אופירה אסייג פתחה את התוכנית ששודרה אתמול אחה"צ במונולוג על הצורך לאחד את השורות בקרבנו ולהפסיק את האלימות הגואה, אחרת היא לא רוצה אפילו "לדמיין מה הצעד הבא". עוד נאום לקוני של מורה שנוזפת בתלמידיה. כך פתחה אופירה וחשפה: "בשנתיים האחרונות גם אני נאלצתי להסתובב חמש פעמים עם אבטחה צמודה, 24 שעות ביממה. למה הסתובבתי עם אבטחה? ככה".

ככה? סיבה לא ממש מאירת עיניים, בהתחשב בכך שאנחנו הצופים יכולים לנחש או לשער שאם היו איומים על אופירה, הם בטח הגיעו מהאגף הימני, כי אופירה וברקו כידוע לא חסכו במילים כאשר הפגינו עמדה אנטי ביביסטית מובהקת ובלתי מסוייגת לאורך התוכנית שלהם, והצליחו לחבב את עצמם על הצד השמאלי של המפה הפוליטית.

מה הפלא שאנשי שמאל שמוזמנים לתוכנית, שופכים על צמד המנחים שלל מחמאות וחנופה. אלא, שאז ברקו הטיל פצצה באולפן ואמר "אני ימני בדעותיי". תשאלו אותי למה ולמי להאמין - כבר איבדתי את השניים האלה מזמן. 

וכאילו לא שמענו מספיק בשנה הפוליטית המסובכת שעברה עלינו שהעם משוסע ומפולג ואלים (וכאילו שאם ידברו על זה יותר ולא יפסיקו להזכיר לנו, התופעה תיעלם), הוזמנה לאולפן פנינה רוזנבלום שכונתה בפי אופירה "המרגיעה הלאומית" במהלך המבצע בעזה. כולם מנסים להרגיע, גם פנינה רוזנבלום, שפצחה בשיר שכתבה בימי המלחמה, בקול שלא בדיוק מתחנף לעור התוף, ומדבר שוב, (איך לא?) על כך שכולנו צריכים להירגע. איך אפשר להירגע כשפנינה מזייפת את נשמתה, ואף אחד מיושבי האולפן שנעים ביכסאם במבוכה, לא צועקים שהמלך הוא עירום. 

המהומות בלוד  (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
המהומות בלוד (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)


נחזור לנאום הפתיחה של אופירה: "מבצע שומר החומות הקצין מאוד את השיח האלים שמתרחש ברשתות החברתיות. איך הגענו למצב שעיתונאים מקבלים איומים על חייהם כי הם רק העזו לעשות את עבודתם והביעו את דעתם על המסך"?. השאלה הופנתה לפנינה, שהפכה פתאום למומחית בהתנהגות חברתית. היא אמנם לא נבהלה מהשאלה, וגם לא נראתה מוטרדת במיוחד, מהסיבה הפשוטה שלא היתה לה כל תשובה מעניינת או עניינית לספק.

אלדד יניב שהוזמן אף הוא לאולפן, נכנס לשיח בלהט רב. ביחד עם ברקוביץ' המתלהב מעצמו, נרתמו השניים בשצף קצף והרבה תשוקה, לשכנע את הדוגמנית המתבגרת בצדקת דבריהם, על מנת לקבל מהכוהנת הגדולה בתחום הקוסמטיקה והגרנולה, חותמת ואישור לחוכמתם הרבה. זה היה מחזה פתטי בעליל.

פה אני חייבת לשאול - איך אף אחד, גם לא המראיינים שמתיימרים להגיד את האמת בפרצוף, לא מציגים בפני רוזנבלום מראה, על מנת שתבין בעצמה את הגיחוך בהופעתה ובתשובותיה. כמי שהפכה לאשת עסקים מצליחה ופורשת את משנתה בענייני תמרוקים ורטבים לעופות, ואפילו היתה פעם חברת כנסת, אם לנקוט בשפה פשוטה ועממית, עושה מעצמה צחוק כשהיא נותנת ביטוי צורם ומזויף לדעותיה (מלבד הזיופים בביצועיה המוזיקליים).

אתמול זה היה שיא השיאים (כפי שאופירה נוהגת להגיד), כאשר לפתע הפכה רוזנבלום למומחית בפוליטיקה ובאנתרופולוגיה. אם אופירה שואלת איך הגענו למצב של היום, הייתי שואלת אותה, איך הגענו למצב שאת שואלת לדעתה של הדוגמנית לשעבר, מה היא חושבת על כך שביבי תקע את המדינה? או כפי שנשאלה על ידי הצמד, איך לדעתה התחילה המערכה בעזה?

פנינה, שלא התכוננה לשאלות טריוויה והיתה מעדיפה באותו רגע שישאלו אותה על קרם לחות לשיער או על זווית התאורה באולפן שמחמיאה לעור פניה, נאלצה להעניק תשובה כלשהי והסתפקה במענה: "היא פרצה בגלל כל מיני דברים שאני לא יודעת". בום! עכשיו הכול ברור. אחרי שבוע מתיש של פרשנויות מצד כל כך הרבה פרשנים מכל גווני הקשת, פנינה רוזנבלום פיצחה את האניגמה. ולא רק, היא גם גינתה את מעשי האלימות ברחובותינו לשמחתם של ברקו ואלדד יניב. לא פשוט להוציא גינוי למצב, ממישהי שהיא אוהדת ביבי מובהקת ואישה רבת פעלים כמו פנינה רוזנבלום.

מירב מיכאלי שהוזמנה לאולפן בפעם המיליון, אמרה לטעמי דברי התייפייפות והתחסדות. להגיד שביבי הכניס בטיפשותו מיליוני דולרים לעזה במשך השנים, זאת צביעות במיטבה, כי אם הוא לא היה מכניס את הכסף הקטארי לרצועה, היה השמאל ובראשו מירב מיכאלי מרימים קול זעקה על העוול הנפשע שביבי גורם לאוכלוסיה המסכנה בעזה.

אייל ברקו האשים את ביבי שהוא בכוונה הסית למלחמה כדי לשבש ליאיר לפיד הקמת ממשלת שינוי. הייתי במקומו נזהרת מאמירות כאלה שהן בגדר השערות בלבד, ומטילות אחריות נוראית על איש אחד בלבד שגרם למערכה בה נהרגו אזרחים ישראלים.

אופירה סיימה את נאומה לאומה שעל כולנו להתאחד, ישראלים, כערבים, כי אין לנו ברירה אחרת אלא לחיות ביחד בביטחון ובכבוד הדדי, כי גם ככה יש לנו מספיק אויבים מבחוץ, ואפילו "תשאלו את ג'יג'י חדיד ונטלי פורטמן. מה בדיוק הקשר? לאופירה פתרונים.

ואיך אפשר לסיים בלי משפט מכונן כמו: "אל תשכחו שעם ישראל חי", הצהירה אופירה בגאון בנימה אופטימית זו סיימנו עוד פרק חסר תכלית בסאגת אופירה את ברקו.