בניין רשות השידור בשכונת רוממה בירושלים נהרס הבוקר (שלישי) בירושלים. הבניין שימש את הערוץ הראשון של הטלוויזיה הישראלית החל מהקמתה בשנת 1968 ועד לסגירת רשות השידור ב-2017. במקומו ייבנה פרויקט מגורים בן שישה בניינים.

מנהל הטלוויזיה לשעבר, יאיר שטרן, היה אחד מעשרות עובדי הרשות לשעבר שהגיע למקום כדי לחזות בפעולות ההריסה. "אני לא כואב את הריסת הבניין הזה, הוא עומד כשלד וכפצע פתוח כבר שנים רבות. יהיה מוזיאון טלוויזיה ורדיו שעכשיו הוקם בתל אביב, כך שדברים לא הולכים לאיבוד. רק הבלוקים הולכים לאיבוד", אמר שטרן לוואלה!.

דפנה קרלינר, שעבדה כמפיקה ברשות השידור במשך כ-30 שנה, אמרה לוואלה: "פה התחתנתי, ילדתי את הילדים, הייתי פה בחגים, שמחות, מלחמות, ובסיקור האירועים של אריאל שרון וגלעד שליט, מה לא עברנו פה? אפילו שאנחנו לא בתוך הרשות, זה קשה לראות. באנו כמחאה לומר שלום למקום שאהבנו".

במקום הבניין שנהרס יוקם פרויקט מגורים יוקרתי שתבנה חברת אקה נדל"ן. הפרויקט, יכלול 6 בניינים בני 11 קומות ובהם 308 דירות. 247 דירות מתוך 308 הוגרלו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן ו-61 דירות ימכרו בשוק החופשי. 

חברת אקה נדל"ן זכתה במכרז לבניית הפרויקט לפני שנה וחצי ושווק הדירות אמור להתחיל בעוד כחמישה חודשים. לדברי אלי קליין, יו"ר ובעלים של אקה נדל"ן: "אנחנו נפרדים כיום מנכס היסטורי שהיה חלק בלתי נפרד מהעיר ירושלים למעלה מ-50 שנים. מתחם רשות השידור עמד נטוש ומוזנח בשנים האחרונות והיום, אנחנו מתחילים בהקמתו של פרויקט aka premium אשר יכניס חיים חדשים למתחם ששוב יהפוך לשוקק ופעיל".

"אנחנו מבינים את הערך הסנטימנטלי של המבנה והלב צובט עם ההריסה בעיקר עבור מי שהמבנה היה חלק בלתי נפרד מחייהם ועבודתם ברשות השידור, אך ההחלטה להרוס את המבנה ולקדם במקומו פרויקט מגורים היא החלטה של ממשלת ישראל. המבנה הנטוש הפך בשנים האחרונות למפגע בלב שכונת המגורים, היו בו מספר שריפות והוא הפך למקום משכנם של הומלסים. הפרויקט שאנחנו מקימים כאן יספק דירות חדשות ומודרניות במרכז העיר ירושלים לרוכשי דירות זכאים ויתרום להתחדשות השכונה", אמר קליין.