"פרי" (Ferry), נטפליקס

פרי הוא יד ימינו של מאפיונר סוחר סמים באמסטרדם. את ילדותו עשה פרי בכפר קרוואנים מרוחק מהעיר, קורבן לאלימות של אביו השיכור ואמו, שלא הצליחה לבלום את האב. הוא ברח לאמסטרדם ושם אימץ אותו המאפיונר וגידל אותו כאילו הוא בנו. כיום פרי הוא גבר שתקן, סוחר בסמים ורוצח בשירות המאפיונר, חי בבדידות מלבד קשריו המקצועיים עם חבריו לעבודה, לא נשוי, מתגורר בדירה יקרה וחסרת רהיטים, והנאתו היחידה היא ארוחת בוקר של לחמנייה ונקניקייה בישיבה על ספסל מעל אחת מתעלותיה של אמסטרדם.

שגרת חייו של פרי משתנה יום אחד כאשר במהלך שוד במשרדיו של המאפיונר נורה ונפצע אנושות בנו הביולוגי של האחרון. במהרה מתברר כי שלושת השודדים מתגוררים בכפר ילדותו של פרי והוא נשלח לשם למצוא ולחסל אותם. הוא מחסל שניים מהם במהירות, פוגש בחורה צעירה ומתאהב, אולי לראשונה בחייו, ומגלה שהשודד השלישי הוא לא אחר מאשר אחיה של אהובתו החדשה.

מי שמתעניין בהמשך מוזמן לצפות בסרט. אכזבה לא מחכה לו. מה שכן מחכה הוא משחק לא פחות ממרהיב של פרנק לאמרס, השחקן המגלם את פרי. לאמרס - פרי הוא בעל אלף הבעות פנים שכולן מדגימות את הצער הפנימי שהוא נושא בחייו, את חוסר נוחותו המתמשכת בכל סיטואציה אנושית שבה הוא נמצא, ואת פתרון הקונפליקט האישי שלו שמביאה הפגישה עם האישה הצעירה בכפר.

הסרט “פרי" הוא לא פחות מיריית צלף. הוא מה שנקרא סרט קטן. דל תקציב, אינו מתפרש על שטחים רבים ואין ספור אתרי צילום, ואף על פי כן מדויק לחלוטין, שומר לכל אורכו על קצב ומתח, לא מפריז בכמויות הדם שנשפכות בו וגם הסוף טוב. מה רע?

לראות או לוותר: לראות. לגמרי. שווה. 