מסקנה ראשונה מהצפייה בפרק הבכורה של "חתונה ממבט ראשון" עונה 4: אשכרה הספקתי לשכוח כמה אומץ יש לאנשים האלה. נכון, זו לא עונה ראשונה, אנחנו כבר שועלי "חתונמי" ותיקים, אבל תקשיבו, בפעם הבאה שארחם על דייר נעול בבית האח הגדול או על שורדת מזיעה על אי בודד, תזכירו לי שיש אנשים נורמטיביים לחלוטין שבחרו לחשוף מול כל המדינה את הצדדים הכי רגישים ופגיעים שלהם, סבבה? אלוהים, איך הם עושים את זה?!

יעל, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)
יעל, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)


זהו, חזרה לציניות ולחיים, כי עם כל ההערכה כלפי החתנים והכלות המרוגשים, אין ספק שזכינו אתמול לפיסת תוכן שלא חסר מה לומר עליה. בשונה מהדרך בה הוצגו לנו החתנים והכלות עד כה, נראה כי ההפקה התאמצה לבחור דרך מקורית כדי לרענן ולייצר גיוון הפעם. האמת? זה עבד. עד השניות האחרונות של הפרק לא ידענו מי הולכים להפוך לבעל ואישה (כמעט, נו, אל תתקטננו) אבל הספקנו להכיר שלושה מהאנשים שהולכים לבלות על מסך הטלוויזיה שלנו בקיץ הקרוב:

נתחיל מהחתן. סליחה, הנסיך, כלומר, ככה הכתירו לנו אותו בפרסומות ששודרו בימים האחרונים. אמרו שלום לאיתמר "אני תל אביבי טיפוסי" עמי. בן 32, אינטליגנט, רגיש וחתיך (!), בבוקר עובד בהייטק, בערב מנהל בר ובזמנו הפנוי עושה מיינדפולנס שכנראה מניע אותו לומר משפטים רבי ערך כמו "אני בן אדם שאוהב ויוזם מהלכים".

איתמר עמי, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)
איתמר עמי, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)


אם עכשיו היה זה הזמן בו היינו מכירים במקביל את הכלה המיועדת, הפעם קיבלנו טוויסט, בדמות שתי כלות:

הכירו את קארין ומעיין. הראשונה בת 29 עם קורות חיים של פנסיונרית – הספיקה להצטיין בכל דבר שעשתה (מור לרמן, מישהי?), להחליף כמה משרות בעולמות ההייטק וקרנות הון-סיכון, להוציא פאקינג רישיון טיס ואפילו להתחתן בגיל 18 ולהתגרש. כמו כמה נשים קודמות שכבר הכרנו בתוכנית, מערכת היחסים האחרונה שלה הסתיימה בנטישה מאכזבת אך למרות זאת, היא דווקא לא משדרת פגיעות וחרדה, אלא להפך, היא מקרינה קרירות וקשיחות, מעין שירי מ"שירי ולירן" סטייל. מדובר בבחורה לא פראיירית שבחרה להיכנס לתהליך הזה למרות שהמשפחה והחברים פחות תומכים ומכילים, ונראה, לפחות כרגע, שהדרך שלה בתוכנית לא תהיה קלה כלל.

קארין שניידרמן, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)
קארין שניידרמן, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)


מהצד השני, יש לנו את מעיין. אולי תכירו אותה בשם "נועה פילטר", שחקנית שלפני כמה שנים פרצה לתודעה בתור דמות פיקטיבית שהעלתה סרטונים מצליחים ומצחיקים לרשתות, והיום עובדת כיוצרת תוכן עבור חברות. והנה שוב דמיון לכלות עבר בתוכנית (אהלן הגר) – גם אביה של מעיין עזב את הבית כשהייתה תינוקת. היא רגישה, פתוחה, פגיעה, כנה, ובעיקר, צמאה מאוד לזוגיות ולהתחלת התהליך הזה.

מעיין, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)
מעיין, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)


ברגע הזה אנחנו לרוב נפרדים מאחת הבנות שמקבלת את המכתב המדכא "לא נמצאה לך התאמה", כאשר השניים האחרים ממשיכים לעבר החופה אך לא הפעם. שלושת המומחים (יעל, דני ומעיין, תוספת חדשה לעונה) לא מצליחים להחליט מי מתאימה יותר לאביר על כיסא הבר מדיזנגוף והפרק ממשיך כאשר שתיהן, מעיין וקארין, מקבלות הזמנה לחתונה אך אנחנו נותרים בעלטה ולא יודעים מי תזכה בו, ובמי יזכה הוא.

מבחינה טלוויזיונית, העריכה עובדת נפלא בפרק הזה. המתח מצליח להישמר היטב ממש עד הרגעים האחרונים, וכמובן שהקלישאתיות אשר כל כך מאפיינת את הפורמט רק עושה חסד עם הניסיון הזה. כל תיאור של קארין ומעיין על הגבר האידיאלי מתלבש נהדר על איתמר, והתקוות שלו על הכלה המיועדת מתאימים בדיוק לשתיהן. אותו קיטש ממשיך כמובן גם לרגעים טרום החופה, מסיבות הרווקים/רווקות וכמובן – החלפת המתנות שאלוהים יודע למה, תמיד מסתכמות במשהו שכל ייעודו לשבת במחסן באופן חסר תכלית – גלובוס, פאזל, בקבוק יין וכדומה. כאילו מישהו פשט על חנות "הכל לגבר" וחילק לכל דכפין.

מתוך חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)
מתוך חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)


רגע השיא הוא כמובן החופה עצמה כאשר כאמור, רק זהות החתן ידועה לנו בשלב זה. ממש בדקות האחרונות, עת כל כלה צועדת אל עבר חתנה (כאשר מסיבה שלא ברורה נבחר פסקול של סרט אימה להנעים לנו את הרגעים האלה), נגלה בפנינו הסוד ואנחנו מבינים כי קארין שודכה לאיתמר ואילו למעיין יועד ד"ר עמרי, שנכיר בפרק הבא. בהזדמנות זו, ומתוך ידיעה שהעונה אין לנו זוגות בפרק ב' או זוגות גאים (על אף מאמצי החיפוש), נייחל שששת הזוגות הבאים שנפגוש יהיו מספיק מגוונים ומעניינים. בואו, גם ככה הריבים עצמם זהים מזוג לזוג, לפחות שהנוף יתחלף מפעם לפעם.

למען האמת, אני לא יכולה לחכות כבר להמשך. אין בי כוחות לראות עוד משפחות מתרגשות ומתנות מגוחכות, תנו לי קצת ג'וס: ריבים על רקע קתדרלה בברצלונה, מבוכה סביב שולחן אוכל משפחתי וחרדות על ספת הפסיכולוג. תכל'ס, בשביל זה התכנסנו לא? וכמובן, כדי למצוא אהבה. כלומר, חלקנו. בקיצור, יאללה, שתהיה לנו עונה סופR דופR טובה. מגיע לנו.