במצעד תכניות הריאליטי האהובות בישראל יש לא מעט מתחרות על הזכות (או הבושה) לככב בטופ. ולא, "הקינוח המושלם" היא ממש לא אחת מהן. לצד "הישרדות" ו"נינג'ה ישראל" (שאלוהים יודע מתי שמלא יפסיק להשתתף בה), נמצאות שתי תכניות מדוברות ופופולריות: האחת היא מלכת הקלישאות והשניה – מקדש הרכילות, המשימות המטופשות וים הג'וס. השבוע יעלו עונות חדשות של השתיים האלה, ואם לא שבעתם מספיק מטראש, גם נטפליקס דואגת לתרום את החלק שלה. עילאיים ומתנשאים? זה לא השבוע שלכם. רדודים ומתגאים בזה? יאללה, מתחילים:

10/07, מוצ"ש, "האח הגדול VIP", רשת 13 (עונה 4 במתכונת VIP, העונה ה-15 של הפורמט בארץ)

עוד לא הספקנו להירגע מגל, תום, קונטנטו וזהבה בן והופ, עונה חדשה של "האח" הגיעה. מה אני אגיד לכם? הלוואי שהקצב המהיר הזה ימשיך גם לפרקים עצמם, שהתרגלנו כבר לחוות כמופע איטי ומייגע של מונולוגים מתישים ושלל פרסומות. ועדיין, עם כמה שאתלונן, אין סיכוי שאפספס גם את העונה הנוכחית. מביך ועצוב להודות.

אם הקודמת התיימרה להיות חצי VIP וחצי אנונימית, כשבפועל ג'וזי זירה היה בערך הידוען היחיד שם – הפעם, העונה היא עונת VIP פר אקסלנס. כלומר, אם מירי כהן (אמא של אלין כהן, כוכבת הרשת) ואור שפיץ (כוכבת רשת ובעלת קונדיטוריה) הן נשים חשובות מאוד בעיניכן. בפועל, כולם יודעים שזה לא באמת משנה. שבועיים לתוך העונה והפרצופים האלה, אנונימיים ככל שיהיו, הולכים להיות השמות החמים שאותם נצטט ("לא תאמינו מה X אמר לY כשהם צחצחו שיניים!"), נאהב, וכנראה גם נשנא בחודשים הקרובים. מה שכן, עתידה להיות עונה קצרה במיוחד (פחות מחודשיים), אז אל תפספסו. בכל זאת, אירוע טלוויזיוני רב משמעות, אתם יודעים. וחוץ מזה, תודו שהתגעגעתם לדיאלוגים השנונים של גיא ולירון. סתם, סתם.

13/07, שלישי, "חתונה ממבט ראשון", קשת 12 (עונה 4)

עוד לא הספקנו לנגב את הדמעות מהפרידה של דניס והדר שאירעה רק עכשיו, והנה, עונה חדשה של הריאליטי שהכניס לחיינו את הR המתגלגלת, האהובה והבלתי נסבלת חוזרת אלינו. עוד סצנות ארוכות של הכנה לחתונה, עוד מתנות ביזאריות לפני החופה, עוד "אני לא יודעת מה הוא חושב עליי", עוד "אני מרגיש שהיא מתרחקת" ובעיקר, עוד רגעים מביכים וקרינג'ים של משפחות שונות שכיף לראות.

למעשה, סביב העונה החדשה היה לא מעט באז, בעיקר בשל הניסיונות העיקשים של ההפקה לאתר לראשונה זוג חד מיני ולגוון את התמהיל האנושי שקיבלנו עד עכשיו (במצעד הגאווה האחרון אפילו נשלחו צוות מלהקים כדי לנסות לאתר מהשטח מועמדים פוטנציאליים). האם המאמץ השתלם? לא ידוע, אבל מה שכן, לחלוטין נשמח לגלות הפעם גם זוגות מעדות ודתות שונות שיגוונו קצת את הריבים השגרתיים ויתבלו את הדיאלוגים שכולנו כבר יודעים לדקלם בעל פה. 

בדבר אחד אתם דווקא כן יכולים להיות בטוחים: גם העונה נמשיך לתעד כאן, להתלונן, להחמיא ולחפור את כל מה שכולם חושבים. וואלה, זכיתם.

דניס והדר, ''חתונה ממבט ראשון'' (צילום: רפי דלויה)
דניס והדר, ''חתונה ממבט ראשון'' (צילום: רפי דלויה)

כבר זמין לצפייה בנטפליקס: "חם, לוהט, רותח!" (עונה 2)

בהשוואה ל"חם, לוהט, רותח!", גם לקט של גיא פינס או תוכנית הרשת של "ישראל בידור" נחשבים לפתע כפיסות איכות  יצירות איכותית במיוחד, אבל היופי בפורמט הרדוד, השטחי והדבילי של נטפליקס – הוא שהוא לא מתבייש בזה.להפך, הריאליטי האמריקאי לא ממהר לנפנף בטייטל האיכותי אלא מספק תוכן כל כך כייפי, משעשע וממכר, שגורם לתוכנית לככב בצמרת הנצפות של נטפליקס כמעט בכל מדינה בה היא משודרת. 

לאחר ההלם הראשוני שהתלווה לעליית עונת הבכורה בשנה שעברה, השנה, כולנו כבר ידענו למה הם מצפים. כולנו, למעט ממשתתפי התוכנית, שכאמור, אף אחד לא ציפה מהם באמת להפגין אינטליגנציה. ההרכב היפהפה ומשולח הרסן משנה שעברה התחלף באחר, שגם הפעם מספק לכולנו אין ספור רגעים של "הוא באמת אמר את זה?" ומוציא לנו את העיניים עם הוילה המהממת בחוף האלוהי. אם אתם מחפשים אסקפיזם על אמת – זוהי לגמרי צריכה להיות הבחירה שלכם השבוע.