לאור הסצנות הרבות המשודרות מפינת העישון בבית האח הגדול, החברה הרפואית לגמילה מעישון יוצאת בדרישה להקדים תרופה למכה ולדרוש כבר מעכשיו מהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, לא לשדר כלל חומרים בהם נראים דיירי הבית מעשנים. זאת לאחר שבעונה הקודמת,  נראו משפיעני רשת וכוכבים צעירים עוסקים באופן תדיר בעישון.

דרישה זו מגיעה על רקע עליית העונה בעת עיצומו של החופש הגדול ונתונים המעלים עלייה מדאיגה בעישון בקרב בני נוער. הוכח ממחקרים שחשיפה של בני נוער וילדים לתכנים המכילים עישון מעלה את שיעורי ההתנסות בעישון ושיעורי העישון עצמם. מנתוני סקר HBSC 2018-2019 שהוצגו בדו"ח שר הבריאות בחודש מאי האחרון, עולה כי כ- 15% מהתלמידים מדווחים על התנסות בעישון סיגריות לעומת כ- 25% המדווחים על התנסות בעישון נרגילה. 

עוד עלה כי יותר מרבע מבני הנוער השתמשו בסיגריה אלקטרונית. עבור שישית מהם סיגריה אלקטרונית הייתה התנסות העישון הראשונה, לעיתים כבר בגיל 12. עוד נמצא כי חמישית מבני הנוער מעשנים, ובחלוקה בין המינים, בנים מעשנים יותר משמעותית מבנות. בקרב המעשנים, כמחצית מעשנים סיגריות טבק מחפיסה ושיעור דומה מדווחים על שימוש בסיגריות אלקטרוניות.