה ראויה בשנת הקורונה ומי שאחראית על עריכת החומרים שלו ושל זוגתו לאורה על המסך בפריים טיים. נראה עכשיו מי יעז להציג את הרגעים פחות מחמיאים של זוהר בריאלטי זוגות אחרי שיצא ככה להגנת הזכיינית,  והאם זה מרמז כי הכדורגלן בדימוס הגיע לגמר הגדול?

כשהפרקים שודרו אמש שאל אותי בן זוגי שפחות אוהד תוכניות ריאלטי, שאלה תמימה, במה נצפה, איזו תוכנית נחשבת טובה יותר. מצאתי את עצמי מתלבטת בשאלה שלו ואז עונה , מאסטר שף היא הראשונה מכל תוכניות ריאלטי הבישולים, השופטים בה מאד אהובים ופופולרים, היא נחשבת לאיכותית אבל לעיתים זה מרגיש שהיא די מוצתה, כי היא חוזרת על עצמה כבר תשע עונות עם אותם שופטים, אותו מטבח אותה מתכונת של תחרות.

משחקי השף מביאה את אותו תוכן אבל עם טוויטס מרענן ושונה בעלילה אלא שבמקרה שלה השופטים לא יציבים , מתחלפים, וכולם גברים בלי אף ייצוג נשי. בסופו של יום הבחירה צריכה להיות בשופטים שאתם יותר מתחברים אליהם, אני אישית מתחברת יותר לאנסקי, שני, כהן ואהרוני, יש בהם משהו יותר רך, נעים ומחבק ואילו שופטי משחקי השף, הם עוקצניים, קשוחים מדי,  עם הומור ציני שאני אישית פחות מתחברת בצפייה.

בסופו של יום התחרות בין הצדדים הניבה נתוני רייטינג כמעט זהים, עם הצלחה מינורית לטובת משחקי השף 15.6 ברשת 13 לעומת מאסטר שף בקשת 12עם נתונים של  15.4. כשאת כל התודה חייבים משחקי השף לאייל שני , שהרים להם רגע לפני התוכנית עם הפוסט המדובר שפרסם. במקרה הנ"ל הקלישאה אין דבר כזה פרסום שלילי, אומתה כנכונה.