"המין החזק" (On the base of sex), פרטנר TV
רות ביידר גינסבורג הייתה שופטת בית המשפט העליון בארצות הברית עד מותה בספטמבר 2020. מי שמעוניין להכיר את הביוגרפיה של האישה המרתקת ועתירת ההישגים מוזמן לגגל את שמה ולנתר בין מיליוני האזכורים על אודותיה. מי שלא שמע או קרא עליה בהחלט מוזמן לצפות בסרט.

לאורך הקריירה הארוכה והעשירה שלה לחמה ביידר גינסבורג באפליה הנובעת ממגדר, בעיקר נגד נשים, אבל גם נגד גברים. במלחמתה זו זכתה לניצחונות גדולים שהדהדו לא רק בארצות הברית אלא גם ברחבי העולם, שאימץ את חידושיה החוקיים.

הסרט, שמשום מה בארץ נקבע שמו “המין החזק", הוא סיפור דרכה של ביידר גינסבורג מאז הייתה סטודנטית למשפטים כמעט בודדת בהרווארד, שסירבה בדרך כלל לקבל נשים כסטודנטיות, מאבקה בגילדת עורכי הדין שבתורה הפנתה כתף קרה לנשים, ועד המאבק הראשון שניהלה והניצחון שנחלה בקרבות על אפליית מגדר.

זה לא סרט שמפיל את הצופה מהכיסא. לעתים התסריט פשטני באופן לא נוח, לעתים הוא מרוח בכתמים גדולים מדי בקפיצות שלו על פני תקופות גדולות מדי.

ראינו כבר סרטים מתוחכמים ממנו. היה נחמד לראות עוד קצת מדרכה המפוארת של ביידר גינסברג ולא להסתפק במשפט אחד בודד. היה נחמד לראות אותה קצת פחות מגמגמת ונרגשת, וטוענת טענות מרעידות את אמות הספים. מגיע לביידר גינסבורג סרט קצת יותר מזה.

לראות או לוותר: סרט באיכות כזו במשך שעתיים? עדיף גוגל. 